زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!

دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!

دیدارهای خاطره انگیز / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیگلی که دو صاحب داشت! سوم ژوئن 1934؛ ساعت 16:30 و...

دیدارهای خاطره انگیز / اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

گلی که دو صاحب داشت!

  سوم ژوئن 1934؛ ساعت 16:30 و استادیوم ناتسیوناله شهر رم. به گزارش آسمونی ، تنها 15 هزار نفر به استادیوم آمده بودند. شاید اگر دیگران هم می دانستند ژرمن ها از این پس جزئی لاینفک از مسابقات نیمه نهایی جام جهانی خواهند بود، استقبال بیشتری از مسابقه می کردند.

the-goal-that-had-two-owners
the-goal-that-had-two-owners

یکی از ضعف‌های تیم آلمانی آن بود که فرصت هایی را که به دست می‌آوردند نمی‌توانستند به نتیجه برسانند. فوروارد های آلمانی با یکدیگر هماهنگی نداشتند و اغلب در فواصل دوری از هم قرار گرفته بودند. علاوه بر این آلمان ها بازی را در نهایت احتیاط آغاز کردند و فرواردهای میانی آنان برای جلوگیری از نفوذ حریف در نقش دفاعی بازی می‌کردند. هومان گوش میانی آنان که دارای استعداد زیادی بود در این بازی حضور نداشت و کمبود وجود او به خوبی احساس می‌شد.

دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!
دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!

دقیقه 21: چکسلواکی یک، آلمان صفر

به گزارش آسمونی ، جمعیت تماشاگر که موسولینی هم با کلاه کپ قایقرانی خود در میان آنان دیده می‌شد، حالت بی‌طرفی را حفظ کرده و حتی موقعی که چکها ابتکار بازی را از دست آلمان‌ها به در آوردند تغییری در روحیه آنان داده نشد. 21 دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که یونگ گوش راست تیم چک با بدست آوردن توپی دست به یک فرار سریع زد و توانست از بازیکنان دفاع بگذرد سپس شوت سنگینی نمود که کرس دروازه بان آلمان توانست دفاع کند و آن را برگرداند ولی این توپ به نژدلی رسید و آن را وارد دروازه ساخت. در اینجا بود که تیم چک با روح جدیدی به بازی ادامه داد.

the-goal-that-had-two-owners
the-goal-that-had-two-owners

به گزارش آسمونی ، در نیمه دوم بازی بازیکنان چک بار دیگر تسلط خود را به بازی نشان دادند و پیروزی برای آنان مسلم به نظر می رسید. ولی در این هنگام پلانیکا کاپیتان تیم چک مرتکب به یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خود شد که انسان به یاد یکی از جملات قصار دیزرائیلی نخست وزیر معروف انگلستان می اندازد. او گفته بود که قصور مردان بزرگ مایه تسلی خاطر خود می شود. در این موقعیت هم نواک بغل چپ آلمان یک شوت بلند از ناحیه بسیار دور نمود و پلانیکا در جای خود ایستاده و این توپ را که از بالای سرش رد می‌شود نظاره نمود. این توپ داخل دروازه چک گردید. دقیقه 62: نتیجه بازی یک بر یک شد.

دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!
دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!

با به ثمر رسیدن این گل روح تازه‌ای به کالبد آلمان دمیده شد. این تیم بر فشار خود به شدت افزود اما اندکی پس از گل مساوی، تیم چک یک خطا به دست آورد و پوچ بازیکن نیرومند این تیم مامور زدن آن از بیرون محوطه پنالتی شد. این توپ را کرسیل با یک ضربه مهیب به تور دروازه آلمان رساند. آیا او گل زد یا این که توپ به نژدلی خورد؟ نژدلی هرگز تا پایان عمر نفهمید که این گل چه تاثیری در زندگی او دارد. اما وقتی در سال 2006 اعلام شد که نام او به عنوان زننده این گل ثبت شده است، او زننده هر سه گل چک ها در این مسابقه اعلام شد، با همین گل نژدلی با 5 کل زده بهترین گلزن جام جهانی 1934 شد و آنجلو اسکیاویو ایتالیایی و ادموند کونن آلمانی را که 4 گل زده بودند پشت سر گذاشت.

the-goal-that-had-two-owners
the-goal-that-had-two-owners

دقیقه 69: چکسلواکی 2 آلمان یک

به گزارش آسمونی ، با این گل اعتماد به نفس بازیکنان آلمانی از هم پاشید و اندکی بعد نژدلی پاسی را که از کالبال گرفته بود با دریبل عالی از مدافعین رد کرده و گل سوم را برای چک به دست آورد. دقیقه 80: چکسلواکی 3 آلمان یک

دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!
دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!

به این ترتیب چک‌ها تیم آلمان را شکست داده و به وضوح نشان دادند که اتکا به مظاهر میهن‌پرستی افراد تیم برای برد کفایت نمی‌کند. بازیکنان تیم آلمان همگی دارای اندام های ستبر و تنومندی بودند و با وجود آنکه با داشتن روح نظامی و نظم بازی نیرومند به نظر می‌رسیدند ولی با تمام این احوال از خلاقیت فردی برخوردار نبودند و در نتیجه بازیکنان کوچک اندام چک فوتبالیست های تنومند و درشت اندام آلمانی را به بازی گرفته بودند.

سایر مطالب با عنوان دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی را اینجا بخوانید.

منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; گلی که دو صاحب داشت! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.