زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی مونیکا سلز( بخش دوم)

بیوگرافی مونیکا سلز( بخش دوم)

مونیکا سلز اگر دچار مصدومیت بی موقع نمی شد می توانست رکوردهای بی سابقه ای در تنیس برجای گذارد. اما مصدومیت از او نویسنده ساخت!

رقیبی جدی برای رکورد مارگارت کورت

مونیکا طی 12 گرند اسلم نخست خود، هشت بارقهرمان شد؛ در حالی که تنها 19 سال داشت. به نظر می رسید که تعداد گرند اسلم های مونیکا سلز از مارگارت کورت هم بیشتر خواهد شد؛ تنیسوری که با 24 عنوان قهرمانی اسلم در بین زنان رکورددار محسوب می شد. دوران اوج او از ژانویه ی 1991 تا فوریه 1993 بود که از 34 تورنمنتی که در آنها بازی کرد 33 بار به فینال رسید و 22 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

 

تنها قهرمانی گرند اسلم بعد از بازگشت

سلز پس از بازگشت به میادین تنیس هرگز آن نابغه دوران قبل از مصدومیت نشد. افسردگی بابت دوری از میادین، دو سال ریکاوری فیزیکی و مهمتر از همه روحی و روانی مونیکا همه و همه فاصله رقبا را از او بیشتر کرد. به طوری که در بازگشت به میادین تنها یک بار موفق شد یک گرند اسلم دیگر را فح کند؛ عنوانی که در سال 1996 در استرالیا نصیب وی شد. در دیگر رقابت ها دست مونیکا چندان خالی نماند. او که در سال 1994 تابعیت ایالات متحده را پذیرفته بود، به تیم فدکاپ امریکا کمک کرد تا در سالهای 1996 ، 1999 و 2000 قهرمان جهان شود. به این ترتیب او هرگز در مسابقات روی چمن، برنده گرند اسلم نشد و از 9عنوان گرند اسلم مونیکا، 4 قهرمانی در استرالیا، 3 عنوان در تنیس فرانسه و 2 بار در مسابقات امریکا به دست آمد.

 

کسب یک مدال از المپیک سیدنی

در المپیک 2000 سیدنی سلز در اولین مسابقه خود موفق شد با نتایج(6-2) و (6-0) در برابر دومینیک فن روست بلژیکی پیروز شده و در مرحله نیمه نهایی مقابل ونوس ویلیامز امریکایی قرار گیرد. دیداری در آن مونیکا در ست دوم (6-4) پیروز شد اما با شکست(6-1) و (6-3) در ستهای اول و سوم، شانس حضور در فینال مسابقات را از دست داد. سلز در مسابقه رده بندی با نتایج( 6-1) و (6-4) یلنا دوکیچ استرالیایی را شکست داد و به این ترتیب نشان برنز بخش انفرادی زنان را در تنیس المپیک سیدنی به دست آورد. تنیسور 178 سانتی متری امریکایی تا سال 2008 در میادین حضور داشت و پس از آن رسما از تنیس خداحافظی کرد

نویسندگی برای نوجوانان

مونیکا در آوریل 2009 زندگي‌نامه‌اش را با عنوان کنترل بدن، ذهن، خود روانه بازار کرد و در آن جنگیدن با افسردگی خود پس از مجروح شدن با ضربات چاقو، بیماری سرطان پدرش و مرگ احتمالی او، بازگشتش به بازی‌ها و زندگی آنسوی تنیس را به تصویر کشید. چندی بعد و در سال 2010 اعلام شدکه سلز این بار پا به دنیای نوجوانان گذاشته و تصمیم گرفته مجموعه کتاب‌های ورزشی ویژه این گروه سنی را منتشر کند. سلز با امضای قراردادی با انتشارات بلومزبری، مجموعه ای با عنوان آکادمی برای جوانان و نوجوانان روانه بازار کرد. او در این کتاب پای صحبت ستارگان ورزشی جوان جهان حال حاضر و ورزشکارانی که در اوج جوانی و سن کم، برترین عناوین را کسب کردند نشست. قهرمانانی با سرگذشتهایی مشابه مونیکا و الگویی مناسب برای دختران جوان...

 

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مونیکا سلز( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مونیکا سلز( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.