زمان مطالعه: 4 دقیقه
شرایط تحصیل در کشور سوئد

شرایط تحصیل در کشور سوئد

یکی از راه های مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیلی می باشد. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می...
یکی از راه های مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیلی می باشد. کشور سوئد دارای بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا می باشد. شما می توانید برای زندگی در اروپا از طریق ورود به یکی از دانشگاه های کشور سوئد اقدام نمایید. آسمونی در این بخش شرایط تحصیل در کشور سوئد را شرح می دهد.

شرایط تحصیل در کشور سوئد

سوئد کشوری می باشد که تحصیل در آن تا سال 2011 به صورت رایگان بود اما از سال 2011 به بعد تحصیل در آن به صورت رایگان نمی باشد و تقریبا سالی 10 تا 12 هزار دلار هزینه تحصیل آن می باشد بنابراین از سال 2011 به بعد کشور سوئد به کشوری بسیار پر هزینه برای تحصیل تبدیل شده است .

تحصیل در کشور سوئد مانند کشور های دیگر اروپایی در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع لیسانس در دانشگاه های دولتی این کشور ، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد .بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایست به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع لیسانس به بالا ، اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور سوئد به صورت زبان انگلیسی نیز تدریس می شود . بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر IELTS حداقل الزامی می باشد.

هم چنین دوره های تحصیل در این کشور همانند سایر کشور های اروپایی می باشد بنابراین لیسانس در کشور سوئد چهار سال و فوق لیسانس دو سال و دکترا بین چهار تا پنج سال می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئد

کسانی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دریکی از دانشگا های  کشورهای اروپایی را دارند می توانند در کشور سوئد به ادامه تحصیل بپردازند.ترم های تحصیلی در دانشگا های کشور سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر شروع می شود.

در مقطع لیسانس پس از گذراندن 180 واحد تحصیلی موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شوید.مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس ایلتس 6 می باشدو مدت تحصیل در این مقطع 3 سال به طول می انجامد.هزینه دانشگاه های کشور سوئد حدو 80هزار تا 160هزار کرون در هر سال می باشد که  این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد. دولت سوئد به دانشجویان اجازه کار 20ساعت در هفته را می دهد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (160 واحد تحصیلی)می باشد در بعضی از رشته ها یک سال (60واحد تحصیلی)می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد ایلتس 6٫5 می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد. دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه 20ساعت کار در هفته را صادر می کند.

تحصیل در مقطع دکتری در کشور سوئد

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط ذیل اقدام نمایند:

معدل Grade A

مقاله ISI

IELTS 7

شرایط تحصیل در کشور سوئد
شرایط تحصیل در کشور سوئد


در برخی رشته مانند رشته های مالی،علوم اقتصادی،رشته های حوزه مدیریت گذراندن   GRE ویا GMATالزامی است.

کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد.شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد.

لازم به ذکر است که امکان تعلق گرفتن بورس در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر می بایست شرایط شما را تایید کند و معیار هایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده اید ، معدل فوق لیسانس ، مدرک زبان و…و با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می توانید برای اخذ بورس تحصیلی اقدام نمایید.

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می نماید و ویزا نیز اخذ می کنید ، می تواند برای همراهان خود نیز برای اخذ ویزا اقدام نماید و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود.در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد.

آن چه که ما در خصوص ویزای تحصیلی سوئد به مرور ایام آزموده ایم و امتحان کرده ایم ، معمولا به شخصی که ویزای تحصیلی می دهند ، به همراه او هم ویزا تعلق می گیرد هر چند که این ویزای همراه در سوئد به طور قطعی نیست.

از جمله مواردی که باید در باب مهاجرت تحصیلی در نظر داشته باشید ، ذکر این نکته است که برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایید و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرید اما لازم به ذکر است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کاج زبان ، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

همزمان با تحصیل در سوئد، افراد اجازه کارقانونی به صورت نیمه وقت را نیز خواهند داشت و این حق کار برای مثال در مقطع لیسانس 10 ساعت در هفته ، در مقطع فوق لیسانس 20 ساعت در هفته می باشد.

برای تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و یا تبدیل هر نوع ویزایی ، اگر افراد در کشور سوئد باشند ، برای انجام این کار حتما باید به کشور خود بازگردند.

البته بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از مراجعت شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند و پس از مراجعت تنها جهت ویزای کار اقدام مقتضی را به عمل رسانند.
نظر خود را درباره «شرایط تحصیل در کشور سوئد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرایط تحصیل در کشور سوئد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.