زمان مطالعه: 1 دقیقه
روش های مقابله با گرد و غبار در منزل

روش های مقابله با گرد و غبار در منزل

راه حل اغلب مشکلات در منزل، از بین بردن منشاء آن است . اما از بین بردن منشاء گرد و غبار موجود در منازل امری...

ways-to-deal-with-the-dust-in-your-home(1)
ways-to-deal-with-the-dust-in-your-home(1)


راه حل اغلب مشکلات در منزل، از بین بردن منشاء آن است . اما از بین بردن منشاء گرد و غبار موجود در منازل امری غیر ممکن است از آن جایی که 90 درصد گرد و غبار منازل از وسایل منزل ازجمله پارچه ها ناشی می شود، راه های زیادی برای مقابله با آن نیز وجود ندارد. ذرات پوست جمع می شود و به همراه پرز لباس با هر بار غلت خوردن در هوا پخش می شود. برای به حداقل رساندن غبار ملافه و روبالش ها ، آن ها را هر هفته بشویید. رواندازها مانند پتو و روتختی ها را که نمی توان هر هفته شست کافی است به حیاط ببرید و خوب تکان دهید ملافه های کثیف را به آرامی با ملافه تمیز عوض کنید تا گرد و غبار بلند نشود.

ways-to-deal-with-the-dust-in-your-home
ways-to-deal-with-the-dust-in-your-home

4) مانع پخش گرد و غبار شوید.دستمال های گردگیری خشک تنها مقداری از گرد و خاک را برمی دارند و بقیه جای دیگر می نشیند.برای جمع کردن گرد و خاک از دستمال های مرطوب استفاده کنید.

5) قالیچه ها، قالی و موکت ها را تکان دهید.در اغلب منازل، موکت بزرگ ترین منبع پرز است که گرد و خاک را مانند یک اسفنج حجیم به خوبی جذب می کند. برخی افرادی که به آلرژی های حاد مبتلا هستند چاره ای جز جایگزین کردن موکت با سرامیک و یا چوب برای کف اتاق ندارند. افرادی هم که از آلرژی حاد رنج می برند اما قصد عوض کردن کف اتاق را ندارند باید به طور مرتب خانه را به ویژه قسمت هایی که رفت و آمد زیادی دارد، جارو برقی بکشند.خاک تکانی فرش با استفاده از چوب، جارودستی و... نسبت به جاروبرقی خاک بیشتری را از بین می برد.فرش های نسبتا کوچک را نیز هر هفته خاک تکانی کنید.

6) کوسن های مبل را که نه تنها از خود پرز می دهند بلکه گرد و خاکی را که روی آن می نشیند را به خود جذب می کنند خوب تمیز کنید. از آن جایی که گرد و خاک بیشتر روی سطح های افقی می نشیند ، سطح های افقی کوسن ها و مبل ها را هفتگی و سطح های عمودی را ماهانه جاروبرقی بکشید.

نظر خود را درباره «روش های مقابله با گرد و غبار در منزل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش های مقابله با گرد و غبار در منزل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.