زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ویارئال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی ویارئال ؛ گروه بیتلز و زیردریایی...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ ویارئال / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

ویارئال ؛ گروه بیتلز و زیردریایی زرد

حتما شنیده اید که تیم ویارئال با لقب « زیردریایی های زرد » در فوتبال اسپانیا شناخته می شود . اگر به دنبال دلیل این نامگذاری باشید ، حتما در جستجوهای خود می بینید که دلیل این نامگذاری، لباس زرد ویارئال هست . اما کدام زیردریایی به رنگ زرد است ؟! از طرف دیگر ، نماد این تیم دایره ای است که داخل آنف یک لوزی با راه راههای قرمز و زرد وجود دارد . برای پیدا کردن دلیل این انتخابها نباید جستجوی خود را در زمین فوتبال انجام دهیم . بلکه باید به تاریخ و موسیقی روی آوریم . آسمونی ، این باشگاه روز 10 مارچ 1923 تأسیس شد و در دهه های ابتدایی شکل گیری این تیم ، عبارات C و A را می شد در لوگوی این تیم مشاهده کرد . دو حرفی که ابتدای عبارت « کلوب اتلتیکو »( باشگاه ورزشی ) بود . نخستین لوگوی این تیم دایره ای سفید بود که علاوه بر این حروف ، نام « ویارئال » هم داخل آن دیده می شد . اما از سال 1942 به مدت یک دهه ناد ویارئال مثلثی شکل شد، مثلثی با سه حرف C و A و F که این آخری ابتدای عبارت « فوتبال » بود .

villarreal-logo-during-time
villarreal-logo-during-time

از سال 1947 لوگوی مثلثی ، مثل لباس این تیم زرد شد . اما تغییرات اساسی در لوگوی تیم ، سال 1951 اتفاق افتاد . در این سال یک دایره زرد که بالای آن ، یک تاج و داخلش یک لوزی با راه راههای قرمز و زرد وجود داشت ، به نماد تیم تبدیل شد و از آن به بعد هم تغییرات چندانی در این نماد ایجاد نشد . آسمونی ، دلیل این تغییرات هم چندان پیچیده نبود . پرچم بندر ویارئال ، مثل پرچم ایالت کاتالونیا از خطوط زرد و قرمز تشکیل شده و در نشان های شهر ویارئال می توان یک لوزی با خطوط عمودی زرد و قرمز را دید که بالای آن ، یک تاج پادشاهی دیده می شود و در کنار آن ، دو شاخه درخت هم مشاهده می شوند . به این ترتیب ویارئال هم مثل خیلی از تیمهای دیگر ، از پرچم شهر به عنوان لوگوی تیم فوتبال خود ، استفاده کرد . اما همچنان خبری از لقب زیردریایی ها نبود ! در اواخر دهه 60 میلادی، ویارئال برای صعود به دسته سوم فوتبال اسپانیا می چنگید . در همان زمان و در اول آگوست 1966 صفحه موزیکی از گروه بیتلز منتشر شد به نام « زیر دریایی زرد ». این موزیک به سرعت در انگلیس ، آمریکا ، کانادا و استرالیا به پرفروش ترین موزیک آن ایام تبدیل شد . هرچند 30 هزار نسخه این موزیک در اسپانیا فروخته شد ، اما نسخه اسپانیایی آن که توسط « لوییس موستانگ » اجرا شد ، تا 130 هزار صفحه هم به فروش رفت .

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد

تیم ویارئال در همان ایام به صدر جدول مسابقات رسید و هواداران این تیم برای تشویق ، از آهنگ زیردریایی زرد استفاده کردند تا عبارت El Submarino Amarillo ( زیردریایی های زرد ) تبدیل به لقب همیشگی باشگاه شود . بعد از آن هم تغییرات خاصی در لوگو ایجاد نشد . تنها دایره آبی شد و سه حرف C ، V و F با رنگ سیاه در لوگو قرار گرفت که حرف V که ابتدای عبارت ویارئال بود ، خیلی بزرگ تر از دو حرف دیگر نوشته شد . به این ترتیب ویارئال 96 ساله ، لوگویی دارد که این تیم را به تاریخ شهر ویارئال مرتبط می سازد و لقبی که یادآور نخستین روزهای اوج گیری این باشگاه است .   اختصاصی آسمونی  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ ویارئال ، گروه بیتلز و زیردریایی زرد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.