زمان مطالعه: 1 دقیقه
همه پوسیدگی های دندان نیاز به تراشیدن ندارند

همه پوسیدگی های دندان نیاز به تراشیدن ندارند

 نتایج یک مطالعه هفت ساله نشان می دهد که با استفاده از محلول فلوراید، تقویت مهارت های مسواک زدن و اجتناب از...

Healthy woman teeth and a dentist mouth mirror
Hehy woman teeth and a dentist mouth mirror

 
نتایج یک مطالعه هفت ساله نشان می دهد که با استفاده از محلول فلوراید، تقویت مهارت های مسواک زدن و اجتناب از مصرف قند اضافی در رژیم غذایی می توان از تراشیدن و پر کردن دندان در مراحل اولیه پوسیدگی آن پیشگیری کرد.
 

این مطالعه نشان می دهد که همه پوسیدگی های دندان به یک صورت ایجاد نمی شوند به طوری که در بسیاری موارد، پوسیدگی دندان را می توان متوقف، درمان و برطرف کرد.

دکتر وندل ایوان استاد یار دانشگاه سیدنی گفت: مدت زمان زیادی تصور می شد که پوسیدگی دندان یک پدیده به سرعت پیش رونده است و بهترین روش برای مدیریت آن تشخیص زودهنگام پوسیدگی و تراشیدن و پر کردن دندان به منظور پیشگیری از شکست سطح دندان است.

حال محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از فلوراید، تقویت مهارت های مسواک زدن و تغییر رژیم غذایی که شامل محدودیت هایی در مصرف خوراکی های شیرین باشد، می تواند جلوی پوسیدگی را قبل از ایجاد حفره در دندان بگیرد.

به گفته این محققان، دندان را زمانی باید تراشید و پر کرد که پوسیدگی در دندان حفره ایجاد کرده باشد.

براساس این گزارش، به طور متوسط چهار تا هشت سال طول می کشد تا پوسیدگی از لایه خارجی دندان به لایه داخلی دندان پیش رود و در این مدت زمان می توان پوسیدگی را قبل از اینکه به حفره تبدیل شود و نیاز به پر کردن داشته باشد، با استفاده از محلول فلوراید، تقویت مهارت های مسواک زدن، تغییر رژیم غذایی درمان کرد.

محققان در این مطالعه 19 عمل دندانپزشکی را که در آن از شیوه سنتی تراشیدن و پر کردن دندان و یا استفاده از فلوراید، تقویت مهارت های مسواک زدن و تغییر رژیم غذایی استفاده شده بود، مورد بررسی قرار دادند.

محققان در طول این مطالعه هفت ساله متوجه شدند که استفاده از محلول فلوراید غلیظ در مطب دندانپزشکی، تقویت مهارت های مسواک زدن و تغییر رژیم غذایی 30 تا 50 درصد موجب کاهش پوسیدگی دندان شد.

محققان می گویند: این مطالعه نشان می دهد که تشخیص زودهنگام پوسیدگی دندان می تواند پیشرفت آن را متوقف کند و نیاز به تراشیدگی و پر کردن دندان را به اندازه چشمگیری کاهش دهد.

به گفته محققان، یک دندان تنها زمانی باید تراشیده و پر شود که وجود حفره در دندان نمایان شده باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «همه پوسیدگی های دندان نیاز به تراشیدن ندارند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره همه پوسیدگی های دندان نیاز به تراشیدن ندارند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.