زمان مطالعه: 1 دقیقه
بازی های شب یلدا

بازی های شب یلدا

خواندن فال حافظ و شاهنامه‌ از رسومات اصلی شب یلدا هستند. این روزها ممکن است برای دور کردن جوانان فامیل  گوشی و تبلت به چند بازی گزوهی و مهیج نیاز پیدا کنیم.

هزاران سال است که ایرانیان در طولانی ترین شب سال گرد هم می آیند و زایش خورشید را با هم جشن می گیرند. در قدیم این شب را در کنار آتش جشن می گرفتند اما امروزه شب یلدا  زیر کرسی ها، در خانه های گرم خود و در کنار سفره های رنگین جشن گرفته می گیرند. با آسمونی همراه باشید تا چند بازی هیجان انگیز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

از رسم و رسوماتهندوانه و انار اشاره کرد که هر کدام نماد برکت، شادمانی و فراوانی می باشند. بزرگان فامیل در شب نشینی های یلدا تفالی به حافظ می زنند و شعر های آن را تفسیر می کنند. علاوه بر این این، بازی های هیجان انگیز بسیاری وجود دارد که می توانید با انجام آن ها در کنار عزیزان خود شبی به یاد ماندنی را رقم بزنید.

مشاعره

مشاعره یکی از بازی های پزطرفدار در ایران است که که در آن افراد با خواندن بیتی از شعر ها به رقابت می پردازند. این بازی جذاب طرفداران خود را میان جوانان و افراد خوش ذوق پیدا کرده است. این بازی قوانین خاص خود را دارد و افراد با به کار بردن شعری تکراری از رقابت حذف می شوند.

اسم فامیل

این بازی نیازی به معرفی ندارد و یکی از بازی های محبوب در دورهمی ها و میهمانی های دوستانه محسوب می شود. شما با حضور ذهن بالا و دایره لغات گشترده به راحتی می توانید رقیبان خود را در این بازی شکست دهید.

اسم فامیل

پانتومیم

پانتومیم یک بازی هیجان انگیز امی باشد که با تعداد افراد زیاد فضای رقابتی جذابی را ایجاد می کند. در این بازی، افراد به دو یا سه گروه تقسیم می شوند و بر سر حدس معنای پانتومیم گروه مقابل باهم به رقابت می پردازند.

پانتومیم

اسم روی پیشانی

برای این بازی ابتدا تمام افراد باید اسم شخصیتی شناخته شده را بر روی کاغذ بنویسند  و روی پیشانی دیگری قرار دهند. بقیه باید به صورت غیرمستقیم آن فرد را راهنمایی کند تا اسم چسبانده شده بر روی پیشانی اش را حدس بزند.

اسم روی پیشانی

گل یا پوچ

گل یا پوچ یک بازی راحت برای مهمانی های خانوادگی می باشد که بیشتر برای بزرگترهای فامیل مناسب و لذت بخش است. اگر قصد بازی با مادربزرگ و یا پدربزرگ خود را دارید، این سرگرمی جذاب را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظر خود را درباره «بازی های شب یلدا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بازی های شب یلدا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.