زمان مطالعه: 1 دقیقه
شرح رشته ورزشی تاپ بهکاپ

شرح رشته ورزشی تاپ بهکاپ

معرفی تاپ بهکاپـ رشته ورزشی که برگرفته از پاتینگ گلف میباشد و دو بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیکها...

SONY DSC
SONY DSC

معرفی تاپ بهکاپ

ـ رشته ورزشی که برگرفته از پاتینگ گلف میباشد و دو بازیکن رقیب با توجه به قوانین و تکنیکها میکوشند،توپهای کاشته شده توسط حریف را وارد دروازه نمایندوبازیکنان باید توجه داشته باشند در زمان زدن ضربات توپ هایشان به اوت نرودیابه توپهای درون زمین برخوردننمایدوبازیکنی که در انتهای مسابقه توپ بیشتری را وارد دروازه نماید برنده مسابقه محسوب میگردد.
ـ دو بازیکن حریف (بالر و کاپر) با توجه به قوانین و اصول تکنیکی این رشته می­توانند با زدن ضربات به توپهای موجود، تعداد گل بیشتری جهت کسب امتیازات بیشتر وارد دروازه نمایند، درهرمسابقه هر بازیکن می­تواند شش ست را اجراء نماید وهرست شامل ده ضربه به توپ، بسمت دروازه است. قبل از شروع بازی بازیکن بالر(مسئول کاشتن توپ برای حریف) و کاپر( ضربه زننده به توپ) توسط داور بازی مشخص می­شوند. قبل از هریک از ده ضربه، بازیکن حریف (بالر) وارد زمین می­شود و 10 ثانیه زمان دارد که توپ را برای بازیکن کاپر درمحل دلخواه خود با در نظرگرفتن قوانین بازی در زمین بکارد و سپس فرد کاپر15 ثانیه برای ضربه زدن به توپ زمان دارد. بعد از 10 ضربه جای دو بازیکن کاپر و بالر عوض می­شود و بازیکن دیگر نیز با همان قوانین ضربات را به توپ وارد می­کند. همچنین بازیکن کاپر باید توجه داشته باشد که توپ­ها در حین ضربه به توپ­های دیگر برخورد نکند یا به اوت نرود که در این صورت این نوع ضربات خطا محسوب می­شوند، در انتهای شش ست هردو بازیکن، بازیکنی که گلهای بیشتری را وارد دروازه کرده باشد، برنده مسابقه محسوب می­شود(مسابقات با توجه به شرایط مسابقات می­تواند بصورت یک الی شش ست برگزار گردد).

زمین تاپ بهکاپ

زمین: زمین این رشته با 6در 8 ــ 6 در10 ــ 6 در 12 - 8 در 14 – 8 در 16 متر به بالا بازیکنان حرفه ای.

 

top-behcup1(1)
top-behcup1(1)


تجهیزات تاپ بهکاپ

وسایل مورد نیاز جهت تمارین و مسابقات تاپ بهکاپ عبارتند از: دسته، توپ، دروازه.
دسته : طول 93 سانت
دروازه : طول 30 سانت ــ عرض10 سانت ــ عمق 10 سانت
توپ: گلف / 10 عدد ( یا توپ تنیس تنبل جهت زمینهای چمن بلند یا صیقلی
توپ تنیس تنبل جهت سطوح صیقلی و چمن مصنوعی نیمه بلند

top-behcup1
top-behcup1

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرح رشته ورزشی تاپ بهکاپ» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرح رشته ورزشی تاپ بهکاپ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.