زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی جفری هینتون

بیوگرافی جفری هینتون

جفری هینتون پدرخوانده هوش مصنوعی است وی ماه مه 2023 از گوگل استعفا داد تا بتواند در مورد خطرات هوش مصنوعی برای بشریت هشدار بدهد.
نام و نام خانوادگی جفری هینتون
تاریخ تولد 6 دسامبر 1947
محل تولد ویمبلدون، لندن
ملیت بریتانیایی-کانادایی
حرفه دانشمند
وضعیت تاهل متاهل

 

جفری هینتون (Geoffrey Hinton) پدرخوانده هوش مصنوعی و روانشناس شناختی و دانشمند علوم کامپیوتر بریتانیایی-کانادایی است. سخنان جفری هینتون در ارتباط با نگرانی وی در ارتباط با مسیر اشتباهی هوش مصنوعی در ماه مه 2023 در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت. در ادامه با آسمونی باشید و بیوگرافی جفری هینتون را ببینید.

جفری هینتون

درباره جفری هینتون

جفری اورست هینتون 6 دسامبر 1947 در ویمبلدون، لندن متولد شد. پدربزرگش جورج بول ریاضی‌دانی که اختراع جبر بولی پایه‌های رایانه‌های مدرن را پایه‌ریزی کرد، بود. پسر عموی وی نیز جوآن هینتون فیزیکدان هسته‌ای بود که روی پروژه منهتن کار می‌کرد و اولین سلاح هسته‌ای جهان را در طول جنگ جهانی دوم تولید کرد. پدر جفری هینتون هم هوارد هینتون یک محقق بود. همسر جفری هینتون در سال 1994 بر اثر سرطان تخمدان درگذشت.

جفری هینتون در دانشگاه

تحصیلات جفری هینتون

جفری هینتون مدرک کارشناسی خود را در روانشناسی تجربی از دانشگاه کمبریج در سال 1970 و دکترای خود را در هوش مصنوعی از دانشگاه ادینبورگ در سال 1978 دریافت کرد. او مرحله فوق دکترای خود را در دانشگاه ساسکس و دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو گذراند.

هینتون پنج سال به‌عنوان عضو هیئت علمی در بخش علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون مشغول به کار بود. پس از آن عضو موسسه تحقیقات پیشرفته کانادا شد و به دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه تورنتو رفت. جفری هینتون به دلیل انجام تحقیقات و اقدامات گسترده‌ای که در زمینه توسعه شبکه‌های عصبی مصنوعی کرده، به نام پدرخوانده هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

جفری هینتون پدرخوانده هوش مصنوعی

خطرات هوش مصنوعی از نظر جفری هینتون

جفری هینتون در اوایل ماه مه 2023 فاش کرد که هوش مصنوعی ممکن است به زودی از ظرفیت اطلاعاتی مغز انسان پیشی بگیرد و خطرناک شود. وی پیش از آن استعفای خود را از گوگل اعلام کرد تا بتواند در مورد خطرات هوش مصنوعی بدون در نظر گرفتن تأثیر این موضوع بر گوگل صحبت کند.

جفری هینتون معتقد است که توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی دقیق می‌تواند باعث سرکشی ابزارها شود که بعدها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به بار خواهد آورد. وی گفته که هوش مصنوعی برای بشر از تغییرات آب‌وهوایی نگران کننده‌تر است.

Geoffrey Hinton

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جفری هینتون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جفری هینتون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.