زمان مطالعه: 2 دقیقه
اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها

اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها

اطلاعات عطر و ادکلن بسیار گسترده هستند و هر اصطلاح معنا و مفهوم خاصی دارد.

اطلاعات عطر و ادکلن بسیار گسترده هستند و هر اصطلاح معنا و مفهوم خاصی دارد. با خواندن اصطلاحات مختلف عطر و ادکلن به راحتی می‌توانید اطلاعات مهم و کلیدی آن را متوجه شوید. اصطلاحات عطر به انگلیسی یا فرانسوی و یا زبان‌های خارجی مختلف بر روی شیشه یا جعبه آن درج می‌شوند. اصطلاحات ادکلن نیز به همین ترتیب هستند و با توجه به زبان کشور سازنده آن نوشته می‌شوند. با آسمونی همراه باشید.

معرفی اصطلاحات در عطر ادکلن

اصطلاحات تخصصی عطر
اصطلاحات تخصصی عطر

ادکلن - Eau De Cologne

ادکلن ترکیبی از همان مواد قبلی یعنی عصاره ی عطر و آب و الکل است اما با غلظتی کمتر ، در واقع این ترکیب تشکیل شده از ۳ تا ۸ درصد عصاره عطر است و بقیه آن را آب و الکل تشکیل می دهند .  ادکلن ها یکی از ارزان ترین دسته های عطر به حساب می آیند.

ادوتویلت - Eau De Toilette

ادوتویلت نوع دیگری از عطر ها است که در ترکیب هایی که از آن ساخته میشود در حدود 4 درصد از عصاره عطر اصلی و بقیه آن از آب و الکل تشکیل میشود. نکته ای که باید توجه کرد این است که ادوتویلت ها معمولا ملایم ترین و نرم ترین بو و رایحه را دارند ، برخلاف این سخن که گفته میشود ماندگاری مناسبی ندارند بسیاری از عطر های زیر شاخه ادوتویلت ماندگاری بسیار خوبی هم دارند .

ادوپرفیوم - Eau De Perfume

این ترکیب بعد از پرفیوم غلیظ ترین ترکیب عطر به حساب می آید ، ترکیبی از 8 تا 15درصد از عصاره عطر و بقیه ی آن آب و الکل تشکیل شده است . این عطر ها نیز نسبتا گران و با ماندگاری و پخش بوی مناسب هستند . یک عطر ادوپرفیوم را بررسی میکنیم .

پرفیوم - Perfume

این ترکیب تقریبا غلیظ ترین ترکیبی از آب و عصاره عطر و الکل است که به صورت رسمی شناخته میشود ، تا میزان 15 تا 25 درصد از کل ترکیب تشکیل شده از عصاره عطر و مابقی آب و الکل هستند . دلیل اصلی اینکه شما بوی الکل را حس نمیکنید استفاده از الکل های صنعتی بدون بو است . گران ترین عطر ها در زیر شاخه پرفیوم قرار میگیرند و همینطور عطر هایی که بیشترین ماندگاری را دارند.

اینتنس -  Intense

به معنی شدت بیشتر بوی آن عطر نسبت به مدل های قبلی است که تا 50 درصد غلظت دارد و به این معناست که این عطر از مدل های قبلی خود ماندگاری و قدرت بیشتری در پخش بو دارد.

اکستریم - Extreme

Extreme به نسبت Intense درجه ی بالاتری از شدت رایحه ی عطر می باشد و تا 50 درصد غلظت دارد.

اِسِنس Intense

به معنای عصاره یا همان اسانس می باشد. کاربرد آن در اسم عطرها به این معنی است که مواد اولیه ی عطر بیشتر طبیعی است.

پور - pure

مواد درجه یک در عطر به کار رفته است.

نویر - noir

به معنی وجود تلخی در رایحه ی عطر می باشد.

نویی - nuit

رایحه ای به نسبت مجلسی دارند و برای استفاده در شب طراحی شده اند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره اصطلاحات عطر و ادکلن‌ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.