زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ولورهمپتون / اختصاصیی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ولورهمپتون؛ گرگ ها و شعار...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ولورهمپتون / اختصاصیی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ولورهمپتون؛ گرگ ها و شعار میدلندز غربی

زمانی که باشگاه ولورهمپتون واندررز در سال 1877 با نام « سنت لوکز. اف. سی » آغاز به کار کرد ، از پیراهن های راه راه آبی و سفید استفاده می کرد . در اواخر دهه 1880 رنگ پیراهن این تیم راه راه قرمز و سفید شد در حالی که هنوز این تیم ، شورت و جوراب آبی به تن می کرد . شاید در ظاهر نتوانیم شباهتی بین این رنگها و رنگ کنونی پیراهن و لوگوی ولورهمپتون پیدا کنیم . اما همه این رنگها محصول یک شعار قدیمی هستند . ولورهمپتون در ایالت میدلندز غربی قرار گرفته است . ایالتی در مرکز انگلستان که از قرن 16 در صنایع فلزی پیشرفت کرد و به مرور ، به مرکز ضرب سکه انگلیس تبدیل شد . در همان ایام بود که شورای ایالتی ، از یک شعار به عنوان نماد ایالت استفاده کرد : « با خارج شدن از تاریکی ها به روشنایی می رسیم .»

wolverhampton-logo-during-time
wolverhampton-logo-during-time

همین شعار بود که به عنوان الگوی تیم در انتخاب رنگها استفاده شد و تیم همواره از یک رنگ تیره و یک رنگ روشن در کنار هم استفاده کرد . اولین بار در سال 1887 بود که باشگاه لباس طلایی با شورت سفید و جوراب سیاه را بر تن کرد . کمی بعد هم شورت این تیم مشکی شد تا باز هم دو رنگ تیره و روشن، پیراهن این تیم را تشکیل بدهند . انتخاب این دو رنگ هم از پرچم ایالت میدلندز غربی گرفته شده بود که مستطیلی طلایی است اما چهار خط موازی و 2 خط شکسته مشکی در آن وجود دارند . در سالهای 1921 و 1929 ولورهمپتون به فینال جام حذفی انگلیس رسید و مثل خیلی از تیمهای انگلیسی دیگر ، اولین بار در این مسابقه از لوگو بر روی پیراهن خود استفاده کرد . لوگویی که فوتبالی نبود و نماد شورای ایالتی میدلندز بود .

لوگو ولورهمپتون وندررز
لوگو ولورهمپتون وندررز

لوگو ولورهمپتون وندررز اما در اواخر دهه 60 میلادی، تیم از یک گرگ سیاه در صفحه ای زرد به عنوان نماد استفاده کرد؛ گرگی که در حال پرش از روی دو حرف W بود . این دو حرف مخفف نام تیم ( ولورهمپتون واندررز ) بودند . از آن به بعد بیشتر به جای لقب واندررز ( به معنی آوارگان ) از عبارت « ولوز »( گرگ ها ) به عنوان لقب تیم استفاده شد . در سال 1974 لوگوی باشگاه تغییر کرد ؛ حرف W از نماد حذف شد و سه گرگ در حال پرش ، به نماد تیم اضافه شدند . بعد از پنج سال ، نماد باشگاه باز هم تغییر کرد ولی گرگ از نماد تیم حذف نشد . این بار صورت یک گرگ سیاه در صفحه ای زرد قرار گرفت و عبارت « WOLVES » هم زیر آن نوشته شد .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی

ولورهمپتون از آن به بعد نیز ، همین تصویر در لوگوهای مختلف باشگاه ماندگار شد . مثلا طی سالهای 1996 تا 2002 نماد باشگاه در یک هشت ضلعی قرار گرفت و عبارت F.C. هم در برابر لوگو اضافه شدند . اما از سال 2002 نماد فعلی باشگاه استفاده شد و آن ، صورت گرگ در بین نمادی 6 ضلعی و زرد است . این تصویر آن قدر گویای لقب و رنگهای سنتی باشگاه هست که نیازی نیست تا هیچ عبارتی به هویت باشگاه اضافه شود .    

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ولورهمپتون ، گرگ ها و شعار میدلندز غربی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.