زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی سهیلا گلستانی

بیوگرافی سهیلا گلستانی

 خانه ای آرام با درختان و گل های زیبا ، خانواده ای فرهنگی اهل علم و ادب ، پدر استاد فلسفه دانشگاه و مادر در...

 خانه ای آرام با درختان و گل های زیبا ، خانواده ای فرهنگی اهل علم و ادب ، پدر استاد فلسفه دانشگاه و مادر در کار تعلیم و تربیت نوجوانان ، از همان کودکی محیط مناسبی برای رشد و شکوفایی استعداد سهیلا گلستانی فراهم نمود.

 شعر و ادبیات ، دوست و یار همیشگی سهیلا گلستانی بوده است . وی شعر را موهبتی می داند که یادش در لحظه آرامش بیدار می شود و ماهیت خود را از شور عاطفی و اخلاقی انسان می گیرد .
 با استعداد ذاتی و تشویق فراوان دوستان فرهیخته پدر ، از نوجوانی ، در کنار تحصیل علم به یادگیری تئوری موسیقی و نغمه خوانی ، پرداخت .
خانم گلستانی با پشتکار مدارج عالی تحصیلات علمی را طی نموده و موفق به دریافت دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران شد . آزمایشگاه تشخیص طبی دکتر سهیلا گلستانی تحت مسوولیت ومدیریت ایشان فعالیت می نماید.
دکتر گلستانی به هر دو زمینه فعالیت هنری و علمی خود،به یک میزان افتخار می کند و معتقد است در صورت نگاه مناسب جامعه ، زنان با استعداد و علاقه مند به موسیقی ، از فرصت های برابر با مردان برخوردار خواهند شد.
 خانم گلستانی به موازات تحصیل ، نواختن پیانو و سلفژ را یاد گرفت و به محضر استاد ” هنگامه اخوان ” ، تنها بازمانده سبک ادیب خوانساری ،راه یافت و نزد ایشان ردیف های آوازی را آموخت . صمیمیت و سلوک اخلاقی این استاد و شاگرد ، معیار های تازه ای از فعالیت زن هنرمند ایرانی در عرصه موسیقی بدست داده است . دکتر گلستانی معتقد است سرشت اخلاقی هر اثر هنری ، پیوند نزدیک و متقابلی با ارزش های هنری آن دارد .
ایشان بیش از 70 ترانه و 120 دقیقه قطعات آوازی ضبط شده در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی دارد .
” دکتر شفیعی کدکنی ” فخر فرهنگ و ادبیات کشورمان در ملاقات با خانم گلستانی و پس از ابراز لطف به ایشان ، بر کتاب ” هزاره دوم آهوی کوهی ” ، مرقوم کردند که : (…سرکار خانم دکتر سهیلا گلستانی ، هر کدام از این شعر ها را که بخواهند با آواز لطیف خود ، بخوانند ..) .
دکتر گلستانی معتقد است درک هنر و موسیقی در عین نیاز به دانش و تسلط تکنیکی از طریق تفاهم همدلانه با آن میسر است . از نظر وی ، واژه ها و زبان ،صرفأ یک صوت یا مجموعه ای از نشانه ها بر روی کاغذ نیست ، کلمات بیانگر کیفیات روحی ، روانی ، عاطفی انسان هاست و متضمن معانی ارزشمند و عمیق اخلاقی و عاطفی در روابط اجتماعی ماست و اصوات موسیقایی به لطیف ترین شکل ممکن چنین مفاهیمی را منتقل می کند .
بعضی از آثار در دسترس خانم دکتر گلستانی ، یگانه ، زمانه ، شراب ارغوانی ، کلبه من و دریای غم میباشد . همچنین آلبومی از آثار ایشان با همکاری استاد مجید درخشانی در حال انتشار است .
ایشان با شور و اشتیاق در حال ضبط و آماده سازی سایر آثار میباشد .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی سهیلا گلستانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی سهیلا گلستانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.