زمان مطالعه: 2 دقیقه
16 آوریل ، روز جهانی صدا

16 آوریل ، روز جهانی صدا

روز جهانی صدا یک مناسبت سالانه جهانی است که در 16 آوریل جشن گرفته می شود.
16 آوریل هر سال روز جهانی صدا (world voice day) است. صدا مانند گوهر با جنبه‌های منعکس‌کننده از چندین رشته علمی و دغدغه‌های عملی و هنری است.

آسمونی: انسان و حیوانات هر دو، به ارتباط صوتی وابستگی زیادی دارند، بنابراین علم صدا شامل فیزیولوژی، زیست‌شناسی و بیواکوستیک است.

صدا، ابزار اصلی ارتباط معنایی و عاطفی را فراهم می‌کند؛ بنابراین به ادراک شنوایی، روانشناسی، عصب‌شناسی، شناخت، زبانشناسی و آوایی مرتبط است.

صدا یک ابزار بسیار مهم تنها در آموزش نیست، بلکه 30% از کل کارهای روزانه‌ی مردم نیز درارتباط با صداست. صدا یک ساز موسیقی در آواز خواندن است و آن را به بخشی از هنر و فرهنگ تبدیل می‌کند. علم صدا در شاخه‌های مختلف فیزیک، به ویژه بیوفیزیک، آیرودینامیک، مکانیک و آکوستیک پایه و اساس دارد.

صدای ما مجرای تجربه‌ی ماست. هر یک از ما به طرق منحصر به فردی، ارتباط برقرار می‌کنیم و صدای ما اجازه می‌دهد تا آن بیان، شنیده شود.

تاریخچه روز جهانی صدا

صدای شما تنها یک بخش منحصر به فرد از شخصیت شما نیست بلکه در بسیاری از زمینه‌های مهم زندگی شما از جمله مدرسه، کار، روابط شخصی و حرفه‌ای یک مؤلفه مهم برای تعامل اجتماعی است. مراقبت از صدا، بسیار مهم است، اما بسیاری از افراد از طریق عادت‌های غلط مانند سیگار کشیدن، فریاد زدن، نوشیدن، زمزمه کردن و ضعیف و خیلی آرام صحبت کردن به آن صدمه وارد می‌کنند که اغلب هم ناخواسته است. مردم غالباً هنگامی که مشکلات صوتی برایشان بوجود می‌آید، به دنبال معالجه می‌روند. حتی عده‌ای از مردم از درمان خودداری می‌کنند.

این کار می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر شود. این موارد انگیزه‌ای برای به وجود آمدن روز جهانی صدا بود. گروهی از متخصصان مراقب صدای برزیلی متشکل از پزشکان، آسیب شناسان گفتار و زبان و معلمان موسیقی، روز ملی صدا در برزیل را در سال 1999 به عنوان راهی برای نمایش و تجلیل از صدای انسان ایجاد کردند.

کشورهای دیگر، مانند آرژانتین و پرتغال، به سرعت از این روز پیروی کردند و جنبش روز صدا با حمایت این کشورها رشد کرد. در سال 2002، آکادمی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن آمریکا، رسما این رویداد جهانی را به رسمیت شناخت و آن را به روز جهانی صدا تبدیل کرد. هدف از روز جهانی صدا، آگاهی دادن به مردم در مورد اهمیت صدای انسان، آگاهی بخشیدن از مشکلات صوتی، به اشتراک گذاشتن نکات پیشگیری و مهم‌تر از همه تجلیل از شگفتی صدای انسان است.

متخصصان بهداشت در سراسر جهان از این روز بهره می‌گیرند تا همه افرادی که از صدای خود برای تجارت یا لذت و … استفاده می‌کنند، تشویق و ترغیب کنند تا با اتخاذ عادات خوب، از صدای خود مراقبت کنند. همچنین این روز فرصتی مناسب برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و منابع، برای کمک به کسانی است که مشکلات صوتی دارند.

این جشن هر ساله در تاریخ 16 آوریل برگزار می‌شود و از سال 2018 نزدیک به 600 مراسم در 50 کشور جهان برگزار شده است. این به معنای تهیه اطلاعات برای همه کسانی است که از صدای خود برای موارد گوناگون استفاده می‌کنند تا یاد بگیرند که از صدای خود مراقبت کنند و به آنها یاد دهند چگونه و چه موقع برای مشکلات صوتی کمک بگیرند.

 

نظر خود را درباره «16 آوریل ، روز جهانی صدا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 16 آوریل ، روز جهانی صدا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.