زمان مطالعه: 5 دقیقه
آشنایی با وسترن یونیون؛ انتقال وجه بدون نیاز به بانک

آشنایی با وسترن یونیون؛ انتقال وجه بدون نیاز به بانک

وسترن یونیون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی و ارتباطی است که در سال 1851 تاسیس شد.

وسترن یونیون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مالی و ارتباطی است که در سال 1851 توسط ازرا کرنل در آمریکا تاسیس شد و دفتر اصلی آن در حال حاضر در کلرادو ایالت متحده قرار دارد. وسترن یونیون با بیش از 150 سال سابقه، توانسته یکی از برترین و سریع‌ترین موسسات انتقال پول در جهان باشد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به تاریخچه وسترن یونیون بیاندازیم و علت موفقیت آن را بررسی کنیم. آسمونی در این بخش به معرفی شرکت مالی و ارتباطی وسترن یونیون می پردازد.

تاریخچه وسترن یونیون

وسترن یونیون (Western Union) کار خود را با فروش خدمات تلگراف در سال 1851، تحت عنوان شرکت چاپ و تلگراف در نیویورک و می‌سی‌سی‌پی آغاز کرد. در خلال جنگ‌های داخلی آمریکا که اهمیت سرعت نقل و انتقال پیام از اهمیت زیادی برخوردار شد، این شرکت توانست با احداث سریع‌تر خطوط تلگراف گوی رقابت را از رقبا برباید. سپس در سال 1856 به دلیل تثبیت خطوط تلگراف در غرب ایالت متحده، نام شرکت را به وسترن یونیون تغییر داد.

در سال 1861 این شرکت توانست اولین خط تلگراف بین قاره‌ای را راه‌اندازی کند. تاریخچه وسترن یونیون نشان می‌دهد که پیشرفت این کمپانی ادامه داشت تا جایی که در سال 1871 به عنوان پیشگام عرصه انتقال الکترونیکی پول شناخته شد. در سال 1998 سرویس انتقال پول وسترن یونیون دارای 50.000 کارگزار در سراسر جهان شد و در سال 2000 توانست سرویس آنلاین انتقال پول را راه‌اندازی کند.

آشنایی با وسترن یونیون
آشنایی با وسترن یونیون

در حال حاضر وسترن یونیون بزرگ‌ترین ارائه دهنده خدمات نقل و انتقال پول در آمریکا به شمار می‌رود. از طریق بیش از 500.000 کارگزار، وسترن یونیون می‌تواند خدمات خود را به بیش از 200 کشور ارائه دهد. در سال 2008 این شرکت توانست درآمد کل 5/3 میلیارد دلار را به ثبت برساند، که حدود 919 میلیون دلار سود خالص این شرکت بود. به عنوان یک شرکت مطمئن و با سابقه طولانی، وسترن یونیون به میلیون‌ها کارگر مهاجر امکان نقل و انتقال امن پول را فراهم می‌کند.

تاریخچه وسترن یونیون نشان می‌دهد که با وجود شهرت و موفقیت این شرکت بین‌المللی، همواره انتقاداتی هم به نرخ کارمزد این شرکت وارد شده است؛ چرا که نرخ کارمزد این شرکت از 4٪ تا 22٪‌ بسته به میزان مبلغ و مقصد انتقال پول متفاوت است. همچنین لابی این شرکت در حمایت از قوانین سهل‌گیرانه مهاجرت، باعث خشم افرادی شده است که ادعا می‌کنند این شرکت از مهاجران غیرقانونی و حمایت از فقیران سواستفاده می‌کند.

نحوه انتقال وجه با وسترن یونیون

انتقال وجه به واسطه وسترن یونیون، خارج از شبکه های بانکی صورت می گیرد و این ویژگی باعث منحصر به فرد شدن این سیستم می شود. بسیار محتمل است که به علت عدم دسترسی به بانک، گم شدن کارت بانکی، فراموشی رمز عبور و هر دلیل دیگری که مانع از دریافت پول از بانک می شود، نتوانید از بانک پول دریافت کنید. در این شرایط است که وسترن یونیون می تواند یاری دهنده باشد.

به طور کلی تجسم کنید که فرد دریافت کننده در کشور آمریکا و فرد فرستنده در یکی از کشورهای اروپایی ساکن است. در این روش، فرد فرستنده با حضور در شعب وسترن یونیون می بایست با ارائه مشخصات فردی خود، مبلغ را تحویل دهد و اطلاعات هویتی فرد دریافت کننده را اعلام کند. سپس برآورد میزان کارمزد این انتقال صورت می گیرد و در صورت تایید و پرداخت آن، یک کد امنیتی که ده رقم دارد، تحت عنوان "MTCN Code" دریافت می کند.

