زمان مطالعه: 2 دقیقه
معرفی و نقد فیلم ناخواسته

معرفی و نقد فیلم ناخواسته

ناخواسته فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمدحسین لطیفی محصول سال 1392 است....

ناخواسته فیلمی به کارگردانی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمدحسین لطیفی محصول سال 1392 است. آسمونی در این بخش به معرفی و نقد فیلم ناخواسته می پردازد.



معرفی و نقد فیلم ناخواسته

در تاریخ 2 خرداد 1397 در سینماهای ایران اکران شده‌است.

بازیگران فیلم ناخواسته



  • مهرداد صدیقیان
  • الناز حبیبی
  • فرهاد قائمیان
  • ستاره اسکندری
  • همایون ارشادی
  • محمد سیدزاده
  • مهدی فقیه
  • مهتاب کرامتی

معرفی و نقد فیلم ناخواسته
معرفی و نقد فیلم ناخواسته

نقد فیلم ناخواسته

کسی در فیلم ناخواسته حضور دارد  که من بشناسم؟

مهرداد صدیقیان که یکی از پرکارترین بازیگران این روزهای سینمای ایران است و او را با « ماجرای نیمروز » و « زرد » به یاد می آوریم، بازیگر مرد نقش اصلی است. مهتاب کرامتی نیز در فیلم حضور دارد. الناز حبیبی هم که بیشترین همکاری اش را با برزو نیک نژاد در تلویزیون انجام داده، دیگر بازیگر زن فیلم است.

داستان فیلم ناخواسته درباره چیست ؟

یک راننده جوان در مسیرش، مسافرانی را سوار می کند تا بتواند هزینه هایش را جبران نماید. مسافرانی که یکی از آنان دختر جوانی است که اتفاقات گوناگونی را رقم می زند...

کارگردان فیلم ناخواسته کیست ؟

برزو نیک نژاد که که اغلب به عنوان یک فیلمساز تلویزیونی شناخته می شود. وی سریالهایی نظیر « پنجری » را کارگردانی کرده و آخرین ساخته سینمایی اش که اخیراً اکران شده « لونه زنبور » می باشد. « ناخواسته » اولین ساخته سینمایی نیک نژاد است که پس از 5 سال به پرده سینما آمده.

نکات مثبت فیلم ناخواسته

فیلم در جاده روایت می شود که این خود یک نکته مثبت است که فیلمساز برای اولین فیلم سینمایی اش محیط آپارتمان را انتخاب نکرده.

فیلمبرداری « ناخواسته » که در محیط کویری انجام شده، می تواند جذاب باشد.

unwanted
unwanted

نکات منفی فیلم ناخواسته

ضرباهنگ فیلم به شدت کند و ملال آور است. عدم وجود نقطه گذاری در داستان و موقعیت هایی که بتواند توجه تماشاگر را به خود جلب نماید، خیلی زود باعث ناامیدی مخاطب از تماشای فیلم می شود.

مجموعه اتفاقاتی که در داستان می افتد کاملاً قابل پیش بینی است و هرگز از مسیری که برای آن متصور می شود خارج نمی گردد. حتی پایان بندی فیلم که ظاهراً قرار است غافلگیر کننده باشد، از نیم ساعت پیش از پایان فیلم برای تماشاگر محرز است!

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم ناخواسته

اگر بلافاصله پس از ساخته شدن اکران می شد قطعا هیچ! اما حالا مهرداد صدیقیان چهره به مراتب مشهورتری برای علاقه مندان به سینما به شمار می رود و می تواند تاثیرگذار باشد.

حرف آخر در مورد فیلم ناخواسته

« ناخواسته » ابداً برای پرده سینما ساخته نشده و هیچ دلیل سینمایی برای تماشای آن در سالن های سینما وجود ندارد. اولین تجربه نیک نژاد با 5 سال تاخیر به سینما امده اما علی رغم داستان جذابش، هیچ بُرندگی را در خود نمی بیند و اثری خنثی تلقی می شود که می توانست سر از تلویزیون درآورد.

نظر خود را درباره «معرفی و نقد فیلم ناخواسته» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی و نقد فیلم ناخواسته فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.