زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله انقلاب

محله انقلاب

محله‌ی انقلاب یکی از محلات بسیار شناخته شده شهر تهران به حساب می‌آید،این محله‌ بین دانشجویان از محبوبیت خاصی برخوردار است. وجود کتابفروشی های و کافه‌های بسیار
میدان انقلاب
میدان انقلاب

میدان انقلاب نام محله : انقلاب موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 6 شهرداری تهران ، ناحیه 1 بافت : تقریبا نوساز محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه :آذربایجان ، جمهوری ، کشاورز ، ولیعصر ایستگاه های مترو : ایستگاه های تاتر شهر و میدان انقلاب ( خط 3 ) ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه های تاتر شهر ، دانشگاه تهران و میدان انقلاب ( خط 1 ) قیمت هر متر مربع : 10 تا 18 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله انقلاب

بافت محله
بافت محله

بافت محله بافت محله : از آن جایی که محله انقلاب از محلات قدیمی تهران است بافتی کم و بیش قدیمی و تجاری دارد البته نباید انتظار خانه های ویلایی قدیمی را در این محله داشت ، قرار گرفتن در مرکز شهر باعث شده که اکثر خانه های این محله آپارتمانی باشد. تراکم جمعیتی : حدود 10 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله انقلاب از 10 میلیون تومان شروع شده و به 18 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله انقلاب

خیابان انقلاب
خیابان انقلاب

خیابان انقلاب همسایه های انقلاب : محله انقلاب از شمال به محله کشاورز و خیابان بلوار کشاورز راه دارد ، از جنوب به محله آذربایجان و خیابان جمهوری می رسد ، در غرب محله جمهوری قرار دارد و شرق این محله ولیعصر است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های انقلاب ، ولیعصر و جمهوری از خیابان های مهم این محله اند میدان انقلاب نیز تنها و مهم ترین میدان این منطقه به شمار می آید.

اماکن مهم محله انقلاب

بلوار کشاورز
بلوار کشاورز

بلوار کشاورز بوستان ها و فضای سبز : تنها پارک موجود در این محله پارک دانشجو است . حمل و نقل عمومی : ایستگاه های متر و تاتر شهرو انقلاب و ایستگاه های اتوبوس تاتر شهر ، دانشگاه تهران و میدان انقلاب ار موارد حمل ونقل عمومی در این محله به شمار می آیند .

پمپ بنزین وصال
پمپ بنزین وصال

پمپ بنزین وصال پمپ بنزین ها : پمپ بنزین وصال در شمال این محله نزدیک ترین پمپ بنزین به این محله است.

کتابفروشی های خیابانی
کتابفروشی های خیابانی

کتابفروشی های خیابانی مراکز خرید و تجاری : این محله به داشتم کتابفروشی های فراوان شهرت دارد طوری که کمتر مغازه ای در حد فاصل چهار راه ولیعصر و میدان ولیعصر قرار دارد که کتابفروشی نیست ، بعد از کتابفروشی ،کافه ها بیشترین تعداد را دارند و حق انتخاب زیادی برای شما فرهم می کنند. سینما : محله انقلاب نسبت به بقیه بیمارستان های مدائن و رحیمیان در خیابان فلسطین ، بیمارستان البرز در خیابان وصال و بیمارستان پارس در بلوار کشاورز از مراکز درمانی مهم این محله به شمار میروند. مساجد : مساجد سید الشهدا و ولیعصر در خیابان انقلاب از مساجد مهم این محله اند.

تاریخچه و نامگذاری

زمینهای محله انقلاب در دوره قاجاریه بیرون از حصار تهران بودند و زمانی که حصار جدید تهران در دهه 1280 ساخته شد ،بخشی از این زمینها درون حصار و در شمالی ترین حد آن قرار گرفتند قسمت شمالی منطقه 11 قدمتی دیرینه نداشته و به دوره پهلوی بر می گردد . محله انقلاب در حال حاضر به علت هم جواری با دانشگاه تهران به مکانی فرهنگی تبدیل شده و بخشی از آن را بازار نشر کتاب و محصولات فرهنگی  تشکیل می دهد.

خیابان وصال
خیابان وصال

خیابان وصال

میدان فلسطین
میدان فلسطین

میدان فلسطین   شما نیز اگر در محله انقلاب زندگی می کنید از دغدغه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد این محله وجود دارد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله انقلاب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله انقلاب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.