زمان مطالعه: 3 دقیقه
نکات اساسی در نگهداری و تعمیر مبل چرمی

نکات اساسی در نگهداری و تعمیر مبل چرمی

مبل چرمی ازجمله وسیله‌هایی است که علیرغم زیبا و خاص بودن مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. در ادامه مطلب با نکات اساسی نگهداری و تعمیر مبل چرمی آشنا خواهید شد

نکات اساسی در نگهداری و تعمیر مبل چرمی

مبل‌های چرم ازجمله محصولاتی هستند که موجب می‌شوند که محیط جلوه زیبا و شیکی داشته باشد و درعین‌حال راحتی و آسایش را برای کاربران فراهم می‌کنند. بااین‌حال، با گذشت زمان، ممکن است نشانه‌هایی از ساییدگی، پارگی و خراش گرفته تا آسیب‌های مهم‌تر متوجه آن باشد. نگهداری و تعمیر مبل چرمی ازجمله مواردی است که رعایت صحیح آن موجب افزایش عمر مبل و حفظ ظاهر زیبای آن می‌شود پس برای اطمینان از اینکه مبل شما ظاهر همیشگی خود را حفظ می‌کند، باید مراقبت و توجهی را که شایسته است نسبت به آن نشان دهید. در این مقاله، روش‌های نگهداری از مبل‌های چرمی را بررسی می‌کنیم و نکات کاربردی در مورد نحوه تعمیر آن‌ها را ارائه می‌دهیم.

راهکارهای مراقبت از مبل چرمی

تمیز کردن مبل چرمی

  • تمیز کردن مبل چرمی
  1. برای تمیز کردن مبل چرمی در ابتدا با یک پارچه نرم، آن را گردگیری کنید تا هرگونه آلودگی یا گردوغباری که ممکن است روی سطح مبل نشسته باشد پاک شود. برای تمیز کردن گوشه و کنار مبل، از جاروبرقی مجهز به برس نرم استفاده کنید.
  2. از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن روکش مبل استفاده کنید. در صورت امکان بهتر است از آب مقطر استفاده کنید، زیرا کلر موجود در آب‌لوله‌کشی می‌تواند به‌ مرور زمان به پوشش چرم آسیب برساند.
  3. حداقل هر دو تا چهار هفته یک‌بار از یک محصول تمیزکننده تخصصی برای پولیش کردن روکش مبل خود استفاده کنید. برای این کار از یک پاک‌کننده ملایم چرم با PH متعادل شروع کنید. استفاده از شوینده‌های چندمنظوره موجب از بین رفتن روکش و نیاز به تعمیر مبل چرمی می‌شود.
  4. بگذارید مبل به‌طور طبیعی خشک شود و از نشستن روی آن تا پایان کار خودداری کنید. بهتر است با باز کردن چند در و پنجره برای ایجاد جریان خوب هوا در خانه، این روند را تسریع کنید.
  • دور نگه‌داشتن مبل از نور خورشید و منابع گرما

قرار گرفتن طولانی‌مدت مبل چرمی در معرض نور خورشید و سایر منابع گرما یکی از دلایل اصلی خشکی و ترک خوردن روکش مبل است. برای جلوگیری از نیاز به تعمیر مبل چرمی آن را در مکانی دور از نور مستقیم خورشید، گرمای شومینه یا رادیاتور قرار دهید. البته، غیرممکن است که بتوانید مبل را به‌طور کامل از نور و گرما دور کنید، اما به حداقل رساندن تماس با منابع نور و گرما می‌تواند عمر آن را افزایش دهد.

  • جلوگیری از خراش یا تغییر رنگ روکش مبل

مراقب لباس‌ها، شال‌ها و کوسن‌هایی که مستعد انتقال رنگ به روکش چرمی هستند باشید. مخصوصاً هنگامی‌که این پارچه‌ها خیس یا مرطوب هستند، می‌توانند مشکل‌ساز باشد. همچنین باید مراقب مواردی ازجمله کلید، قیچی، دکمه و زیپ لباس، سگک‌ها نیز باشید زیا می‌توانند موجب ایجاد خراش شوند.

تعمیر مبل چرمی

پارگی و خراش های مبل چرمی

قبل از اینکه تعمیر مبل چرمی را آغاز کنید بهتر است در ابتدا آسیب وارده به مبل را ارزیابی کنید. برای اینکه میزان آسیب وارده به مبل چرمی خود را به‌دقت ارزیابی کنید. خراش، پارگی، لکه یا تغییر رنگ را شناسایی کنید. درک میزان آسیب به شما در تعیین روش‌های تعمیر مناسب کمک می‌کند.

  • تعمیر خراش‌ها

به هنگام رؤیت خراش می‌توان برای تعمیر مبل چرمی از کیت تعمیر چرم استفاده کرد. این کیت‌ها معمولاً شامل یک ترکیب پرکننده هستند که می‌توانید به‌عنوان فیلر روی خراش بزنید و سطح آن را پرکنید، اجازه دهید خشک شود و سپس از پولیش مخصوص مبل چرمی برای یکدست کردن قسمت تعمیر شده با بقیه مبل استفاده کنید.

  • رفع پارگی‌ها و سوراخ‌ها

برای رفع پارگی‌ها یا سوراخ‌های کوچک، استفاده از چسب چرم می‌تواند راه‌حل مؤثری برای تعمیر مبل چرمی شما باشد. مقدار کمی چسب به لبه‌های پارگی بزنید و آن‌ها را به هم فشار دهید. قبل از استفاده از مبل، اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود. برای پارگی‌های بزرگ‌تر، از کیت چسب چرمی استفاده کنید. یک قطعه را متناسب با پارگی برش دهید، چسب بزنید و با احتیاط آن را روی ناحیه آسیب‌دیده فشار دهید.

  • از بین بردن لکه‌ها

از بین بردن لکه‌های روی مبل‌های چرمی بسته به نوع لکه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای لکه‌های مبتنی بر آب، به‌آرامی محل را با یکپارچه تمیز و مرطوب پاک‌کنید. استفاده از آب برای از بین بردن لکه‌های روغن و چربی آن‌ها را به یکی از دردسرسازترین لکه‌ها تبدیل می‌کند. برای لکه‌های روغنی، از یکپارچه خشک استفاده کنید تا آنجا که ممکن است روغن را جذب کنید، سپس از پودر تالک استفاده کنید تا روغن باقی‌مانده را جذب کند.

  • بازیابی رنگ مبل چرمی

اگر مبل چرمی شما به مرور زمان بدرنگ شده است، برای بازگرداندن رنگ آن از رنگ چرمی استفاده کنید. رنگی را انتخاب کنید که با رنگ اصلی مبل شما مطابقت داشته باشد و مطابق راهنمای رنگ از آن استفاده کنید. ابتدا رنگ را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس تست کنید تا از تطابق رنگ آن با مبل خود اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

مبل چرمی ازجمله وسیله‌هایی است که علیرغم زیبا و خاص بودن مراقبت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. ما در این مقاله روش‌های نگهداری و تعمیر مبل چرمی را بررسی کردیم و دانستیم که کمی دقت و استفاده از ابزار مناسب، تعمیر مبل چرمی را به یک کار قابل مدیریت تبدیل می‌کند. میل چرم به‌گونه‌ای است که با گذشت زمان زیباتر و خاص‌تر می‌شود بنابراین یادگرفتن روش‌های نگهداری و تعمیر آن برای افزایش طول عمر مبل ضروری است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نکات اساسی در نگهداری و تعمیر مبل چرمی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نکات اساسی در نگهداری و تعمیر مبل چرمی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.