زمان مطالعه: 1 دقیقه
از سندروم پاریس چه می دانید؟

از سندروم پاریس چه می دانید؟

سندرم پاریس یک اختلال روانی آزار دهنده است که بسیاری از گردشگران در پاریس به آن دچار می شوند.

سالانه میلیون‌ها نفر به فرانسه سفر می‌کنند تا شهر پاریس را از نزدیک ببینند. در این بین گردشگرانی هستند که به سندروم پاریس دچار می شوند و بیشتر آن‌ها را هم گردشگران ژاپنی تشکیل می‌دهد. اما راز این بیماری چیست؟ در ادامه با آسمونی همراه باشید.

 

سندرم پاریس یک اختلال روانی آزار دهنده است که بسیاری از گردشگران را که در حال دیدار از پاریس هستند را درگیر خود می کند. این بیماری که در زبان فرانسه به نام Syndrome de Paris شناخته می شود با برخی علائم روانی همچون هذیان گویی شدید، توهم، خوددگربینی، اضطراب و برخی علایم جسمانی همچون گیجی و افزایش ضربان قلب همراه است. این سندروم در مورد گردشگران ژاپنی بیشتر شناخته شده است و به شکل اپیدمیک آن ها را گرفتار می کند. به گزارش بلومبرگ گردشگران چینی که تحت تاثیر تبلیغات رسانه‌ای، تصویر رمانتیک و زیبا و روشن و دل انگیزی از پاریس به عنوان یک مقصد برتر جهانی در نقشه گردشگری دارند، دررویارویی با واقعیت زندگی در پاریس قربانی این تصویرها می‌شوند. بسیاری از افراد تصور می کنند که این بیماری فقط گریبانگر گردشگران ژاپنی می شود اما در واقعیت چنین نیست. مردم ژاپن را که به زندگی در جامعه وفرهنگی آرام و مودب خو کرده‌اند، بیشتر تحت فشار بوده و احتمالا توجه مقامات ژاپنی نسبت به وضعیت شهروندان خود که دقیق‌تر از دیگر دولت‌ها می باشد از این واقعیت رونمایی می کند.

 

این بیماری حدود 20 سال پیش نخستین بار توسط پروفسور" هیرواکی اوتا" که خود یک روانشناس ژاپنی ساکن فرانسه است شناخته شده است. او علائم این بیماری را در سال 1986 شناسایی و معرفی کرد.طبق بررسی‌های صورت گرفته، به طور متوسط سالانه 12 نفر از توریست های ژاپنی به این سندروم دچار می شوند. دلیل این موضوع احتمالاً به خاطر رویایی بودن پاریس در ژاپن به صورت شبانه‌روزی به مراجعه‌کنندگان با علائم این سندروم خدمات ارائه می‌دهد.

 

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «از سندروم پاریس چه می دانید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره از سندروم پاریس چه می دانید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.