زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی کیرستی کاونتری( بخش دوم)

بیوگرافی کیرستی کاونتری( بخش دوم)

دو طلا، چهار نقره و یک برنز همه مدالهای المپیکی زیمباوه در دو المپیک بود که همگی توسط یک ورزشکار کسب شد!

اولین مدال کیرستی در المپیک

در المپیک 2004 آتن کاونتری برنامه ای پرفشار پیش روی خود داشت. ابتدا در روز 15 آگوست او باید در مرحله مقدماتی شنای 100 متر کرال پشت شرکت می کرد و در صورت کسب مجوز، در همان روز رقابت نیمه نهایی را. او با رکورد 1:01:60 دقیقه پنجمین زمان برتر را در مرحله مقدماتی کسب کرد و آن گاه در نیمه نهایی با زمان 1:01:21 دقیقه هم رکورد آفریقا را شکست و هم به فینال رسید. حالا او باید در روز 16 آگوست هم در فینال مسابقه می داد و هم در مرحله مقدماتی و نیمه نهایی مسابقه 200 متر مختلط امدادی وارد استخر می شد. در فینال کرال پشت او زمان 1:00:50 دقیقه را به جای گذاشت و با اختلاف 13 صدم ثانیه نسبت به ناتالی کاگلین آمریکایی نقره گرفت؛ در حالی که باز هم رکورد آفریقا را ترقی داده بود. حالا نوبت به مسابقات بعدی کاونتری بود...

 

یک مدال قبل از مسابقه بزرگ

کاونتری در 200 متر مختلط کار را با اقتدار آغاز کرد و زمان 2:13:33 دقیقه را در مرحله مقدماتی به جای گذشت؛ بهترین زمان در بین 30 شناگر. آن گاه در نیمه نهایی 35 صدم ثانیه دیرتر این مسیر را به پایان رساند و در دسته خود دوم شد. فینال در روز 17 آگوست برگزار می شد و کاونتری این بار باز هم رکورد آفریقا را شکست. زمان او برای این رکوردشکنی 2:12:72 دقیقه بود و با همین زمان مدال برنز المپیک را از آن خود ساخت. پایین تر از یلنا کولوچکووا( اوکراین با زمان 2:11:14 دقیقه) و آماندا بیرد( آمریکا با زمان 2:11:70 دقیقه). کیرستی می توانست روز 18 آگوست استراحت کند و برای سومین مسابقه آماده شود.

طلای 200 متر کرال بر گردن کیرستی

در روز 19 آگوست مراحل مقدماتی و نیمه نهایی 200 متر کرال پشت با حضور 35 شناگر برگزار شد و کاونتری این بار در دور مقدماتی زمان  2:12:49 دقیقه را برجای نهاد. او در نیمه نهایی با ثبت زمان 2:10:04 دقیقه باز هم رکورد آفریقا را شکست و سرانجام آماده فینال شد، در روز 20 آگوست او با ثبت زمان 2:09:19 دقیقه رکورد قبلی خود را بهبود بخشید و سرانجام به مدال طلای المپیک دست یافت. در مسابقات آتن زیمباوه صاحب 3 مدال شد که هر سه توسط کاونتری به دست آمد. زیمباوه به لطف او در جدول توزیع مدالها در رتبه 49 ایستاد.

شناگری با 23 مدال طلا

پس از المپیک، کاونتری درخشش خود را ادامه داد. در سال 2005 او دو مدال طلا و دو نقره در 100 متر و 200 متر کرال پشت کسب کرد و آن گاه در سال 2007 برنده هفت مدال طلا و سه نقره در مسابقات قهرمانی آفریقا شد. در سال 2008 کاونتری چهار طلا و یک برنز در مسابقات جهانی به کارنامه خود افزود و سرانجام آماده هنرنمایی در المپیک 2008 شد. در المپیک پکن زیمباوه با 13 ورزشکار حضور پیدا کرد و یک طلا و 3 نقره از آن خود کرد؛ همگی آنها توسط کاونتری کسب شد! یک طلا در 200 متر کرال پشت و 3 نقره در 100 متر کرال پشت، 200 متر مختلط و 400 متر مختلط تا زیمباوه تا رتبه 38 جدول مدالها صعود کند. یک نقره از مسابقات جهانی 2009، 4 طلا و 4 نقره در شنای قهرمانی آفریقا(2011) و سه طلا و یک برنز در این مسابقات در سال 2015 آخرین افتخارات شناگر اسطوره ای زیمباوه محسوب می شدند... شناگری سفیدپوست که رابرت موگابه رییس جمهور کشورش به او لقب" دختر طلایی" داد و بعدها الگوی سیاهان کشورش برای قهرمانی در شنا شد...

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی کیرستی کاونتری( بخش دوم)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی کیرستی کاونتری( بخش دوم) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.