زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی بن هلفگات

بیوگرافی بن هلفگات

بن هلفگات یکی از دو ورزشکار یهودی بود که پس از اسارت در کمپ اسرای نازی موفق به حضور در المپیک شد.

مهدی زارعی- در بین ورزشکارانی که در المپیک 1956 حضور داشت سرگذشت یکی از آنها با سایرین تفاوت فراوانی داشت. کاپیتان تیم ملی وزنه برداری بریتانیا در دو المپیک ملبورن و رم(1960) تا چند سال قبل از حضور در این مسابقات اصلا مشخص نبود که بتواند در بین اسیران جنگ جهانی زنده بماند یا خیر؟!

بن هلفگات یکی از دو ورزشکار یهودی بود که پس از اسارت در کمپ اسرای نازی موفق به حضور در المپیک شد. هلفگات در 22 نوامبر 1929 در لودز لهستان متولد شد. در سال 1939 و در شرایطی که 10 ساله بود آلمان نازی به لهستان حمله کرد و جنگ جهانی دوم آغاز شد. در 1942 چیزی نمانده بود که او هم مثل مادر و خواهر کوچکش توسط نازی ها کشته شود ولی آندرو یانوتا نازی ها را متقاعد ساخت که هلفگات را زنده نگه دارند. بن تا سال 1945 در کمپ اسرا بود و سرانجام با پایان جنگ شانس آزادی مجدد را یافت اما به شدت ضعیف شده بود. او مدتی پس از حضور در کمپ بوخنوالد سرانجام همراه با 700 جوان دیگر آزاد شد. ازاعضای خانواده اش تنها او و یک خواهرش زنده مانده بودند. هلفگات راهی سرزمین مادری خود بریتانیا شد و طی سالهای 1954، 55، 56 و 58 قهرمان سبک وزن بریتانیا شد و در همین ایام بود که کاپیتانی تیم ملی بریتانیا را برعهده گرفت. وی طی سالهای 1950، 1953 و 1957 سه بار در بازیهای مکابی عنوان قهرمانی را به دست آورد. بن هلفگات همچنین در بازیهای کشورهای مشترک المنافع 1958 که در کاردیف برگزار شد مدال برنز سبک وزن را از آن خود کرد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی بن هلفگات» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی بن هلفگات فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.