زمان مطالعه: 5 دقیقه
سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب

سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب

رسیدن به شهرت و سوپراستار شدن شاید آرزوی دست‌نیافتنی خیلی‌ها باشد، اما با این تکنیک‌هایی که آسمونی در این...

رسیدن به شهرت و سوپراستار شدن شاید آرزوی دست‌نیافتنی خیلی‌ها باشد، اما با این تکنیک‌هایی که آسمونی در این بخش معرفی می کند شما هم می‌توانید به یک آدم مشهور و دوست‌داشتنی یا همان سوپراستار تبدیل شوید.

سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب

سوپراستار یا ابرستاره (Superstar) عبارتی است که به ستاره‌هایی که دارای چهرهٔ بسیار محبوب و به‌خوبی شناخته‌شدهٔ مهم یا موفق در یک زمینهٔ خاص هستند، اشاره می‌کند. ستارگانی که به ابرستاره مشهور می‌شوند ممکن است به‌عنوان بازیگر، موسیقی‌دان، ورزشکار یا تمام مشاغل دیگر مربوط به رسانه فعالیت داشته باشند. ابرستاره‌های بسیار سرشناس با عنوان فوق‌ستاره نیز شناخته می‌شوند.

ریشه عبارت سوپراستار

ریشهٔ اصلی عبارت ابرستاره به‌درستی نامشخص است، اما اصطلاحی مشابه در کریکت‌بازهای زمان من، کتاب مشهور جان نیرن درمورد تیم هامبلدون به‌کار رفته‌است. نیرن در 1832 بازیکن مشهور قرن هجدهم، جان اسمال را با عنوان «ستاره‌ای بسیار بزرگ» یاد می‌کند.

خود عبارت ابرستاره نخستین بار توسط فرانک پاتریک برای اشاره به بازیکنان بزرگ تیم میلیونرهای ونکوور در دهه‌های 1910 تا 1920، به‌ویژه سایکلن تیلور به‌کار برده شد.

این عبارت بعدها در دهه 1960 توسط اندی وارهول به‌کار رفت. اما گسترده و فراگیر شدن عبارت ابرستاره به ابرستاره عیسی مسیح برمی‌گردد. فیلم موزیکال و آهنگی با همین نام که در دهه 1970 به‌شهرت رسید.

سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب
سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب

روش‌های عملی کردن رویاها و رسیدن به آرزوهایتان را بشناسید

7 راه برای ستاره شدن در هر کاری

بیایید با خودتان روراست باشید. تا به حال شده دلتان بخواهد یک آدم مشهور باشید و دیگران با نگاهی خاص و ویژه به شما توجه کنند؟ دوست نداشتید صفی عظیم از طرفدارانتان منتظر امضای شخصی شما روی کتاب‌ها یا دفترچه‌ها یادداشتشان باشند؟

برای سوپراستار شدن تکلیفتان را با خودتان مشخص کنید

موفقیت حرفه‌ای یک‌شبه ممکن نیست اما راه‌هایی وجود دارد که در عرض یک سال می‌توانید به شهرت برسید و مرکز توجه باشید. اما قبل از هر چیز باید ببینید در چه زمینه‌ای می‌خواهید به شهرت برسید. در حرفه شخصی، علایق هنری‌تان، ورزش یا ثروت؟

با پیدا کردن نوع علاقه‌تان و تمرکز روی این بخش می‌توانید مهارت‌های مرتبط با آن را بیاموزید و خودتان را قدرتمند‌تر کنید. می‌خواهید چگونه مورد توجه افراد قرار بگیرید؟ می‌خواهید از آن گروه افراد مشهوری باشید که هنگام خرید از یک سوپرمارکت شما را بشناسند یا تنها نامتان بر سر زبان‌ها بیفتد؟

هر کدام از این اولویت‌ها مسیر شما را مجزا خواهد کرد. بنابراین در قدم اول با خودتان به نتیجه برسید که قرار است در چه زمینه‌ای و به چه صورتی مشهور شوید و آنگاه تکنیک‌های خاص به شهرت رسیدن را به کار بگیرید.

برای سوپراستار شدن در هر کاری حرفه‌ای باشید

مهم نیست در حال حاضر مشغول به چه کاری هستید. اگر آشپز هستید و می‌خواهید نام شما و رستورانتان بر سر زبان‌ها بیفتد باید کاری منحصر به‌فرد انجام دهید تا سبک کارتان را با دیگر رقبایتان متمایز کنید. وقتی توانستید به صورت خاص بدرخشید آن وقت خیلی‌ها سراغتان خواهند آمد تا رمز و راز موفقیتتان را جویا شوند. با گفت و گوهایی که در نشریات تخصصی انجام می‌دهید می‌توانید قدمی تازه در مسیر موفقیت خود بگذارید.

نه‌تنها آشپزی بلکه در هر حرفه‌ای که هستید می‌توانید با بالابردن مهارتتان از دیگران متمایز شوید و به این ترتیب به شهرت برسید. برای مشهور شدن تنها به شهرت فکر نکنید چون وقتی کارتان را به بهترین صورت انجام دهید شهرت هم دنبال آن خواهد آمد. بیشتر افراد مشهور دنیا ابتدای کارشان به شهرت فکر نکرده‌اند بلکه با انجام دقیق و حرفه‌ای فعالیتشان به‌تدریج به شهرت رسیده‌اند. شما هم از آنها الگو بگیرید.

