زمان مطالعه: 4 دقیقه
اتاق رئیس اینگونه باید باشد

اتاق رئیس اینگونه باید باشد

مجله زندگی ایده آل: گاهی به محض ورود به اتاقی ناگهان به فرد پشت میز اعتماد عجیبی پیدا می‌کنید و گاهی مایلید...


مجله زندگی ایده آل: گاهی به محض ورود به اتاقی ناگهان به فرد پشت میز اعتماد عجیبی پیدا می‌کنید و گاهی مایلید هرچه سریع‌تر از اتاق بیرون بیایید! در این شرایط شما بدون آنکه بدانید، تحت تاثیر عوامل بصری‌ قرار گرفته‌اید عواملی که به طور ناخودآگاه باعث قضاوت در شما می‌شوند. حالا فکرش را بکنید وقتی قرار است ریاست مجموعه‌ای را عهده‌دار باشید با استفاده از همین عوامل بصری چقدر می‌توانید روی کارمندان‌تان تاثیر بگذارید! شما می‌توانید با استفاده از یک الگوی چیدمان و انتخاب‌هایی درست تصویری بسیار تاثیرگذار در ذهن کارمندان‌تان بسازید. تصویری که خودبه‌خود آنهارا وامی‌دارد حتی در ناخودآگاه‌شان برای شما اعتبار و جایگاه خاصی قائل باشند و این یعنی نشانه گرفتن هدف از همان ابتدای راه!

This should be the boss room
This should be the boss room


پا برجا و ماندگارید

چوب بهترین متریال برای وسایل اتاق خانم یا آقای رئیس است. یک میز چوبی بزرگ و ترجیحا کلاسیک علاوه بر ابهتی که در نگاه طرف مقابل ایجاد می‌کند به او آرامش هم می‌دهد؛ این آرامش هم مربوط می‌شود به سرشت طبیعی چوب. بنابراین انتخاب یک میز چوبی یعنی انتخابی از دل طبیعت که ناخودآگاه حس آرامش را در طرف مقابل ایجاد می‌کند قدم اول برای رسیدن به یک چیدمان تاثیرگذار است. این از متریال، اما طراحی یک میز ریاست تاثیر‌گذار هم حساب و کتاب خاص خودش را دارد. یادتان باشد تاثیر ناخودآگاه یک میز کلاسیک را هرگز با جذابیت ظاهری یک میز مدرن اشتباه نگیرید. وقتی میز شما یک میز پر تمطراق کلاسیک است در ضمیر ناخودآگاه مراجعه‌کننده این تصور را ایجاد می‌کند که شما فردی اصیل، پایبند به اصول ‌و‌ قواعد و بسیار با نفوذ و مهتر از آن پابرجا و ماندگار هستید. این در حالی است که میز مدرن با همه جذابیتش شما را مدیری به‌روز نشان می‌دهد و سرشار از هیجانات زودگذر؛ مدیری که با این موج می‌آید و با موج بعدی هم می‌رود!


کاملا به‌‌روزید

روی میز باید المانی که نشان‌دهنده نگاه خاص شما به کار یا حتی دنیای اطراف‌تان است وجود داشته باشد. وقتی میزتان را کلاسیک انتخاب می‌کنید بهتر است برای انتخاب این المان سراغ تندیسی مدرن بروید تا نشان دهید با وجود اصالت فکری‌تان مدیری کاملا به​روز هستید. این تندیس می‌تواند یک شیء کوچک چوبی یا حتی یک حجم هندسی فلزی باشد. هرچه باشد، بدون اینکه بخواهید امضای شما را روی خودش دارد بنابراین در انتخابش باید بسیار حساس باشید. یادتان باشد نباید سراغ نمونه‌های دم‌دستی بروید قرار نیست المانی که نشان‌دهنده نگاه شخصی شماست روی میز هر کارمندی پیدا شود!

ساده و تاثیرگذار

دیوار اتاق ریاست شما به تابلو هم نیاز دارد. اما در انتخاب تابلوها بهتر است به جای استفاده از مدارج تحصیلی و اعتبارنامه‌های شرکت و حتی گل و گیاه سراغ تصویرهایی ساده، اما فکر شده بروید؛ تصویرهای به ظاهر ساده‌ای که در ذهن بیننده حس اعتماد، پیروزی و ... را القا می‌کند. شاید به نظر عجیب باشد اما شما می‌توانید با انتخاب عکسی حرفه‌ای از یک فواره‌ به صورت کاملا ناخودآگاه حس پیروزی را در نگاه کارمندان‌تان ایجاد کنید. یا کافی است از تصویرهایی که در آنها اختلاف سطح آن هم در جهت بالا دیده می‌شود استفاده کنید تا حس پیشرفت و آینده‌نگری را در فضای اتاق و درنتیجه نگاه کارمندان‌تان جاری کنید. حتی فریمی متفاوت از یک پله‌کان یا پله‌های ورودی ساختمان خودتان؛ البته به شرط آنکه از زاویه دید یک عکاس حرفه‌ای به آن نگاه شده باشد، می‌تواند شما را به هدف برساند.

