زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد فیلم ایده‌ی اصلی

نقد فیلم ایده‌ی اصلی

نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review   روایت شیک از یک زندگی لاکچری نویسنده اختصاصی آسمونی: نجیبه...

نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review
نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review
نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review

 

روایت شیک از یک زندگی لاکچری

نویسنده اختصاصی آسمونی:

نجیبه نعمتی

"ایده اصلی" فیلم شیکی است ؛ بازیگران شیک، زندگی لاکچری، کشورهای اروپایی و ...را به نمایش می‌گذارد.

هر چه بیشتر جذب شیکی زندگی رایج در فیلم می‌شوی بر غیر منطقی بودن اتفاقات فیلم دست می‌یابی. فیلمی است که در سه روایت به دور زدن، پشت پا زدن و کلک زدن می‌پردازد.

سودای پولداری ،سرمایه گذاری و برنده شدن کل ماجرای فیلم ایده اصلی است؛ انگار به تماشای فیلمی در خصوص راه های کلاه برداری، جعل و...در سطح بین المللی در سینمای کشور نشسته‌ای.

همه شخصیت های فیلم افرادی سود جو بدون ارزش‌های انسانی هستند.

"سعید" با بازی "بهرام رادان" مخ نقشه کشیدن و پیمانکاری بلند پرواز است که به قصد رسیدن به ثروت با زنی بزرگتر از خود ازدواج کرده است و حال بعد از چند صباحی منجر به طلاق شده .

زن یعنی "رویا "با بازی "مریلا زارعی" تمام آن شرکت را به تصاحب خود در آورده و آنقدر از "سعید" کینه دارد که حاضر است برای به زمین زدن "سعید" تن به هر کاری بدهد.

"سعید" نیز برای اینکه پیروز از این مناقصه بین المللی بیرون بیاید حاضر به هر کاری است. برای هر دو آنها ( رویا و سعید) برنده شدن در این مناقصه علاوه بر رسیدن به ثروت، در حقیقت پای انتقام شخصی و حیثیت کاریشان در میان است. "رویا "بر علیه" سعید" نقشه می‌کشد و "لاله "را وارد بازی خود می‌کند.

تغییر زاویه روایت به "رویا"جزییات دیگری را به مخاطب منعکس می‌کند. جزییاتی که تاثیر زیادی در مخاطب ندارد. دسیسه های "رویا "یکی پس از دیگری بر ملا می‌شوند.

"لاله "و "رویا" دو روی دیگر این پازل غیر منطقی هستند.

فیلم هر چند با تقطیع‌های مختلف، نمایش از زوایای متفاوت، نمایش زندگی لاکچری، ماشین‌های لوکس سعی در جذب مخاطب دارد؛ اما انگار تمامی این ترفندها سبب شده است تا خود کارگردانی از ایده اصلی خود فاصله گرفته و بیش از اندازه مورد اغفال تصاویر قرار بگیرد.

فیلم آنقدر در این زوایا فرو می‌رود تا ایده اصلی را به فیلمی کپی شده مبدل و نتواند با مخاطب ایرانی ارتباط برقرار سازد.

فیلم دزدی و کلاه برداری و هوش وافر سوداگری دراین ماجرا را نشان می‌دهد. هیچ راه راستی نمی‌یابی. همه سعی دارند در مسابقه کلاهبرداری گوی سبقت را از هم بگیرند و در انتها به پایان بندی که در همان ابتدا و در پرده اول به آن دست می‌یابی ترا می‌رساند.

نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review
نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review
نقد فیلم ایده‌ی اصلی The main idea movie review
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد فیلم ایده‌ی اصلی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد فیلم ایده‌ی اصلی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.