زمان مطالعه: 4 دقیقه
تعمیر صندلی اداری

تعمیر صندلی اداری

اگر نمیدانید که صندلی اداری خود را تعمیر کنید یا تعویض در ادامه برای تصمیم گیری بهتر همراه ما باشید

تعمیر صندلی اداری يا تعویض؟ مسئله این است!

صندلی اداری ارگونومیکصندلی اداری فقط یک مبلمان نیست. این وسیله همراه همیشگی افراد شاغل در زندگی کاری است. در ساعات طولانی کار بدن را در وضعیت مناسب نگه می‌دارد و شرایط مناسب تمرکز کردن بر روی کار را برای افراد فراهم میکند. بااین‌حال، با گذشت زمان، این وسیله‌ی، ممکن است علائم ساییدگی و فرسودگی مانند مشکلات چرخ‌ها، جیرجیر کردن و یا دفرمه شدن را نشان بدهد. این موضوع علاوه بر ظاهر ناپسند می‌تواند بر افزایش خستگی و کاهش بهره‌وری افراد تأثیر بگذارد و یا حتی منجر به ناراحتی و آسیب بدنی شود. خبر خوب این است که هر مشکل صندلی لزوماً با تعویض آن حل نمی‌شود بلکه تعمیر صندلی اداری نیز یک گزینه مناسب و سریع است. در این مقاله ما به دنیای تعمیر صندلی اداری قدم می‌گذاریم و اهمیت، ضرورت و نکات حوزه تعمیر صندلی اداری را بررسی می‌کنیم.

چرا تعمیر صندلی اداری اهمیت دارد؟

کاهش هزینه‌ها: جایگزین کردن صندلی اداری می‌تواند هزینه‌بردار باشد، راه‌حل مقرون‌به‌صرفه تعمیر آن است که درعین‌حال عمر صندلی شما را افزایش دهد.

مزایای زیست‌محیطی: تعمیر صندلی یک روش دوستدار محیط‌زیست بوده و موجب کاهش ضایعات می‌شود و اثرات زیست‌محیطی مرتبط با دور انداختن صندلی‌های قدیمی را به حداقل می‌رساند.

سفارشی‌سازی: هنگام تعمیر صندلی این امکان فراهم می‌شود که به‌صورت سفارشی و مرتبط با وضعیت بدنی خود تعمیرات صندلی را انجام دهید. به‌طور مثال می‌توانید تکیه‌گاه صندلی یا بالشتک و دسته‌ها را متناسب با قد خود تنظیم کنید.

تعویض یا تعمیر صندلی اداری

قبل از اینکه تصمیم به تعویض یا تعمیر صندلی اداری خود بگیرید بهتر است که مشکلات صندلی خود را شناسایی کنید و فهرستی از آن‌ها تهیه کنید، مشکلاتی که با آن روبرو هستید از قبیل شکستگی چرخ‌ها، لق شدن، لرزش یا افتادگی را شناسایی کنید، این ارزیابی اولیه به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید چه چیزی نیاز به تعمیر دارد.

  1. درد بدنی و کاهش بهره‌وری

درد مداوم بدن ساده‌ترین راه برای گفتن این است که صندلی اداری شما دیگر مناسب نیست و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد؛ بنابراین، اگر کمردرد، گردن درد و ... را تجربه می‌کنید به فکر تعمیر صندلی اداری خود باشید. به‌طورکلی صندلی اداری هرچند سال یک‌بار باید تعویض شود اما در این فاصله زمانی هرچند وقت یک‌بار به‌منظور تنظیم پشتی صندلی و حالت قرارگیری مهره‌های کمر به فکر تعمیر صندلی اداری خود باشید.

  1. به‌هم‌ریختگی شدید ظاهری

اگر تکه‌های زیادی از اسفنج و روکش صندلی اداری کنده شده و پاره باشد، یا اهرم‌های تنظیم صندلی شکسته و غیرقابل تعمیر باشند، لزوماً رویکرد تعمیر صندلی داری جوابگو نخواهد بود؛ زیرا استفاده از چنین صندلی‌هایی آسیب‌های جدی به بدن وارد می‌آورد.

  1. وجود ناهمواری در بالشتک صندلی

اگر بالشتک صندلی دارای خراش و فرسودگی باشد. باشد می‌توان با تعمیر روکش و تغییر اسفنج به رفع مشکل آن کمک کرد. این کار باعث می‌شود از گسترده شدن مشکل جلوگیری شود و حتی انتخاب پارچه روکش بارنگ و طرح متفاوت می‌تواند در روحیه شما هم تأثیرگذار باشد.

