زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی آرتور بار

بیوگرافی آرتور بار

آرتور بار زمانی به خاور میانه آمد که هنوز بسیاری از کشورهای این منطقه تیم فوتبال نداشتند.

متولد 1890 و بازیکن تیم های اتلتیک کلوپ اسپارتا و هاکوآ وین. بار که در وین – مرکز امپراتوری اتریش مجارستان- متولد شده بود، فوتبال را با پیراهن اتلتیک کلوپ اسپارتا آغاز کرد؛ تیمی در منطقه بوهمیا( چکسلواکی آینده) که بعدها اسپارتاک پراگ نام گرفت. بار در 19 سالگی راهی هاکوآ وین شد؛ تیمی با پیراهن های آبی و سفید مشابه پیراهن بلکبرن انگلیس و با ستاره داود در نماد باشگاه که نشان دهنده ماهیت کاملا بهودی باشگاه بود. هاکوآ چهره های بزرگی را به فوتبال جهان معرفی کرد که مشهورترین آنها بلا گوتمان مربی اسطوره ای باشگاه بنفیکا در دهه 60 بود.

 آرتور بار همچنین بعدها سرپرستی باشگاه هاکوآ وین را عهده دار شد. بار طی سالهای 1911 تا 1927 مربیگری این تیم را عهده دار بود و پس از آن به مدت یک سال به عنوان جانشین رییس باشگاه هاکوآ نیز فعالیت کرد.

Arthur Baar

در سال 1938 و به دنبال الحاقل اتریش به آلمان نازی بار بع ناچار از این کشور مهاجرت کرد و راهی سرزمین فلسطین- که هنوز تحت قیمومیت بریتانیا بود- شد. او در سرزمین جدید خود سازماندهی و مسوولیت تیم فوتبال هاپوئل را عهده دار شد. در سال 1945 سرزمین فلسطین بار را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال خود انتخاب کرد. پیش از آن هم بار یک بار در 27 آوریل 1940 مربی سرزمین فلسطین بود. در این روز شاگردان او که متشکل از بازیکنان مکابی تل آویو، هاپوئل حیفا، هاپول تل آویو و بیتار حیفا بودند با پیراهن های آبی و شورت سفید به مصاف لبنانی رفتند که در آن ایام با پرچم فرانسه در میادین حضور پیدا می کرد. شاگردان بار در این مسابقه(5-1) به پیروزی دست یافتند.

او و کرنر در اواخر دهه 40 فدراسیون فوتبال اسرائیل را تاسیس کردند و آرتور بار بعدها و با شکل گیری تیم ملی اسرائیل طی سالهای 1948 تا 1954 مدیر این تیم شد. وی  در 1984 از دنیا رفت.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی آرتور بار» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی آرتور بار فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.