زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی شلدا به‌ده

بیوگرافی شلدا به‌ده

شلدا به ده زمانی در آستانه خداحافظی از والیبال قرار گرفته بود. اما تصمیم گرفت با یک دست این رشته را ادامه دهد.

سال 1991 سال خوش‌یمنی برای شلدا به‌ده والیبالیست برزیلی نبود. او كه در اول ژانویه 1973 در «فورتاله‌زا» برزیل متولد شده بود، مسافر یك ماشین بود كه ماشین راننده‌ای مست با آن ماشین تصادف كرد و سبب مصدومیت شدید شلدا شد. بدین ترتیب علاوه بر مصدومیت عضلات و ماهیچه‌های دست راست، عصب‌های دست او نیز جدا شد و همین امر سبب شد كه پزشك پس از معاینه به او خبر بدهد باید والیبال را كنار بگذارد! اما شلدا قصد تسلیم شدن نداشت و پس از عمل جراحی، شروع به تمرین والیبال با دست چپ كرد. او دیگر به والیبال در سالن نپرداخت و به والیبال ساحلی روی آورد. كمی بعد هم با آدریانا به‌هار ـ كه در 14 فوریه 1969 در ریودوژانیرو متولد شده بود ـ تشكیل زوجی طلایی داد.

Estrela do vôlei de praia brasileiro, Adriana Behar completa 50 anos |  vôlei de praia | ge

به‌هار هم در ابتدا به اسكیت نمایشی می‌پرداخت و در 16 سالگی به والیبال در سالن روی آورد. حتی در لیگ حرفه‌ای ایتالیا هم مسابقه داد اما سرانجام در 1995 به والیبال ساحلی روی آورد و در كنار به‌ده به سرعت به زوج اول والیبال ساحلی دنیا تبدیل شد. قهرمانی‌های پیاپی آنها در تورهای جهانی سبب شد كه میزان درآمد آنها دوبرابر نزدیك‌ترین رقبایشان شود. آنها در سال 1999 مسابقات قهرمانی جهان را فتح كردند. در المپیك سیدنی (2000) هم چهار مسابقه ابتدایی خود را بردند و درحالی فینال را مقابل رقبای استرالیایی ناتالی کوک و کری پوتهارست برگزار كردند كه در 17 مسابقه قبلی، 14 بار همین زوج را برده بودند اما این بار بازی را در ساحل بوندی باختند و به نقره قناعت كردند. پس از آن دوران درخشش زوج برزیلی ادامه یافت و آنها پس از قهرمانی جهان 2001 عنوان خود در رنكینگ جهانی را حفظ كردند. آنها در سال‌های 2000، 2001 و 2004 شماره یك رنكینگ جهانی را در اختیار داشتند. زوج برزیلی در المپیك آتن (2004) هم شش مسابقه خود را بردند.از جمله در ¼ مقابل آنا پائولا و ساندرا پیرس قهرمانان سال 1996و در نیمه نهایی از کوک و نیکول ساندرسون استرالیایی. اما یك بار دیگر در فینال باختند و باز هم نقره گرفتند.این بار 21-17 و 21-11 از میستی می و کری والش زوج آمریکایی. با این حال به‌ده و به‌هار اولین والیبالیست‌های ساحلی بودند كه دو مدال از المپیك كسب كردند.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی شلدا به‌ده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی شلدا به‌ده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.