زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین سورتمه های تهران

بهترین سورتمه های تهران

سورتمه یکی از تفریحات پرهیجان و البته ایمن است. اگر به دنبال تخلیه هیجان و انرژی خود هستید حتما سورتمه سواری را انتخاب کنید.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

سورتمه سواری یکی از لذت بخش ترین و مهیج ترین تفریحاتی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. ما در این بخش از آسمونی برای ان دسته عزیزانی که قصد رفت به سورتمه های تهران را دارند، به معرفی بهترین سورتمه های تهران می پردازیم.

سورتمه چیست؟

سورتمه، نوعی وسیله نقلیه بدون چرخ است که بیشتر در مناطق سردسیر، به‌وسیله سگ، اسب یا گوزن شمالی بر روی برف کشیده می‌شود. این وسیله از دوران باستان به کار می‌رفته و در سطوح پوشیده از برف و یخ، که حرکت وسیله چرخ‌دار به کندی صورت می‌گرفته‌است سورتمه با داشتن تیغه (از جنس چوب، استخوان و بعدها فلز) به جای چرخ، از اصطکاک کمتری برخوردار و بدین سان کشیدن آن آسانتر بوده است. از این وسیله هنوز هم برای نقل و انتقال در نواحی لاپ‌لند، یوکون (شمال غرب کانادا)، آلاسکا و توندرای آسیا استفاده می‌شود و در مکانهای دیگر بیشتر برای تفریح و سرگرمی به کار می‌رود.

بهترین سورتمه های تهران

  • سورتمه توچال 

بهترین سورتمه های تهران

سورتمه توچال

یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌های ایران در دل کوهستان، سورتمه توچال است. توچال همیشه پر از هیجان است. یکی از این هیجان ها که شادی و آدرنالین خاص خودش را با خود به همراه دارد، سورتمه سواری است. سورتمه توچال با طول 1420 متر یکی از طولانی‌ترین سورتمه‌ها در ایران است و قابلیت جابه‌جایی 250 نفر در ساعت را دارد. این تفریح با همکاری شرکت آلمانی ویگاند که یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در این حوزه است، ساخته شده و دارای استانداردهای روز اروپا است. 

امکانات سورتمه توچال تهران

  1. پارکینگ: دارد
  2. کارت‌خوان: دارد
  3. مخاطب: بانوان و آقایان
  4. طول سورتمه: 1420 متر
  5. ظرفیت: 250 نفر در ساعت
  6. طولانی ترین  و مهیج ترین پیست سورتمه در ایران
  7. دارای تاییدیه از شرکت tuv آلمان، به عنوان معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپایی

روزهای کاری سورتمه توچال تهران

همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 12 شب

راه های ارتباطی با سورتمه توچال

آدرس بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک، شرکت تله کابین توچال
شماره تلفن 021-24875000
وب‌سایت tochal.org

بهای بلیت سورتمه توچال

در حال حاضر بلیط سورتمه توچال 45.000 تومان می باشد.

  • سورتمه دربند (معروف به سورتمه تهران در گلابدره)

سورتمه دربند
سورتمه دربند

سورتمه دربند با بیش از 1200 متر طول مسیر  یکی از طولانی ترین مسیرهای سورتمه سواری در کشور را دارد ، با بهره گیری از مدرنترین کابین های سورتمه و با حداکثر سرعت 40 کیلومتر  با چشم انداز بی نظیر تهران همراه با امنیت فوق العاده یک تجربه فوق العاده و مهیج را برای شما به ارمغان می آورد . 

در سال 1392در بوستان گلابدره مسیر سورتمه سواری افتتاح شد که توسط کادر متخصصین ایرانی با تکنولوژی های مدرن ساخته شد و تمام استاندارهای ایمنی ایران و اروپا در آن رعایت شده؛ این سورتمه با سرعت 40کیلومتر برساعت مسیری بیش از 850 متر رادر مسیری بالاتر از سطح زمین و پیچ در پیچ بر روی ریل های مطمئن و ایمن طی می کند. هیجان بالا و نو بودن آن برای گردشگران بسیار جذاب است.
اگر یک بار سورتمه سواری تهران را تجربه کنید، حتما بارها و بارها این تجربه را تکرار خواهید کرد.
ماشین هایی که برروی ریل ها حرکت می کنند، ظرفیت دو نفر را دارند و جالب است که سرعت این سورتمه ها را سرنشین می تواند کنترل کند، به این صورت که در کنار سورتمه اهرمی قرار داده شده که با کشیدن آن سرعت کم می شود و می توان مسیر و مناظر اطرافش را با آرامش تماشا کرد( البته اگر سورتمه پشت سر شما هم سرعتش را کم کند)، اگرهم هیجان بیشتری را می خواهید سرعت را تغییر ندهید و از پستی و بلندی های یکدفعه ای و چرخش 360 درجه ای یکباره مسیر از اوج هیجان لذت ببرید. سورتمه تهران در هر ساعت به 200الی 250 گردشگر خدمت رسانی کرده و به یکی از جاذبه های پرطرفدار گردشگری تهران تبدیل شده است.
نکته مهم اینکه، تمام گروه های سنی می توانند ازین تفریح استفاده کرده و لذت ببرند.

امکانات سورتمه تهران| گلابدره

  1. منظره ای جذاب به کل تهران
  2. پارکینگ دارد
  3. تفریحی مهیج و خاطره انگیز
  4. حداکثر وزن کاربر تا 110 کیلوگرم
  5. قد زیر 120 سانتیمتر به همراه بزرگتر بدون نیاز به بلیط
  6. 6 سال به بالا قد اگر به 120 سانتیمتر رسیده باشد الزاماً باید تنها استفاده کنند.
  7. دارای سه جامپ در مسیر سورتمه

  8. دارای اسپیرال گردشی در انتهای مسیر

  9. تصویربرداری حرفه ای هنگام سورتمه سواری و تحویل عکس پس از پیاده شدن با پرداخت هزینه جداگانه درمحل

روزهای کاری سورتمه دربند گلابدره

در تمام ایام سال از ساعات اولیه روز تا شب می توانید سورتمه تهران را تجربه کنید و برای مطمئن شدن از خدمات رسانی امکان تماس وجود دارد.
در شش ماهه اول سال از ساعت 10صبح تا 20 (ساعت 13 الی 14 تعطیل) و در پاییز و زمستان از ساعت 10 صبح تا 21 بعدازظهر  (ساعت 13 الی 14 تعطیل) این مجموعه پذیرای گردشگران می باشد.
در روزهای برفی و بارانی قبل از مراجعه با مجموعه تماس بگیرید و از کارکردن سورتمه ها مطمئن شوید.

راه های ارتباطی با سورتمه دربند گلابدره

آدرس میدان تجریش. خیابان دربند. خیابان اسدالهی. بوستان جنگلی گلاب‌دره
شماره تلفن 22725307 _021

بهای بلیط سورتمه تهران

در حال حاضر بلیط سورتمه سواری  50.000 تومان می باشد و قیمت آن در همه ایام ثابت است؛ و تنها به صورت حضوری می توان بلیط را خریداری کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین سورتمه های تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین سورتمه های تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.