زمان مطالعه: 5 دقیقه
مسافت های هوایی جهان

مسافت های هوایی جهان

اگر تا به حال یکی دو ساعت در هواپیما بوده اید و احساس خستگی کرده اید به این فکر کنید که مسیرهای پروازی واقعا طولانی نیز وجود دارد.

اگر تا به حال یکی دو ساعت در هواپیما بوده اید و احساس خستگی کرده اید به این فکر کنید که مسیرهای پروازی واقعا طولانی نیز وجود دارد. تصور کنید قرار است 17 ساعت در هواپیما باشید و از یک قاره به قاره ای دیگر سفر کنید! با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته امکان پروازهای طولانی مدت بیش از پیش فراهم شده است. هواپیماها می توانند بدون نیاز به سوخت گیری مسافت طولانی را بدون توقف طی کنند و مسیرهای پروازی طولانی در حال گسترش است. اما آیا می دانید طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان کدام مسیرها هستند؟ در این مطلب قصد داریم طولانی ترین مسیرهای پروازی جهان را به شما معرفی کنیم و در مورد مقصد و شرکت هواپیمایی آن ها با شما صحبت کنیم. با آسمونی همراه باشید.

رکورد طولانی ترین مسافت های هوایی جهان

در سال های اخیر رقابت تنگاتنگی در این مورد به وجود آمده است. هواپیمایی های امارات و قطر ایرویز در مورد پرواز فوق طولانی دبی-اوکلند و دوحه- اوکلند با یکدیگر به شدت رقابت دارند. در ماه مارس 2017 هواپیمایی امارات با راه اندازی مسیر 14200 کیلومتری تا اوکلند نیوزلند ادعا کرد که طولانی ترین پرواز تجاری جهان را انجام می دهد. چندی بعد اما قطر ایرویز اعلام کرد که این ایرلاین نیز پرواز دوحه تا اوکلند نیوزلند را انجام خواهد داد.

مسیر دوحه به اوکلند

  • ایرلاین: قطر ایرویز
  • مسافت: 14535 کیلومتر

این عنوان پیش از این متعلق به مسیر دبی-اوکلند امارات بود. اما از آنجا که دوحه به نسبت دبی در فاصله دورتری از اوکلند قرار دارد، قطر ایرویز با راه اندازی این پرواز توانست عنوان طولانی ترین مسیر پروازی بدون توقف را از آن خود کند. هواپیمایی قطر این پرواز طولانی را با هواپیمای بوئینگ 777-200 انجام می دهد.

طولانی ترین مسافت های هوایی جهان در داخل با یک توقف
طولانی ترین مسافت های هوایی جهان در داخل با یک توقف

مسیر دبی به اوکلند

  • ایرلاین: امارات
  • مسافت: 14200 کیلومتر

تا قبل از راه اندازی مسیر دوحه-اوکلند توسط قطرایرویز، هواپیمایی امارات با انجام پرواز دبی-اوکلند طولانی ترین مسیر پروازی بین المللی بدون توقف را انجام می داد. این پرواز با هواپیمای بوئینگ 777-200 و با 266 مسافر انجام می شود. مسیر رفت حدود 16 ساعت و 24 دقیقه و مسیر برگشت تقریبا 17 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.

مسیر دهلی به سن فرانسیسکو

  • ایرلاین: ایر ایندیا
  • مسافت: 15140 کیلومتر

سابق بر این مسیر دهلی تا سن فرانسیسکو از مسیر قطبی انجام می شد، اما در حال حاضر ایر ایندیا این مسیر پروازی را از طریق اقیانوس آرام انجام می دهد. این امر باعث صرفه جویی چشمگیری در مصرف سوخت می شود. مسیر جدید برای هواپیمای بوئینگ 777-200 ایر ایندیا این امکان را به هواپیما می دهد که در ارتفاع بالاتری پرواز کند و از جریان باد پرسرعت برای حرکت به سمت سن فرانسیسکو بهره مند شود.

مسیر پاریس به جزیره رئونیون فرانسه

  • ایرلاین: ایر فرانس، فرنچ بلو
  • مسافت: 9337 کیلومتر

وقتی به طولانی ترین مسیر پروازی داخلی فکر می کنید ممکن است به کشورهای پهناوری مثل روسیه، کانادا یا حتی آمریکا فکر کنید. اما جالب است بدانید که این رکورد متعلق به کشور فرانسه است. البته فرانسه برای کسب این عنوان دست به ترفند جغرافیایی زده است: جزیره رئونیون در اقیانوس آرام و کیلومترها دورتر از فرانسه قرار دارد. اما از آنجا که این جزیره جزو قلمرو فرانسه و خاک این کشور محسوب می شود، پرواز از پاریس به رئونیون در زمره پروازهای داخلی قرار می گیرد.

مسیر فرودگاه ونوکووا مسکو تا پتروپاولوفسک

  • ایرلاین: هواپیمایی روسیه
  • مسافت: 6764 کیلومتر

خب، بعد از رکورد فرانسه در طولانی ترین مسیر پروازی داخلی، رکورد طولانی ترین مسیرهای پروازی در داخل مرزهای یک کشور به کشور روسیه تعلق دارد. روسیه کشور بسیار پهناوری است و مسیرهای پروازی در داخل خاک روسیه می توانند به اندازه مسیر نیویورک تا لندن طولانی باشند. هواپیمایی روسی آئروفلوت (Aeroflot ) پروازهای منظمی از مسکو تا شهر پتروپاولوفسک انجام می دهند.

