زمان مطالعه: 1 دقیقه
چه نوع خوردنی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟

چه نوع خوردنی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از گوشت قرمز برای مدتی استفاده کنید، حبوبات و غلات سبوس‌دار جزء مشهورترین جایگزین‌های گوشت هستند.

جایگزین‌هایی برای گوشت قرمز وجود دارد. بارها دانشمندان هشدار داده‌اند که مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز می‌تواند فرایند پیر شدن را در افراد سرعت بخشد. پروتئین موجود در گوشت قرمز، بخصوص گوشت قرمز فرآوری شده، ارتباط تنگاتنگی با مرگ زودهنگام دارد.

عده‌ای هم بخاطر رژیم درمانی و یا حتی انواع بیماری، برای مصرف گوشت قرمز ممنوعیت دارند. حال به جای گوشت قرمز، چه نوع خوردنی را جایگزین کنیم؟ در ادامه با آسمونی همراه ما باشید.

جایگزین گوشت قرمز

سویا

سویا جزء اولین ماده غذایی است که مقادیر فراوانی پروتئین گیاهی دارد و همینطور تاثیر چشمگیری در کاهش کلسترول خون داشته و زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

حبوبات

یکی از منابع بسیار غنی پروتئین‌های گیاهی می‌باشد که جزء مشهورترین جایگزین‌های گوشت هستند که عبارتند از: انواع عدس، لوبیا و ... که سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند و از طرفی چربی هم ندارند.

غلات سبوس دار

جودوسر، ذرت، بلغور، برنج قهوه‌ای و نان‌های تهیه شده از آرد سبوس‌دار بهترین نمونه‌هایی از پروتئین گیاهی می‌باشد که می‌تواند نیاز بدن را به ویتامین‌های گروه B، آهن و فیبر‌ها تامین کنند.

بادام

تقریبا مشابه گوشت و از طرفی دیگر به دلیل داشتن چربی بالا به حفظ انرژی در بدن کمک می‌کند.

تخم مرغ

تخم مرغ و دیگر ماکیان مانند بلدرچین منابع غنی پروتئین و ویتامین‌های گروه B 12 و D است، این موضوع که تخم مرغ باعث افزایش کلسترول در خون می‌شود به طور کلی رد شده است. این در حالی است که 2 عدد تخم مرغ حدود 13 گرم پروتئین دارد.

دانه‌های آفتابگردان

تاثیر دانه‌ها از جمله دانه آفتابگردان بر بدن به اثبات رسیده است. زیرا هر 100 گرم آن 22 گرم پروتئین دارد، مثل دانه‌های کدو که سرشار از پروتئین هستند. البته این دانه‌ها به دلیل داشتن اسید چرب امگا 6 هم بسیار مفید هستند. مثلا اسید‌های چرب موجود در دانه‌های کدو در کاهش مقدار کلسترول بد خون بسیار موثر است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چه نوع خوردنی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چه نوع خوردنی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.