انتقال وجه به صورت بین المللی با وسترن یونیون
انتقال وجه به صورت بین المللی با وسترن یونیون

 

سپس با فرد گیرنده ارتباط برقرار می کند و کد را به او اطلاع می دهد. سپس فرد می تواند با ارائه مدارک هویتی و اعلام کد امنیتی، پول خود را دریافت کند و بدون ارتباط با بانک از مزایای انتقال پول بین المللی استفاده کند. این روش برای انتقال وجه در درون یک کشور مشخص هم می تواند صورت بگیرد. اما با توجه به آنکه انتقالات بین المللی سطح نظارت بیشتری را می طلبد، میزان امنیت و عدم تقلب و پولشویی این انتقال می بایست مورد تایید قرار بگیرد.

مزایای استفاده از وسترن یونیون

نکته برتری این شرکت نسبت به روش ارسال بانکی، سرعت ارسال آن است. بدین صورت که به محض ارسال حواله از کشور مبدا، فرد گیرنده می‌تواند مبلغ را با مراجعه به هر یک از دفاتر این شرکت در کشور مقصد دریافت کند. مزیت دیگر ارسال و دریافت حواله وسترن یونیون، عدم نیاز به حساب بانکی است. بدین صورت که فرستنده فقط با داشتن اصل پاسپورت می‌تواند وجه را ارسال و گیرنده هم فقط با داشتن اصل پاسپورت می‌تواند مبلغ را دریافت کند.

مدل کسب و کار وسترن یونیون

به عنوان اصلی‌ترین شرکت خدمات دهنده نقل و انتقال پول، وسترن یونیون هم به کسب و کارها و هم به اشخاص کمک می‌کند تا به آسانی و به صورت مجازی به هر جای دنیا پول انتقال داده یا دریافت کنند. در سال 2013 وسترن یونیون از طریق 321 میلیون تراکنش بین مشتری به مشتری (Consumer-to-Consumer)، که 79 درصد کسب و کارش را تشکیل می‌دهد، توانست بیش از 79 میلیارد دلار پول را جابجا کند. به این مقدار باید 432 میلیون پرداخت کسب و کارها را هم اضافه کنید. وسترن یونیون در سال 2013 حدود 15٪ از سهم بازار را در اختیار داشت و به طور میانگین در هر ثانیه 28 تراکنش را انجام می‌دهد.

یکی از شعبات وسترن یونیون
یکی از شعبات وسترن یونیون

تغییرات مدیریتی وسترن یونیون

مدیریت متنوع به عنوان یک فرایند برای حصول اطمینان از پیشرفت همه‌ افراد سازمان تعریف می‌شود و فضای کاری، طوری ایجاد می‌شود که همه‌ افراد از بودن در سازمان احساس احترام و ارزشمند بودن می‌کنند. در این سیستم مدیریتی همه‌ کارمندان به سختی کار می‌کنند و انگیزه پیدا می‌کنند و اطمینان دارند که در صورت صلاحیت لازم به پیشرفت خواهند رسید. به همین خاطر افراد بیشتری برای بهبود سازمان تلاش می‌کنند، روحیه کاری بالا می‌رود، از نگرش‌های مثبت پشتیبانی می‌شود و خلاقیت افراد را افزایش می‌دهد.

از آنجایی که ساختار سازمانی وسترن یونیون بر اساس ارتباطات شکل گرفته، عدم ارتباط صحیح می‌توانست به مشکل اصلی این سازمان تبدیل شود. به این معنی که وقتی مدیران رده بالا همه تصمیمات شرکت را می‌گیرند، اعضای رده پایین سازمان نمی‌توانند دخالتی در تصمیم‌گیری داشته باشند؛ همین موضوع باعث می‌شود که پیام اصلی توسط اعضا درک نشود یا دچار سو تعبیر شوند. در واقع مشکلات ارتباطی به دلیل تنوع فرهنگی و زبانی اعضای سازمان ایجاد می‌شود که با بهره‌گیری از مدیریت، تنوع این مسایل و مشکلات به حداقل می‌رسد.

فعالیت‌های وسترن یونیون

 وسترن یونیون علاوه بر فعالیت‌های تجاری، با حمایت از سازمان‌های غیرانتفاعی، برنامه‌های حمایتی به منظور کمک به رشد جوامع و مناطق محروم آمریکا و سراسر جهان برای راه‌اندازی کسب و کارهای را هم ارائه می‌دهد. آن‌ها در مسایلی مانند بهداشت، آموزش و خدمات انسانی به انسان‌ها کمک می‌کنند تا سطح زندگی‌شان را ارتقا دهند. از جمله برنامه‌های انسان‌دوستانه که تاریخچه وسترن یونیون نشان می‌دهد، می‌توان به توانمندسازی زنان در چین، کمک به کودکان آواره در بمبئی هند، کمک 1/5 میلیون دلاری به نجات‌یافتگان از طوفان کارتینا در آمریکا اشاره کرد.

 

 

نظر خود را درباره «آشنایی با وسترن یونیون؛ انتقال وجه بدون نیاز به بانک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با وسترن یونیون؛ انتقال وجه بدون نیاز به بانک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.