مسیر فرودگاه شارل دو گل پاریس تا پاپیته

  • ایرلاین: ایر فرانس
  • مسافت: 15715 کیلومتر

بار دیگر کشور فرانسه (با کمی ترفند) جزء رکورداران طولانی ترین مسیرهای پروازی قرار می گیرد! پاپیته در پلی نزی فرانسه و در بخش جنوبی اقیانوس آرام قرار دارد. ایر فرانس این مسیر طولانی را با یک توقف در لس آنجلس انجام می دهد. هواپیمای بوئینگ 777 ایر فرانس این مسیر را در کمتر از 24 ساعت طی می کند.

مسافت های هوایی جهان
مسافت های هوایی جهان

کوتاه ترین مسافت های هوایی جهان

امروزه سفر با هواپیما به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. سفر هوایی امکان مسافرت به نقاطی را فراهم کرده که شاید تا پیش از این غیرممکن یا دشوار بوده است. قبلا در مورد طولانی ترین مسیرهای پروازی صحبت کردیم و این سفرها که گاه بیش از 16 ساعت طول می کشد را به شما معرفی کردیم. امروز اما قصد داریم به کوتاه ترین مسیرهای پروازی جهان بپردازیم و جزئیات مدت زمان سفر و مبدا و مقصد را با شما در میان بگذاریم. با آسمونی همراه باشید.

از فرودگاه سنت گالن آلترنهاین سوئیس تا فریدریشسهافن آلمان

  • ایرلاین: پیپل وینالین (People’s Viennaline)
  • مسافت: 20 کیلومتر

دریاچه کنستانس در شمال کوه های آلپ قرار دارد و در بین سه کشور آلمان، اتریش و سوئیس قرار دارد. از فرودگاه سنت گالن آلترنهاین (St. Gallen-Altenrhein airport) در شمال شرقی سوئیس و فریدریشسهافن (Friedrichshafen) آلمان در آن سوی دریاچه تنها 20 کیلومتر فاصله وجود دارد. شرکت هواپیمایی وینالین در اتریش این دو شهر را با پروازهای منظمش به یکدیگر متصل می کند. این سفر یکی از کوتاه ترین مسیرهای پروازی جهان به شمار می رود و تنها 8 دقیقه طول می کشد!

وستری تا پاپا وستری در اسکاتلند

  • ایرلاین: لوگانیر (Loganair)
  • مسافت: 3 کیلومتر

بین جزایر وستری و پاپا وستری مرز باریک آبی قرار دارد. لوگانیر، شرکت هواپیمایی اسکاتلندی حدود 50 سال است که این دو جزیره را با پروازهای منظم به یکدیگر مرتبط می کند. این پرواز کمتر از یک دقیقه طول می کشد و با رکورد 47 ثانیه به عنوان کوتاه ترین مسیر پروازی جهان (از لحاظ زمان سفر) شهرت پیدا کرده است. این مسیر پروازی آنقدر شهرت پیدا کرده که بسیاری از گردشگران صرفا برای تجربه کوتاه ترین مسیر پروازی جهان به این منطقه در اسکاتلند سفر می کنند. قبلا در مطلبی جداگانه در مورد این پرواز که به کوتاه ترین مسیر پروازی جهان شهرت دارد نوشته ایم که می توانید با مراجعه به آن در این مورد بیشتر بدانید.

  • کگاتا (Kegata) تا آپوو(Apowo) در کشور اندونزی
  • مسافت: 2 کیلومتر

این دو شهر در کشور اندونزی قرار دارند و تنها 2 کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما این دو شهر با یک دره عمیق جنگلی از یکدیگر جدا شده اند. به همین دلیل برای مسافرت بین این دو شهر باید از بین جنگل های انبوه و شیب زیاد کوه ها گذر کرد. به همین دلیل پرواز بر فراز این دره عمیق و خطرناک به نظر راه حل منطقی تری می رسد. داردن، یک خلبان بریتانیایی است که خدمات هوایی محلی را بین این دو شهر ارائه می کند. البته این مسیر پروازی منظم نیست و هروقت اهالی به سفر احتیاج داشته باشند با پرداخت هزینه سوار هواپیما می شوند. اما در هر صورت این مسیر به احتمال زیاد کوتاه ترین مسیر پروازی جهان (از لحاظ مسافت) محسوب می شود.

کوتاه ترین مسافت های هوایی
کوتاه ترین مسافت های هوایی

طنجه مراکش تا جبل الطارق

  • ایرلاین: هواپیمایی پادشاهی مراکش
  • مسافت: 69 کیلومتر

تنگه جبل الطارق بین قاره اروپا و آفریقا قرار دارد و تنها 14 کیلومتر عرض دارد. کشتی های سریع السیر در زمان بندی های منظم این مسیر را طی می کنند، اما افرادی که تمایلی به سفر در آب های متلاطم بین قاره ای ندارند گزینه راحت تری دارند. شرکت هواپیمایی پادشاهی مراکش (Royal Air Maroc) با هواپیمای توربوپراپ ATR-72 پروازهای منظمی بین این دو منطقه دارد.

نظر خود را درباره «مسافت های هوایی جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مسافت های هوایی جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.