زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی كارل شومان

بیوگرافی كارل شومان

كارل شومان با کسب طلای کشتی و ژیمناستیک در یک دوره المپیک، رکوردی منحصربفرد در اختیار دارد.

این كه یك ورزشكار در كشتی قهرمان شود و در عین حال صاحب مدال ژیمناستیك نیز شود، درحال حاضر مثل یك لطیفه به نظر می‌رسد. اما در دورانی كه ورزش مثل امروز تخصصی و حرفه‌ای نشده بود، هر كس كه توانایی و انعطاف بدنی داشت، می‌توانست در تمام رشته‌های انفرادی مدعی كسب مدال باشد.

Let the Games begin | CBC Sports

كارل شومان هم چنین خصوصیاتی داشت. او كه در 12 می 1869 در مونستر واقع در پروس (آلمان) متولد شده بود، در المپیك آتن‌ (1896) نماینده كشور خود در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیك، وزنه‌برداری و كشتی‌فرنگی بود. او كه در كشتی فرنگی با شكست رقیب یونانی قهرمان شده بود، در رقابت‌های ژیمناستیك در مسابقات خرك، بارفیكس و پارالل تیمی سه طلا كسب كرد.

1896: Gymnastics at the Olympic Games – Gymnastics History

علاوه بر این رقابت‌ها، شومان در وزنه‌برداری، پرش طول، پرش سه‌گام و پرتاب وزنه نیز نماینده كشورش بود! شاهكاری كه دیگر امكان تكرار آن وجود ندارد. هرچند كه شومان و دیگر اعضای كاروان آلمان، در بازگشت به میهن چندان مورد توجه قرار نگرفتند. زیرا آنها سر خود عازم المپیك شده بودند و مسئولین كشور آلمان، حضور در المپیك را دون‌شأن نژاد ژرمن می‌دانستند! كارل شومان در 24 مارس 1949 درگذشت.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی كارل شومان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی كارل شومان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.