زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی مونیکا سلز( بخش اول)

بیوگرافی مونیکا سلز( بخش اول)

چگونه ممکن است یک ورزشکار در رقابت تنیس با چاقو مصدوم شود؟ پاسخ را باید از مونیکا سلز پرسید!

در سی ام آوریل 1993 در پیکارهای نیمه نهایی رولند گاروس مونیکا سلز تنیسور 20 ساله یوگسلاو در شهر رقیب خود اشتفی گراف آلمانی مقابل مگدالنا مالیوا به میدان می رفت. سلز چندی قبل اولین گرند اسلم سال را برای بار سوم به نام خود ثبت کرد و در راه آماده شدن برای چهارمین قهرمانی در رولند گاروس و دفاع از عنوان قهرمانی خود، تا نیمه نهایی صعود کرد. مونیکا در این مرحله هم موفق شد در دو ست با نتایج(6-4) و (6-3) در برابر مالیوا به برتری دست یابد. اما ناگهان یکی از هواداران گراف وارد زمین مسابقه شد...

 

حمله یا چاقو به سمت تنیسور یوگسلاو

این مرد یکی از هواداران دو آتشه گراف بود و آنچنان از نتیجه مسابقه خشمگین که با چاقو به سمت سلز حمله کرده و از پشت به کتف او ضربه وارد کرد! هوادار خاطی بلافاصله دستگیر شد ولی ستاره نوظهور دنیای تنیس نیز نقش بر زمین شد! چاقو به عمق 0.59 اینچ( 1.5 سانتیمتر) وارد کتف مونیکا شده بود و مالیوا به لطف مصدومیت شدید سلز راهی مرحله بعد شد!  در همان سال گراف قهرمان رولند گاروس شد و در نبود مونیکا موفق به قهرمانی های فراوان دیگری شد در حالی که مونیکا به مدت 2 سال اسیر مصدومیت بود و شانس حضور در میادین بزرگ را از دست داد...

 

دیگر در آلمان بازی نمی کنم!

نام ضارب گونتر پارش بود. جالب اینجاست که او را حتی به زندان هم نفرستادند، بلکه دو سالی را در تیمارستان و درمانگاه روانی سپری کرد و بدتر آن که با توجه به شرایط روانی و اعصاب بیمار، دستگاه دادگستری آلمان هم کوچکترین پیگیری جزایی درباره این ماجرا انجام نداد. مونیکا به این مساله بسیار معترض بود و آشکارا اعلام کرد که دیگر هیچ وقت در آلمان بازی نمی کند. با این حال این اتفاق ناگوار موجب افزایش ضریب ایمنی در بازیهای اوپن فرانسه در همان سال شد و دیگر تنیسورها برای دریافت به میان جمعیت نمی رفتند بلکه در میان زمین می ایستادند و جوایز در را همان جا دریافت می کردند.

 

کودکی نابغه در عالم تنیس

نیمی از سال 1995 گذشته بود که مونیکا به دنیای تنیس بازگشت. او در اولین گرند اسم خود به فینال یو اس اپن رسید ولی در فینال مقابل گراف شکست خورد؛ شکستی که اولین باخت مونیکا در فینال گرند اسلم غیر چمن بود. سلز تا قبل از مصدومیت انواع و اقسام افتخارات را تجربه کرده بود. مونیکا در روز دوم دسامبر 1973 در شهر نووی ساد در یوگسلاوی سابق و در منطقه صربستان در خانواده ای با اصلیت مجار زاده شد. تنها 5 سال داشت که تنیس را تحت نظارت پدرش که کاریکاتوریستی حرفه ای بود آغاز کرد. سلز با پیشرفت خارق العاده خود در تنیس به سرعت مورد توجه قرار گرفت. او تنها 11 سال داشت که در تورنمنتی در میامی فلوریدا( در ایالات متحده) حضور یافت و نظر نیک بولتیری صاحب آکادمی معروف تنیس بولتیری را جلب کرد. به طوری که از آن پس تمرینات خود را در این آکادمی ادامه داد و تا سیزده سالگی در آنجا آموزش دید. در 15 سالگی نخستین تورنمنت حرفه ای اش را تجربه کرد .

 

کسب نخستین گرند اسلم در 16 سالگی

یک سال بعد او برای نخستین بار یک فصل کامل را به مسابقه پرداخت و در هیوستون نخستین عنوان خود را به دست آورد. سلز در سال 1990 و در 16 سالگی اسطوره آلمانی یعنی اشتفی گراف را در فینال رولند گاروس شکست داد و نخستین گرند اسلم خویش را کسب کرد. چندی بعد در 17 سالگی اسطوره ای دیگر به نام مارتینا ناوراتیلوا را در یو اس اپن( تنیس ازاد ایالات متحده امریکا) شکست داد. با ادامه روند موفقیت های مونیکا، او موفق شد هر 4 گرند اسلم سال را تنها در 17 سالگی فتح کند. هر چند سلز در تنها فینال ویمبلدون خود در سال 1992 مغلوب گراف شد اما مونیکا چندی بعد و در مسابقات تنیس استرالیا در سال 1993 بار دیگر استفی گراف را شکست داد و ثابت کرد که قهرمانی های قبلی اش اتفاقی کسب نشده است بلکه او با ضربات دست چپ خود می تواند تمامی اسطوره های تنیس زنان را مقهور خود سازد.

( ادامه دارد..)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی مونیکا سلز( بخش اول)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی مونیکا سلز( بخش اول) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.