زمان مطالعه: 5 دقیقه
سریال بوی باران + حواشی آن

سریال بوی باران + حواشی آن

اساس داستان سریال بوی باران، تلاش برای رهایی فردی متهم به قتل است، این در حالیست که اصل اتهام به وی به دلایل حقوقی دچار چالش‌های فراوانیست. مطابق داستان دلیل ا
سریال بوی باران
سریال بوی باران

سریال بوی باران سریال بوی باران با نام پیشین عروس تاریکی، برای پخش از شبکه یک سیما تهیه و تولید شده و از شبکه یک و شبکه تماشا پخش گردید است. این سریال با حواشی و انتقادات زیادی همراه بوده که در ادامه می بینید.

داستان سریال بوی باران
داستان سریال بوی باران

داستان سریال بوی باران داستان سریال بوی باران از جایی آغاز می شود که زن و شوهری به نام سیمین و سیاوش پس از سال ها جدایی، قصد بازگشت به هم را دارند. در این مسیر برای ساخت زندگی جدید باید با مهارت های زندگی آشنا شوند و با تلاش و امید و گذشت خوشبختی را بنا نمایند. فرشته در شب عروسی اش به قتل می رسد. نامزد سابق فرشته، جوانی به نام پیمان است که طبق شواهد و مدارک، متهم به قتل است و دستگیر می شود. پس از برگزاری مراسم چهلم فرشته، دختر جوانی به نام ترانه …

بازیگران سریال بوی باران
بازیگران سریال بوی باران

بازیگران سریال بوی باران رضا کیانیان سیاوش ستوده پدر شهاب، همسر سیمین و همسر سابق ناجیه، رئیس کارخانه تفکیک زباله رؤیا نونهالی سیمین بهرامی همسر سیاوش، مادر شهاب و شادی نرگس محمدی ترانه ناصری خواهر پیمان، همسر سهیل سید مهرداد ضیایی علیرضا رستگار بازپرس پرونده پیمان، همسر سابق سارا و سروان و دادستان مهدی سلوکی پیمان ناصری برادر ترانه و نامزد سابق فرشته حمیرا ریاضی سارا زارع وکیل پیمان و همسر سابق رستگار، دادستان پرونده پیمان ساناز سعیدی فرشته شاهسواری زن شهاب و کارگر کارخانه شهاب شهرزاد کمال‌زاده مرجان جاوید دختر مهندس جاوید آزیتا ترکاشوند فریبا رحمانی کارگر کارخانه سپیده خداوردی ناجیه نصیری کارگر کارخانه و همسر دوم و سابق سیاوش مریم کاویانی سمیه نومنی کارگر کارخانه محمدرضا هاشمی شهاب ستوده پسر سیاوش و سیمین شهاب شادابی سهیل کریمی همسر ترانه، پسر نسرین و فریدون و نخبه فخرالدین صدیق شریف فریدون کریمی پدر سهیل رحمان باقریان مصطفی ناصری پدر ترانه مهوش صبرکن منیژه کرمی مادر ترانه و همسر مصطفی معصومه آقاجانی نسرین فروزش مادر سهیل احسان امانی مهندس جاوید پدر مرجان مرتضی کاظمی دکتر رئیس و عموی سهیل شیوا خنیاگر فیروزه مادر فرشته شمسی فضل الهی خانم جان مادر سیاوش و مادرشوهر سیمین وحید نفر داوود شوهر نفیسه، شوهر خواهر فرشته و باجناغ شهاب سعید رضایی آرمان دوست شهاب بهزاد داوری عباس مهدیان دستیار علیرضا و سرگرد آرش فلاحت پیشه پرویز اسدی سرکارگر کارخانه و قاتل فریبا علی برادری شهرام فرزاد دوست پیمان و قاتل سهیل و برهان سمیه نجومی دکتر سماوات استاد ترانه در درمانگاه سیما مطلبی مطلبی معاون سیمین در مدرسه معصومه احمدزاده لیلا پرستار خانم جان و شادی مهسا هاشمی نغمه ناصری خواهر ترانه و پیمان رعنا مستعلمی هاله همسر سابق آرمان سیما خضرآبادی شهرزاد خواهرزاده سارا و نامزد سابق شهاب آزاده ریاضی مونا سعیدی خاله مرجان، همسر دوم مهندس پروین ملکی زهرا خانم همسایه ترانه زهره صفوی معصومه مادر علیرضا

