زمان مطالعه: 2 دقیقه
جاذبه های گردشگری شهر قم

جاذبه های گردشگری شهر قم

قم یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی ایران است و بسیاری از مسلمانان از نقاط مختلف جهان برای زیارت حرم مطهر...

قم یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی ایران است و بسیاری از مسلمانان از نقاط مختلف جهان برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه به این شهر سفر می‌کنند. همچنین موقعیت استراتژیکی که این شهر از نظر مسیر رفت‌وآمد استان‌های مختلف دارد باعث شده است که هر سال گردشگران بسیاری از این شهر دیدن کنند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر قم این بخش آسمونی را بخوانید.

جاذبه های گردشگری شهر قم
جاذبه های گردشگری شهر قم

جاذبه های گردشگری شهر قم

tourist-attractions-in-qom
tourist-attractions-in-qom

گنبد سبز قم یکی از جاذبه های گردشگری شهر قم

مجموعه باغ گنبد سبز از سه مقبره تاریخی تشکیل شده و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قم است. این مجموعه در محلی به نام دروازه کاشان قرار دارد و گنبد مقبره‌ها را با اسم گنبدهای دروازه کاشان هم می‌شناسند. کتیبه‌هایی که روی بنای مقبره‌ها قرار دارند نشان می‌دهند که این مقبره‌ها از قرن هشتم هجری به یادگار مانده‌اند و محل دفن خواجه اصل‌ادین و خواجه علی صفی هستند، اما از آنجایی که کتیبه مقبره سوم تخریب شده مشخص نیست این مقبره متعلق به چه کسی است. البته به جز این سه نفر افراد دیگری هم در زیر این مقبره‌ها دفن شده‌اند. تکنیک‌ها گچ‌بری‌ این بناها را تا حدی تحت تاثیر گنبد سلطانیه می‌دانند. همچنین معماری خاص و چندوجهی این بناها باعث شهرت مجموعه گنبد سبز شده است.

آدرس: استان قم، شهر قم، خیابان انقلاب، مجاورت گلزار شهدا

جاذبه های گردشگری شهر قم
جاذبه های گردشگری شهر قم

پارک آبی آب و تاب یکی از جاذبه های گردشگری شهر قم

پارک آبی آب و تاب یکی از جاهای دیدنی قم و از مهم‌ترین مراکز تفریحی این شهر است. این مجموعه 30 هزار متر است و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه به حساب می‌آید؛ سالن پارک آبی حلزونی، دریاچه مصنوعی،‌ سرسره سقوط آزاد،‌ 7سرسره برای بزرگسالان، 5 سرسره برای کودکان و استخر موج از امکانات این پارک آبی هستند. همچنین اگر به این پارک آبی بروید می‌توانید یک روز کامل در کنار خانواده‌تان تفریح کنید، در باغ رستوران مجموعه غذا بخورید و از تفریحات دیگری مثل عینک واقعیت مجازی و جت ترامپولین استفاده کنید. اگر هم قصد نداشته باشید در این مجموعه غذا بخورید می‌توانید به کافی‌شاپ پارک آبی یا غرفه‌های آبمیوه‌ و بستنی‌فروشی‌اش سر بزنید و با یک خوراکی خوشمزه تفریحتان را کامل کنید.

آدرس: قم، بلوار غدیر، بوستان غدیر

tourist-attractions-in-qom
tourist-attractions-in-qom

موزه آستان مقدس حضرت معصومه (س) یکی از جاذبه های گردشگری شهر قم

موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) تنها موزه شهر قم و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است. این موزه در سال 1314 در محوطه داخلی حرم افتتاح شد و بعدها مساحت آن بیشتر شد. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از قرآن‌های خطی را ببینید که قدیمی‌ترین آن از سال 198هجری به یادگار مانده. تابلوهای نقاشی مینیاتور و رنگ‌وروغن دوران قاجار و صفویه، سفال‌هایی از هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد و سفال‌های دوران‌های اسلامی، آثار شیشه‌گری، کاشی‌‌کاری، آثار حجاری، سنگ‌های قیمتی و قالی‌ها و پارچه‌های دستباف از آثاری هستند که با رفتن به موزه آستان حضرت معصومه(س) می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

آدرس: قم، محوطه داخلی حرم مطهر و محل فعلی مسجد شهید مطهری

جاذبه های گردشگری شهر قم
جاذبه های گردشگری شهر قم

حمام عشقعلی یکی از جاذبه های گردشگری شهر قم

اگر به جاهای تاریخی علاقه دارید، در سفرتان به قم از حمام عشقعلی دیدن کنید. این حمام تاریخی مربوط به دوران قاجار است و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. این حمام تاریخی یک حمام بزرگ و مجرای زنانه و مردانه داشته که مدتی به خاطر بی‌توجهی رو به تخریب می‌رفته، اما در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و هنوز یکی از جاهای دیدنی قم به حساب می‌آید.

آدرس: قم، خیابان انقلاب، انقلاب 5، محله عشقعلی

نظر خود را درباره «جاذبه های گردشگری شهر قم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های گردشگری شهر قم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.