برای سوپراستار شدن دنبال بهتر از خود باشید

در هر زمینه‌ای که می‌خواهید بدرخشید و شهرت کسب کنید دنبال کسی باشید که از شما حرفه‌ای‌تر است. برای مثال اگر قصد دارید بهترین و مشهورترین بازیگر شوید دنبال آموزش از شخصی باشید که در این کار از شما بهتر است. از او کپی‌برداری کنید و با تلاش مهارتتان را بالا ببرید. وقتی توانستید خود را به توانایی‌های الگوی انتخابی‌تان نزدیک کنید سراغ شخصی بروید که از الگوی انتخابی شما بالاتر باشد و بعد زیر نظر او آموزش ببینید.

با کمک گرفتن از افرادی که از شما بالاتر هستند می‌توانید قدم‌به‌قدم مراحل حرفه‌ای شدن را طی کنید. برای مثال در حرفه بازیگری، با خودتان فکر کنید در این حرفه چه چیزی باعث می‌شود که شما از بقیه بازیگران پیشی بگیرید و بیشتر در خاطره‌ها بمانید؟

مطمئنا تنها داشتن فیزیک ظاهری خوب نمی‌تواند رمز شهرت شما شود. دنبال کسب مهارتی باشید که نام شما را برای همیشه در ذهن‌ها نگه‌دارد. یاد گرفتن آن مهارت خاص در عرض یک سال هم شدنی است.

superstar-latest
superstar-latest

برای سوپراستار شدن علاقه مخاطبتان را بشناسید

شهرت یعنی اینکه شما بین افراد زیادی شناخته‌شده هستید اما هر شهرتی دلیل محبوبیت نیست. باید فعالیتتان را با توجه به سطح انتظارات مخاطبتان ارائه دهید. برای مثال اگر نویسنده هستید و می‌خواهید رمانی بنویسید که میلیون‌ها تومان فروش داشته باشد قبل از هر چیز باید در این مورد تحقیق کنید که کتاب‌های مشهور و پرفروش به‌دلیل داشتن چه ویژگی‌هایی مورد علاقه خوانندگان قرار گرفته‌اند و چه عاملی آن کتاب‌ها را از بقیه کتاب‌ها متمایز کرده است؟

در هر زمینه‌ای که می‌خواهید به شهرت برسید باید از مخاطبی که کارتان را برای او ارائه می‌کنید اطلاعات کافی در دسترس داشته باشید تا از این طریق بتوانید محبوبیت و شهرت کسب کنید.

برای سوپراستار شدن از ضعف‌ها یک فرصت بسازید

مشهورشدن تنها با داشتن درآمد مالی بالا یا دیده شدن در فیلم‌های سینمایی به وجود نمی‌آید. گاهی شرایط سخت و ناخوشایند زندگی شما می‌تواند دلیل موفقیت و شهرتتان شود. برای مثال ممکن است از ناتوانی جسمی رنج ببرید یا مادرزادی معلول باشید اما توانسته باشید با وجود محدودیت‌ها در یک رشته هنری بسیار موفق عمل کنید یا ممکن است در یک خانواده بسیار فقیر به دنیا آمده باشید اما خود را به مدارج بالای علمی رسانده‌اید و صدها مورد دیگر از این قبیل.

این موضوعات را پنهان نکنید چون اینکه با وجود محدودیت‌ها توانسته‌اید به هدف زندگی‌تان دست پیدا کنید دلیل تمایز شما با دیگر افراد است. بسیاری از مردم از شنیدن داستان‌های افراد موفق و مشهور که با وجود محدودیت‌ها و مشکلات به اهدافشان رسیده‌اند بسیار لذت می‌برند. در هر شرایطی که قرار دارید اگر بخواهید می‌توانید به شهرت برسید بنابراین وجود ناتوانی جسمی، مالی و خانوادگی را مانع شهرت ندانید.

برای سوپراستار شدن در رسانه‌های بصری دیده شوید

یکی از ابزارهایی که باعث شهرت شما می‌شود رسانه‌های تصویری مانند تلویزیون است، اما یک راز کوچک را باید با شما در میان بگذاریم، دست‌اندرکاران تلویزیون تنها زمانی امکان ورود شما را به دنیای تصویر خواهند داد که قبل از آن در نشریات چند مقاله یا گفت‌وگو‌ انجام داده باشید.

اگر به‌عنوان کارشناس در رشته خودتان در جایی گفت‌وگو کردید یا خودتان را به‌عنوان یک شخصیت قابل‌احترام و دوست‌داشتنی بین اقشار مردم جا انداخته باشید، تنها در آن صورت می‌توانید در یک برنامه تلویزیونی یا یک تیزر تبلیغاتی که در شبکه سراسری پخش می‌شود، خودتان را حسابی جا کنید.

برای سوپراستار شدن شهرتتان را حفظ کنید

کمک به دیگران یکی دیگر از راه‌های به شهرت رسیدن است. در هر حرفه‌ای که هستید هدف اولیه شما باید جلب رضایت مخاطبتان باشد و تنها به بالابردن خودتان توجه نکنید. اگر نویسنده یا بازیگر هستید برای به شهرت رسیدن باید مردمی باشید تا علاوه بر شهرت، محبوب دیگران نیز باشید. شهرت، ژست گرفتن و دوری از افراد معمولی نیست. یادتان باشد که شما از طریق همین مردم عادی و حمایت هواخواهانتان به شهرت رسیده‌اید. آنها را از یاد نبرید.

نظر خود را درباره «سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سوپراستار ؛ تعریف استار یا ستاره بسیار محبوب فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.