زمان مطالعه: 1 دقیقه
چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط

چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط

 در اشعار حافظ و مولانا از این کلمات بسیار استفاده شده است "مرنج و مرنجان" این دو واژه بار معنایی عظیمی...
چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط
چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط

  در اشعار حافظ و مولانا از این کلمات بسیار استفاده شده است "مرنج و مرنجان" این دو واژه بار معنایی عظیمی دارد. یعنی هرگز از بد خلقی و بدرفتاری مردم نرنجید . با صبوری با دیگران و نزدیکانتان برخورد کنید و مانند باران باشید که کثیفی ها و زشتی ها را میشوید و پاکی را به ارمغان می آورد . شما هم درد و دل دیگران را گوش کنید و با آرامش آن ها را راهنمایی کنید . بگذارید با صحبت کردن خالی شوند . با زخم زبان ها ، بی محبتی ها و حق ناشناسی ها برخورد نکنید (مقابل به مثل نکنید) و آرامش قلبیتان را از خداوند منان خواهان باشید .

به قول حافظ : ای نور چشم من سخنی هست گوش کن   چون ساغرت پر است بنوشان و نوش کن 

هر نعمتی که خداوند به شما عطا نموده است با دیگران تقسیم کنید . و دیگران را از این نعمت بی نصیب نگذارید . زیرا با بخشش دل دیگران را نیز شاد میکنید و خودتان نیز شاد میشوید زیرا لذت واقعی در همین چیز هاست . اگر کاسه خود را بیش از حد پر کنید لبریز میشود و اگر چاقوی خود را بیش از حد تیز کنید کند میشود و به درد نمیخورد .  اگر در پی پول و راحتی باشید دلتان آرام نمیگیرد ،اگر دنبال تایید دیگران باشید برده آن ها خواهید شد . بلکه برای خودتان زندگی کنید ،ساده زندگی کنید و به ندای درونی خود گوش کنید زیرا تنها راه برای آرامش یافتن است.   نوشته از خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره چند نکته روانشناسی | زندگی با نشاط فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.