زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی لی‌استانفورد بارنز

بیوگرافی لی‌استانفورد بارنز

لی‌استانفورد بارنز دونده آمریكایی در المپیك پاریس (1924) بود که برنده مدال طلای پرش با نیزه شد.

لی استانفورد در 16 جولای 1906 در ایالات متحده متولّد شد و كمتر از دو دهه بعد با درخشش در تیم ایالت یوتا بخت حضور در المپیك را به دست آورد.او در پرش با نیزه در روزهای نهم و دهم جولای در حالی رقابت کرد که مجموعا 20 ورزشکار از 13 کشور با هم رقابت می کردند؛ در این میان آمریکا به همراه فرانسه میزبان بیشتر نماینده را در این مسابقه داشتند.

مرحله مقدماتی روز نهم جولای از ساعت 14 آغاز شد. در آن زمان رکورد المپیک 4.09 متر بود که در بازیهای 1920 و در روز 20 آگوست توسط فرانک فوس آمریکایی به دست آمده بود. اما رکورد جهانی در اختیار چارلز هوف از نروژ بود که روز 22 جولای 1923 به رکورد 4.21 متر دست یافته بود.

در مرحله مقدماتی شش پرنده با رکورد 3.20 متر به کار خود خاتمه دادند. چهار نفر به رکورد 3.40 متر رسیدند و سه ورزشکار نیز تا رکورد 3.55 متر رسیدند. اما سرانجام هفت نفری فینالیست شدند که رکورد 3.66 متر را برجای نهادند. از این نفرات چهار نقر آمریکایی و یک کانادایی بودند تا اروپا تنها یک نماینده از بلژیک و یک پرنده از دانمارک را در این جمع داشته باشد.

مسابقه از ساعت 14:30 روز ده جولای آغاز شد. اما موریس هنرین نماینده بلژیک با خطاهایی که در پرش داشت، خیلی سریع از جمع فینالیست ها خارج شد و رقابت فینال لحظه به لحظه حساس تر شد. رالف اسپیرو از آمریکا در رکورد 3.70 و ویکتور پیکارد کانادایی در مانع3.80 متوقف شدند و نتوانستند به رکورد بهتری دست یابند. اما لحظه به لحظه مسابقه حساس تر می شد. هنری پِترسن دانمارکی و جیمز بروکر آمریکایی 3.90 متر پریدند و لی بارنز در رقابت با هموطن خود گلن گراهام به رکورد 3.95 متر دست یافت و با رکورد گراهام مساوی شد. اما مطابق قوانین و با توجه به پرش های صحیح و خطاهای ورزشکاران سرانجام بارنز قهرمان المپیك شد. گراهام دوم و بروکر سوم شدند تا هر سه مدال این مسابقه به آمریکایی ها برسد.

 اندكی بعد تخصص در پرش با نیزه، سبب حضور استانفورد بر پرده نقره‌ای سینما شد و آن هم یكی از آخرین مكانهای فیلم صامت كالج با هنرنمایی باستر كیتون نابغه سینمای كمدی بود. به گفته رابرت اوزبورن در لحظه‌ای كه باستر كیتون با كمك یك نیزه وارد طبقه دوم ساختمانی می‌شود، این هنرنمایی نه توسط كیتون بلكه توسط بهترین پرنده آن دوران لی استانفورد بارنز انجام می‌گیرد. قهرمان المپیك پاریس در 28 دسامبر 1970 از دنیا رفت.

College (1927) - IMDb

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی لی‌استانفورد بارنز» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی لی‌استانفورد بارنز فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.