زمان مطالعه: 2 دقیقه
طرح آزادسازی سواحل

طرح آزادسازی سواحل

طرح آزادسازی سواحل که در سال های گذشته مطرح شده است، می تواند آلودگی های زیست محیطی را از سواحل پاک کند.

طرح آزادسازی سواحل راه نجات مناطق ساحلی چند سالیست که توسط دولت های مختلف، در سال های گذشته تلاش های فراوانی برای اجرای آن صورت گرفته است. اما متاسفانه اجرای این طرح بنا به دلایل گوناگون از جمله مسائل اقتصادی و سیاسی چندان موفقیت آمیز نبوده است. اما در هر صورت اگر نگران وضعیت محیط زیست مناطق ساحلی، بویژه شمال ایران هستیم، باید جدی تر با این معضل برخورد کنیم. در این مقاله ما قصد داریم شما را با برنامه های مرتبط آشنا کرده و علل اهمیت آن را با شما در میان بگذاریم. ادامه این مطلب را سایت آسمونی دنبال کنید.

منظور از آزادسازی سواحل چیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، کشور ما ایران از شمال با دریای خزر که بزرگترین دریاچه آب شور جهان به حساب می آید، احاطه شده و از جنوب به خلیج فارس و دریای عمان راه دارد. همین امر باعث شده نواحی شمالی و جنوبی کشور دارای جاذبه ها و دیدنی های ساحلی زیادی باشد. اما متاسفانه در سالیان اخیر، سواحل ایران بویژه در استان های مازندارن، گیلان و گلستان همواره توسط ارگان ها و یا افراد مختلف اشغال شده است. این مشکل باعث شده تا بسیاری از مردم دسترسی آزادانه به تمام این نقاط نداشته باشند. از این رو طرح آزادسازی سواحل می تواند گره گشای مشکل باشد.

اهمیت آزادسازی سواحل چیست؟

آزاد سازی سواحل
آزاد سازی سواحل

طرح آزادسازی سواحل از جنبه های مختلف دارای اهمیت بسزایی برای کشور ما ایران می باشد. اولین دلیل ضرورت اجرای چنین طرحی حفاظت مناطق  ساحلی از آلودگی های زیست محیطی می باشد. چرا که با برپایی ساختمان ها و تاسیسات فراوان در حریم دریا، امکان ورود فاضلاب و آب های آلوده به دریا افزایش می یابد. به این ترتیب خطر آلودگی، بیماری و از بین رفتن آبزیان، بخصوص ماهی ها که نقش حیاتی در معیشت اهالی مناطق مذکور دارند، بشدت افزایش می یابد. موضوع دیگر از بین رفتن فرصت های گردشگری در مناطق سواحلی به علت اشغال سواحل می باشد.

آزادسازی سواحل می تواند کمک فروانی جهت کاهش آلودگی زیست محیطی دریای خزر نماید

چاره کار چیست؟

از آنجایی که بسیاری از مشکلات بوجود آمده در ایران دلایل سیاسی و اقتصادی دارند، بنابراین طرح آزادسازی سواحل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به این منظور ابتدا باید دولت با کمک مجلس، قوانین را مطابق استانداردهای زیست محیطی تغییر داده و سپس با دادن مشوق هایی افراد و ارگان های دخیل را به تخلیه مناطق ساحلی ترغیب نمایند. از طرفی با فراهم آوردن امکان سرمایه گذاری، محیطی جذاب برای افراد پدید آورد. این کار باعث می شود تا گردشگری در شهرهای شمالی توسعه یافته و همچنین خطرات زیست محیطی کاهش پیدا کند.

با کمک طرح آزادسازی می توان به توسعه گردشگری مناطق ساحلی شمال ایران کمک فراوانی نمود.

کلام آخر...

جاذبه های طبیعی و تاریخی هر کشور در واقع هویت و شناسنامه آن محسوب می شود. بنابراین اگرچه طرح آزادسازی سواحل دارای مشکلات و کاستی های فراوانی جهت اجرا می باشد، اما با کمک آن می توان در راستای حفظ طبیعت اطراف مناطق ساحلی و توسعه آن ها گام برداشت. از طرفی با اجرای طرح هایی اینچنینی می توان نقش اساسی در فرهنگسازی جامعه ایفا کرد، چرا که به افراد می آموزیم که محیط زیست را پاس داشته و در حفظ آن کوشا باشند. بنابراین در مجموع با اجرای اصولی و به دور از سیاست می توان این مناطق ارزشمند را برای نسل های آینده همچنان حفظ کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «طرح آزادسازی سواحل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره طرح آزادسازی سواحل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.