زمان مطالعه: 2 دقیقه
در شب یلدا چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

در شب یلدا چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

همانطور که می دانید شب یلدا طولانی ترین شب سال است. اما تا به حال فکر کرده اید که چرا به شب یلدا طولانی ترین شب...

yalda-events
yalda-events

همانطور که می دانید شب یلدا طولانی ترین شب سال است. اما تا به حال فکر کرده اید که چرا به شب یلدا طولانی ترین شب سال می گویند؟ آسمونی در این بخش اطلاعات بسیار مفید و جالبی در مورد این موضوع برای شما همراهان عزیز تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

زمین در مداری بیضوی شکل به دور ستاره خورشید در  حال چرخش است که در این مسیر گاهی در نزدیکترین نقطه به خورشید و گاهی در دور ترین نقطه از آن قرار می گیرد که عتدالین و انقلابین را به وجو می آورد . 
 
لحظه‌ای که خورشید از دید ناظر زمینی در بیش‌ترین فاصله زاویه‌ای با صفحه استوا جای گیرد انقلاب زمستانی رخ می دهد که میانگین لحظه انقلاب زمستانی در نیمکره شمالی ساعت 06:06 یک دی ماه  است که در این حالت خورشید بر نقطه رأس‌الجدی کره سماوی یا فراز مدار رأس‌الجدی کره زمین قرار می گیرد.  
 
مناطق مختلف کشور طول شب یلدای متفاوتی دارد به گونه ای که در 4 گوشه ایران طول شب یلدا متفاوت است. چابهار که در جنوب شرقی کشور قرار دارد، کوتاه ترین شب یلدا را دارد، طول شب یلدا در این منطقه 13 ساعت و 27 دقیقه است. در مقابل شهر ماکو که در شمال غربی ایران قرار دارد با 14 ساعت و 37 دقیقه طولانی ترین شب یلدا رادارد و طول شب یلدای امسال تهران را نیز  14 ساعت و 16 دقیقه است.

اتفاق غیر منتظره که در شب یلدا رخ می دهد

زمین از 21 تا 23 دسامبر ماه آینده ( 30 آذر تا 2 دی ماه ) به مدت سه روز در تاریکی مطلق فرو خواهد رفت، آیا این تاریکی مطلق به معنای پایان زندگی زمینیان خواهد بود؟ آیا روزی که از سال های دور مبنی بر خاتمه یافتن زندگی انسان ها و مهاجرت به سایر سیاره ها پیش بینی شده بود، در ماه آتی فرا خواهد رسید؟ آخر الزمان در ماه آینده فرا می رسد!

جملاتی که خواندید شایعات یا حقایقی است که در سایت های مختلف نجومی و ستاره شناسی انتشار گردیده است مبنی بر اینکه در ماه دسامبر زمین به مدت 3 روز در تاریکی مطلق فرو می رود اما سرنوشت زمین پس از این 3 روز تاریکی چه خواهد شد؟ چرا زمین 3 روز در تاریکی مطلق فرو می رود؟ ناسا  نیز این جمله را تایید کرده اما به شکل دیگری!

کارشناسان ناسا معتقدند زمین در 21، 22  و 23  دسامبر در تاریکی ناشی از طوفانی های خورشیدی فرو خواهد رفت. “چارلز بولدن”، مدیر آژانس فضایی ناسا این خبر را تایید کرده و در ویدئوهایی که بر سایت ناسا قرار گرفته، شایعاتی مبنی بر پایان زندگی زمینیان را رد کرده  و اعلام داشته است:”زمین در تاریکی فرو می رود اما به دلیل طوفان های خورشیدی نه دلایلی مانند اخر الزمان بودن و …”

طوفان خورشیدی (یا طوفان مغناطیسی) پدیده انفجاری یا فورانی با منشا مغناطیسی در جو خورشید است که به آزاد شدن انرژی های فراوان می انجامد. به دلیل این پدیده، باد خورشیدی با سرعت و شدت بیشتری می وزد و ذرات باردار پر انرژی روانه منظومه شمسی می شوند که این ذرات به زمین رسیده و با میدان مغناطیسی بر هم کنش داشته و طوفان های خورشیدی را سبب می شوند. طوفان های خورشیدی باعت تیره شدن روز می شوند گویا شب هنگام فرا رسیده است.

طوفان خورشیدی می تواند باعث قطع شدن سیستم های ارتباطاتی، مختل شدن پروازها، حرکت کشتی ها، عملکرد ماهواره ها و حتی مختل شدن فعالیت فضانوردان  و … را در برداشته باشد. امریکا یکی از کشورهایی است که با بیشترین حجم طوفان های خورشیدی روبرو است و بنا به گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا   NOAA مخفف  (National Oceanic Association Administration) بیش از 1253 طوفان در بین سال های 1991 تا 2010 میلادی در امریکا به ثبت رسیده است که شدیدترین طوفان خورشیدی متعلق به کارینگتون بوده است. اما این سازمان اعلام کرده است، پیش بینی دقیق اتفاقاتی که در این سه روز به وقوع خواهند پیوست بسیار دشوار است و نمی توان پیش بینی دقیقی را برای فعالیت های خورشیدی اعلام کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «در شب یلدا چه اتفاقاتی رخ می دهد؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره در شب یلدا چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.