کارل شومان و حضور در چهار رشته المپیک

اختصاصی آسمونی

نوشته مهدی زارعی

یک ورزشکار حرفه ای، در چند رشته می تواند صاحب تخصص شده و در همه اونها، بدرخشد؟

در سالهای اخیر، همه شاهد بودند که اوسین بولت، برنده 8 مدال طلای دوومیدانی المپیک در مواد سرعتی، بعد از کنار گذاشتن دوومیدانی، به فوتبال روی آورد. اما هرگز نتوانست خاطرات شیرین دوومیدانی خود را، در فوتبال زنده کند.

اما هرچه به گذشته برویم، شرایط عوض می شود؛ در روزهایی که ورزش تا این حد تخصصی و پیشرفته نشده بود، ورزشکاران هم فرصت بیشتری داشتند که در چند رشته کار کنند و هم این که امکان رشد آنها در این رشته ها بیشتر هم بود.

همه فن حریف ترین ورزشکار جهان
همه فن حریف ترین ورزشکار جهان

« کورت هامرین» ستاره سوئدی باشگاه فیورنتینا یکی از این نفرات بود که به جز درخشش در تیم ملی فوتبال سوئد، عضو تیم ملی هاکی روی یخ کشورش هم بود. « لو یاشین» سنگربان افسانه ای فوتبال شوروری سابق هم یک بازیکن هاکی روی یخ بزرگ بود.

در کشور ایران هم، شرایط مشابهی حاکم بود و دو تا از بزرگ ترین وزنه بردارهای تاریخ ایران- جعفر سلماسی و محمود نامجو- در ابتدا به ژیمناستیک می پرداختند و بعد، ناگهان سر از وزنه برداری درآوردند و در جهان و المپیک درخشیدند.

در این بین، عنوان همه فن حریف ترین ورزشکار تاریخ را باید به کارل شومان آلمانی داد. شومان یکی از اولین ورزشکاران آلمانی بود که تصمیم گرفت در بازیهای المپیک 1896 شرکت کند؛ در حالی که او و هم تیمی هایش از طرف انجمن ژیمناستیک آلمان، راهی المپیک آتن شده بودند. شومان در پرش از خرک قهرمان شد و بعد از اون هم دو تا قهرمانی دیگر به دست آورد؛ هر دوتای آنها در پارالل و در بخش تیمی این اسباب.

اما کار شومان با این عناوین تمام نشد. بعد از ژیمناستیک، نوبت به مسابقه کشتی فرنگی رسید و شومان در آن نیز به فینال رسید و با برتری مقابل « جیورجیو تسیتاس» یک قهرمانی دیگر هم به دست آورد. حالا او چهار عنوان قهرمانی داشت؛ آن هم در ژیمناستیک و کشتی!

البته اینها تمام توانایی های شومان نبود. او در وزنه برداری هم شرکت کرد و با بلند کردن وزنه 90 کیلویی، عنوان پنجم این رشته را به دست آورد. قبل از تمام این رقابتها، شومان در پرش سه گام هم مسابقه داده بود و هرچند به فینال نرسید؛ اما همین ها کافی بود که او را تبدیل به همه فن حریف ترین ورزشکار عالم کند.

مردی با متنوع ترین مدالهای عالم و حضور در چهار رشته مختلف در المپیک؛ مساله ای که این روزها بیشتر به افسانه ها شبیه است تا واقعیت.

نظر خود را درباره «همه فن حریف ترین ورزشکار جهان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره همه فن حریف ترین ورزشکار جهان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.