فقط بر پایه مستندات

یک کتابخانه پرتمطراق و ترجیحا هماهنگ با میز انتخابی که قبلا در مورد ویژگی‌هایش توضیح دادیم از ضروریات یک اتاق ریاست تاثیرگذار است.البته مشروط بر اینکه این کتابخانه مملو باشد از کتاب‌هایی مرتبط با حوزه کاری خانم یا آقای رئیس. ماجرا هم از این قرار است که وقتی مراجع کننده یا کارمند شما هر روز در کنار رئیس با یک کتابخانه بزرگ و پر از کتاب روبه‌رو شود تصویری که در ناخودآگاهش از او شکل می‌گیرد تصویر فردی است بسیار اهل مطالعه و تحقیق، فردی که جز بر پایه مستندات علمی حرفی به میان نمی‌آورد.بنابراین تصمیمات او هم هرگز نمی‌تواند از سر تفنن یا اتفاق باشد!


 اعتبارتان را به رخ بکشید

استفاده از یک فرش دست‌باف در اتاق‌تان را هرگز دست کم نگیرید. وجود یک فرش دست‌باف هرچند کوچک در اتاق خانم یا آقای رئیس در کنار همه زیبایی‌های بصری که در فضا ایجاد می‌کند از یک طرف نگاه ریزبین رئیس و از طرف دیگر اعتبار و اقتدار مالی او را به رخ می‌کشد! حتی به خاطر پیوند فرش با روح ایرانی می‌شود کمی چاشنی ملیت‌گرایی و احترام به آداب و رسوم را هم به این ترکیب اضافه کرد.بنابراین می‌بینید که بهتر است هرچقدر می‌تواند برای این انتخاب هزینه کنید چون بیشتر از آنکه فکرش را بکنید به عواقبش می‌ارزد!

مصمم و قابل اعتماد

هرگز برای رنگ‌آمیزی در و دیوار اتاق‌تان سراغ رنگ‌های فانتزی نروید. شما برای نشان دادن اعتبار و جایگاه‌تان فقط مجازید به رنگ‌هایی از طیف رنگ‌های کرم و ترکیب آن با رنگ سفید و قهوه‌ای همراه با ته‌مایه‌های سفید علاوه بر احساس آرامش و امنیتی که به خاطر روشنی‌شان در مخاطب ایجاد می‌کنند در ناخودآگاه او از شما تصویر فردی قابل اعتماد، مصمم، با ابهت و تاثیرگذار می‌سازند.

همکاری بی‌چون و چرا

اتاق رئیس به یک نیم ست و حتی اگر ابعاد اتاق اجازه نمی‌دهد به یک مبل تک نفره نیاز دارد. این مبل یا مبلمان که قاعدتا مقابل میز رئیس قرار می‌گیرد در حقیقت جایگاهی است که شما به‌عنوان رئیس برای طرف مقابل‌تان تعریف می‌کنید. بنابراین هرچه راحت‌تر و حتی خوش‌آب و رنگ‌تر باشد به طرف مقابل کمک می‌کند تا احساس آرامش بیشتری در حضور رئیس داشته باشد. نتیجه غیر مستقیم این احساس آرامش هم می‌شود اعتماد بیشتر به شما و در عین حال آمادگی ضمنی و ناخودآگاه برای همکاری بی‌چون و چرا!


پای قدرت در میان است

صندلی انتخابی شما باید یک صندلی بلند و پر ابهت باشد اما در عین حال بسیار ساده! ابهت صندلی در همان نگاه اول چشم مخاطب را می‌گیرد و به او می‌گوید با مدیری قدرتمند روبه‌رواست. اما از آنجا که صندلی وسیله شخصی شماست وقتی ساده انتخاب شود به مخاطب می‌فهماند که با رئیسی روبه‌رواست که با همه تجملات اتاق‌‌اش ذاتا میانه‌ای با ظواهر ندارد و کاملا برعکس این عمق ماجراست که حتی لحظه‌ای از نگاه او پنهان نمی‌ماند!

نظر خود را درباره «اتاق رئیس اینگونه باید باشد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره اتاق رئیس اینگونه باید باشد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.