انتقادهای سریال بوی باران
انتقادهای سریال بوی باران

انتقادهای سریال بوی باران سریال بوی باران با حواشی و انتقادات زیادی همراه بود که در ادامه می بینید.. یکی از مواردی که مورد انتقاد مخاطبین واقع شد وجود تعارضات فراوان داستان با قوانین جزایی ایران است که آن را حاکی از کم تجربگی نویسندگان ارزیابی کرده‌اند. اساس داستان تلاش برای رهایی فردی متهم به قتل است، این در حالیست که اصل اتهام به وی به دلایل حقوقی دچار چالش‌های فراوانیست. مطابق داستان دلیل اصلی این اتهام از شهادت سه زن حاصل شده که به دیدن فرار متهم از صحنهٔ قتل شهادت داده‌اند. جدا از بحث نحوهٔ برخورد با شهادت زنان در ایران در رابطه با پرونده‌هایی درخواست قصاص در آن‌ها مطرح است و همچنین جدا از عدم صلاحیت عرفی شاهدان برای شهادت (چرا که گویا هر سه از کارگران متهم دیگر پرنده (شهاب) بوده‌اند)، همان‌طور که در داستان نیز تصریح شده، اصل شهادت بر رویت انجام عمل قتل نبوده و صرفاً رویت متهم در محل مورد شهادت شاهدان واقع شده‌است، ولی با این حال حکم اعدام متهم اصلی (پیمان) صادر شد و علی‌رغم این که بعدها از طریق نبش قبر مقتول (فرشته) توسط پلیس ثابت شد مقتول در واقع مفقود است و ادله ای هم برای کشته فرض شدن وی وجود ندارد، علاوه بر این که هیچ تلاشی توسط پلیس برای یافتن شخص مفقود انجام نمیگرد، اصل مفقود بودن شخص نیز به اطلاع خانوادهٔ وی نمی‌رسد و قاضی و پلیس هر دو همچنان بر قصاص شدن پیمان بدون مشخص بودن هویت مقتول یا شاکی خصوصی پرونده تأکید دارند! از نکات دیگر پروندهٔ فرضی این است که علی‌رغم کشته شدن پزشک حقوقی پرونده (که نسبت به جسد اطلاعات غلط به پلیس ارائه کرده) و یکی از شاهدان (فریبا) و همچنین پس گرفتن شهادت توسط شاهد دیگر پرونده (سمیه) و اذعان به دروغگویی توسط وی، حکم قصاص همچنان پا برجاست!!

رویا نونهالی بازیگر بوی باران
رویا نونهالی بازیگر بوی باران

رویا نونهالی بازیگر بوی باران ساده انگاری مخاطب از دیگر مواردی بود که مورد انتقاد مخاطبین واقع شد. به عنوان مثال کاراکتر برهان که نقش فرزند یک زوج ایرانی (مادر) و افغانی (پدر) را ایفا می‌کند دارای لهجهٔ ترکیست! این کاراکتر به دلیل خارجی بودن پدر فاقد شناسنامه است ولی با این حال در تلاش برای دریافت جواز کسب آبمیوه فروشیست، در قسمت 41 از سریال نیز به جای مراجعه به کلانتری برای شهادت و در خواست حفاظت از شاهد در یک مسافرخانه مخفی شده و از شهادت خود فیلم تهیه می‌کند در گام بعدی به ملاقات افرادی می‌رود که قصد کشتن وی را دارند (پرویز و شهرام) تا صرفاً به آنها اعلام کند که فیلمی از شهادت وی موجود است که در صورت کشته شدنش توسط یک فرد امین (سهیل) به پلیس ارائه خواهد شد؛ بعد از ملاقات کذایی، شهرام با تعقیب برهان پی به هویت سهیل به عنوان شخص امین برده و اقدام به قتل وی می‌کند. بسیاری از مخاطبان این سؤال را مطرح کردند که چرا برهان برای رساندن این پیام به پرویز از تلفن اسفاده نکرد یا چرا فیلم یادشده را از طریق ایمیل یا تلگرام برای سهیل نفرستاد. در قسمت 60 فردی به عنوان هکر با داشتن آدرس ایمیل مرجان، رمز ایمیل (سرویس جیمیل) او را در کمتر از 30 ثانیه پیدا کرده و به راحتی وارد حساب مرجان می شود. در قسمت 64 مرجان علی رغم تغییر رمز حساب بیتکوین با استفاده از رمز قبلی به درخواست بازپرس وارد حساب کاربری خود میشود.

نرگس محمدی بازیگر بوی باران
نرگس محمدی بازیگر بوی باران

نرگس محمدی بازیگر بوی باران وجود ارتباطات پیچیده و عجیب از دیگر مواردیست که توسط مخاطبین به عنوان ضعف داستان مورد اشاره واقع شد. وکیل و بازپرس پرونده سابقاً زن و شوهر بوده‌اند، خواهر زاده وکیل پرونده سابقاً نامزد متهم دیگر پرونده (شهاب) بوده‌، مادر شوهر ترانه ویراستار کتاب یک کارگران افغانستانی است که همراه ترانه در کارخانهٔ پدر شهاب کار می‌کند، سیاوش و مهندس سابقا با هم دوست بود ه اند و... جو مغموم سریال نیز از دیگر موارد انتقاد بوده‌است. به ویژه آن که نرگس محمدی که به‌طور ثابت نقش انسان‌ های غمگسار و نگون‌ بخت را بازی می‌کند، بازیگر نقش اول این سریال است.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سریال بوی باران + حواشی آن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سریال بوی باران + حواشی آن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.