زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی نعیم سلیمان اوغلو

بیوگرافی نعیم سلیمان اوغلو

18 نوامبر 2017 روزی بود که پرافتخارترین وزنه بردار ترکیه از دنیا رفت؛ در حالی که تنها 50 سال داشت.

در 23 ژانویه 1967 و در شهر بیتچار بلغارستان، در خانواده‌ای تركیه‌ای پسری به دنیا آمد كه نامش را نعیم گذاشتند. نعیم سلیمان‌اوغلو (كه در تلفظ‌های انگلیسی و بلغار نعیم شالامانوف و نعیم سلیمانوف نیز خوانده می‌شود) از همان دوران كودكی استعداد بی‌نظیر خود را در مسابقات وزنه‌برداری به همگان نشان داد. اولین بار در 15 سالگی ركورد شكستن را آغاز كرد و در 1984 سه بار ركورد وزن خود را شكست! اما بلغارستان المپیك 1984 (لس‌آنجلس) را تحریم كرد و نعیم شانس حضور در المپیك را از دست داد. چند هفته پس از المپیك، نعیم در مجموع حركات یكضرب و دوضرب 30 كیلوگرم بیشتر از قهرمان المپیك وزنه بلند كرد!

Naim Süleymanoğlu kimdir, hayatı ve başarıları

هركول جیبی كه با بلغارستان صاحب مدال نقره مسابقات جهانی 1983 و طلای مسابقات جهانی 1985 شده بود، در سال 1986 به تركیه مهاجرت كرد. او نماینده این كشور در دسته پروزن در المپیك 1988 (سئول) بود و با شكستن ركورد جهان (هم در حركت یكضرب، هم در حركت دوضرب و هم در مجموع حركات) و با اختلاف 30 كیلوگرم نسبت به نفر دوم قهرمان المپیك شد. جالب اینجا بود كه ركورد نعیم 56 كیلوگرمی بهتر از قهرمان دسته سبك‌وزن بود! نعیم 8.5 سال تمام بدون شكست ماند. اما در مسابقات اروپایی (1992) از نیكلای پشالوف بلغار شكست خورد. سه ماه بعد این دو وزنه‌بردار در المپیك بارسلونا مجدداً با هم رقابت كردند. این بار نوبت قهرمان تركیه بود كه با ركورد 151 كیلوگرم دومین طلای المپیك خود را كسب كند.

Naum Şalamanov değil, Naim Süleymanoğlu!

چهار سال بعد و در المپیك 1996 (آتلانتا) نعیم در رقابتی پایاپای مقابل والریوس لئونیدیس یونانی، نه تنها به سومین طلای المپیك خود نیز دست یافت بلكه باز هم ركورد خود را ترقی داد. چهار سال بعد در سیدنی نعیم برای آخرین بار مسابقه داد اما او سه بار در برابر وزنه 145 كیلوگرمی ناكام ماند و از دور رقابتها حذف شد. علاوه بر سه طلای المپیك، او در مسابقات جهانی 1989، 1991، 1993، 1994 و 1995 نیز كشور تركیه را صاحب مدال طلا كرد و نام خود را در تاریخ وزنه‌برداری جاودانه ساخت. او هركولی بود با قد 1.47 متر!

Naim Süleymanoğlu neden ölmüştü? Naim Süleymanoğlu'nun hastalığı neydi?

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی نعیم سلیمان اوغلو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی نعیم سلیمان اوغلو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.