زمان مطالعه: 1 دقیقه
امشب ماه آبی می شود

امشب ماه آبی می شود

آسمونی : امروز چهارشنبه 11 بهمن ماه گرفتگی رخ می دهد؛ واقعه ای که در مناطق شرقی و مرکزی ایران به صورت کلی قابل...
امشب ماه آبی می شود
امشب ماه آبی می شود

آسمونی : امروز چهارشنبه 11 بهمن ماه گرفتگی رخ می دهد؛ واقعه ای که در مناطق شرقی و مرکزی ایران به صورت کلی قابل رویت است ولی در مناطق غربی فقط به صورت جزئی دیده می شود.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که شروع ماه گرفتگی در ایران قابل رویت نیست، اما به هنگام طلوع ماه در تمام پهنه ایران، ماه در حالی که گرفته است طلوع می‌کند که با توجه به متفاوت بودن لحظه طلوع ماه در تمام نقاط مختلف کشور، به طور کلی می‌توان گفت که بعد از اذان مغرب در تمام ایران ماه طلوع کرده است. بر اساس این گزارش، ساعت 17:38 دقیقه ماه گرفتگی کلی تمام شده و ماه شروع به خروج از سایه (باز شدن) می‌کند و پایان ماه گرفتگی در ساعت 18:41 دقیقه اتفاق می‌افتد. این گرفتگی در مناطق شرقی و مرکزی ایران به صورت کلی قابل رویت است، ولی در مناطق غربی فقط به صورت جزئی دیده می‌شود. همچنین در آسیا، استرالیا، شرق و بخشی از شمال اروپا، آمریکای شمالی و بخش کوچکی از شرق آفریقا مشاهده خواهد شد.

ابرماه ، ماه آبی و ماه سرخ مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: شامگاه چهارشنبه 11 بهمن 96 ماه کامل در شرایطی طلوع می‌کند که نه تنها یک ابر ماه، بلکه ماه آبی و نیز یک ماه سرخ یا خونین نیز خواهد بود. مهندس مسعود عتیقی اظهار کرد: ماه ساعت 12:28 دقیقه روز سه شنبه 10 بهمن 96 به حضیض زمینی (کمترین فاصله با زمین) رسید و در فاصله 358 هزار و 994 کیلومتری زمین واقع شد. وی افزود: در شامگاه چهارشنبه 11 بهمن 96 ماه کامل در شرایطی طلوع خواهد کرد که در کمترین فاصله با زمین قرار می‌گیرد و در نتیجه با یک ابر ماه مواجه می‌شویم؛ این ابر ماه سومین و آخرین ابر ماه سال 1396 شمسی و دومین ابرماه سال 2018 میلادی است. وی با اشاره به این که بومیان آمریکا در صورت بروز دو ماه کامل در یک ماه میلادی، به دومین ماه کامل، 'ماه آبی' (یا بلومون) می‌گفتند، گفت: با توجه به شرایط فاز‌های ماه و تقویم میلادی، ماه آبی هر 2.7 سال یکبار می‌تواند ایجاد شود. عتیقی ادامه داد: از آنجا که در روز اول و 31 ژانویه دو ماه کامل داریم به ابر ماه کامل 11 بهمن 96 که مصادف با 31 ژانویه 2018 می‌شود، ماه آبی می‌گویند.

نظر خود را درباره «امشب ماه آبی می شود» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره امشب ماه آبی می شود فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.