زمان مطالعه: 1 دقیقه
بیوگرافی ریچارد آلن

بیوگرافی ریچارد آلن

تیم هاکی هند در اولین حضور خود در المپیك به شكلی حیرت‌انگیز درخشید و بدون گل خورده قهرمان شد.

ورزش هاكی روی چمن برای نخستین بار در المپیك لندن (1908) وارد برنامه بازی‌های المپیك شد. در آن زمان این رشته در بریتانیا چنان محبوب بود كه المپیك به رقابتی كاملاً بریتانیایی بدل شد. انگلستان قهرمان، ایرلند نایب قهرمان و دو تیم اسكاتلند و ولز نیز مشتركاً سوم شدند! پس از آن تا مدّت‌ها خبری ازهاكی در المپیك نبود تا آن كه این رشته به صورت رسمی از 1928 وارد برنامه المپیك شد و با ورود این رشته، جهانیان بار دیگر به تأثیرات بریتانیایی بر ورزش هاكی پی بردند. امّا این بار تیم قهرمان بریتانیایی نبود! بلكه مستعمره‌ای از بریتانیای كبیر بود كه حتی برای شركت در المپیك نیز ناچار بود از پرچم بریتانیا استفاده نماید. تیم هند در اولین حضور خود در المپیك به شكلی حیرت‌انگیز درخشید و سرانجام در فینال با پیروی (3-0) بر هلند قهرمان شد. در این باز‌ها ریچارد آلن دروازه‌بان هند بود. دروازه‌بانی متولد 4 ژوئن 1902 كه در طول بازی‌ها حتی یك گل هم نخورد!

Pause, rewind, play: 1928-1956 – A brief history of Indian hockey's golden  era at the Olympics

چهار سال بعد نیز داستان درخشش هندی‌ها ادامه یافت و آن‌ها در مسابقاتی كه به صورت دوره‌ای برگزار شد، بالاتر از ژاپن و آمریكای میزبان قهرمان شدند و گلهای خود در طول دو دوره را به 102 رساندند! آلن نیز یك بار دیگر قهرمان المپیك شد. هندی‌ها در المپیك برلین (1936) نیز درخشان‌تر از همیشه ظاهر شدند و در فینال (8-1) آلمان میزبان را شكست دادند! آلن در این دوره نیز 4 بار از دروازه هند محافظت كرد. بدین ترتیب او به اولین مردآسیایی بدل گشت كه برنده سه مدال طلای المپیك شده است. از دیگر همبازی‌های قهرمان آلن می‌توان به چهره‌های زیر اشاره نمود:

 شهاب‌الدین شبان (8 نوامبر 1909 – 6 ژانویه 1983) كه درمسابقات برلین چهاربار به عنوان فروراد به میدان رفت.

محمد حسین(1 اكتبر 1911 – 28 فوریه 1977) كه در هر چهار بازی هند مدافع این تیم بود.

At the 1936 Olympics, hockey wizard Dhyan Chand led by example

بابو نیمال (15 مارس 1908 – 21 فوریه 1998) كه درسه بازی از جمله فینال مدافع هند بود.

احمد خان (1 نوامبر 1912  13 مارس 1967) و لیونل امت  ( 8 ژانویه 1913 – آگوست 1996) كه در یك بازی فروارد بودند و جوزف (جو) فیلیپس(24 مارس 1911 – 1986) كه در یك دیدار مدافع هند بود.

Five Indian Sportsmen who enjoy quite interesting and unique records to  their name

جنگ جهانی دوّم به دوران درخشش این بازیكنان خاتمه داد. امّا نسل‌های بعدی هاكی هند این روند را ادامه دادند و هند تا سال 1960 قهرمانی خود در المپیك را حفظ نمود!دروازه بان 171 سانتی متری هاکی هند در سال 1969 در بنگلور از دنیا رفت. اما هنوز هم کسی نتوانسته رکورد عجیب او را تکرار کند؛ رکورد دریافت تنها 2 گل در سه دوره هاکی بازیهای المپیک!

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی ریچارد آلن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی ریچارد آلن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.