  1. عدم وجود امکان تنظیم ارتفاع صندلی

برخی صندلی‌های اداری امکان تنظیم ارتفاع ندارند. در رابطه با این دسته از صندلی‌ها، تعمیر صندلی اداری اصلاً مطرح نیست. بلکه باید در اسرع وقت صندلی خود را تعویض کنید؛ اما اگر صندلی اداری‌تان مشکل تنظیم ارتفاع دارد می‌توانید با بررسی پیچ و اهرم ارتفاع و تنظیم میزان انعطاف پشتی صندلی در حرکت به عقب و جلو آن را در بهترین حالت تنظیم کنید و به مانیتور سیستم‌تان مسلط باشد.

  1. چرخ های ناسالم صندلی

 چرخ صندلی اداری

چرخ صندلی‌های اداری مستعد مشکلات مختلفی همچون جیرجیر کردن یا گیرکردن و خشک شدن هستند، صدای جیرجیر می‌تواند آزاردهنده باشد و باعث حواس‌پرتی شود. منبع صدای جیرجیر (معمولاً جایی که قطعات فلزی به هم ساییده می‌شوند) را شناسایی کنید. روغن روان‌کننده را روی نواحی مشکل‌دار از جمله مفاصل و قسمت‌های متحرک بمالید. صندلی را به اطراف حرکت دهید تا روغن به‌طور یکنواخت توزیع شود.

  1. مشکلات پایه صندلی

پایه‌های لق، ناپایدار و لرزان صندلی می‌تواند خسته‌کننده و ناامن باشد. اغلب می‌توان آن را با سفت کردن یا جایگزینی اجزا رفع کرد. در این مورد گزینه تعمیر صندلی اداری گزینه مناسبی است. برای این کار اجزای صندلی را بررسی کنید تا پیچ‌های شل یا از شکسته را شناسایی کنید. هر پیچ شل را با استفاده از ابزار مناسب سفت کنید. در صورت وجود پیچ‌های گم‌شده، آن‌ها را با پیچ‌های جدید تعویض کنید.

چه زمانی برای تعمیر صندلی اداری به تعمیرکار متخصص مراجعه کنیم؟

تعمیرکار صندلی اداریدرحالی‌که بسیاری از مشکلات صندلی اداری را می‌توان بدون مراجعه به تعمیرکار متخصص حل کرد، اما مواردی نیز وجود دارد که انجام تعمیر حرفه‌ای ضروری است. اگر با مشکلات مکانیکی پیچیده یا آسیب‌دیدگی اجزا و لوازم داخلی صندلی مواجه شدید که به‌تنهایی قادر به حل آن نیستید، از متخصص کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که ایمنی و سلامت باید در اولویت قرار بگیرد و اگر صندلی اداری بسیار آسیب‌دیده‌ای دارید، بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

چگونه عمر صندلی اداری خود را به حداکثر برسانیم؟

ازجمله مواردی مهمی که برای افزایش عمر صندلی اداری‌تان باید انجام بدهید می‌توان به جارو کشیدن مرتب صندلی اشاره کرد. خاک و گرد و غبار می‌تواند موجب کاهش عمر روکش صندلی شما شود. می‌توانید از دمنده هوا مانند سشوار استفاده کنید تا چرخ‌های صندلی خود را از گرد و غبار و مو دور پاک کنید. همچنین می‌توانید چرخ‌های صندلی میز خود را هرچند ماه یک‌بار روغن‌کاری کنید تا به‌طور مؤثر کار کنند. اگر قطعات صندلی میز شل شد، سعی کنید قبل از بدتر شدن مشکل و به خطر افتادن کارایی کلی صندلی تا جایی که می‌توانید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

 نتیجه‌گیری

انتخاب بین تعویض و تعمیر صندلی اداری یک تصمیم مهم است که بر راحتی و بهره‌وری شما تأثیر می‌گذارد. وضعیت صندلی خود را ارزیابی کنید، مزایای تعمیر و تعویض را بسنجید و عوامل مربوطه را که در این راهنما بیان شده است در نظر بگیرید. درنهایت، انتخاب شما باید بر اساس وضعیت صندلی، بودجه و نیازهای ارگونومیک بدن باشد. هدف اول شما از تعویض یا تعمیر صندلی اداری باید در راستای بهبود وضعیت سلامتی بدن‌تان باشد.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعمیر صندلی اداری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعمیر صندلی اداری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.