زمان مطالعه: 5 دقیقه
پروانه Servco

پروانه Servco

آیا می دانید پروانه Servco چیست؟ اگر می خواهید در مورد پروانه Servco بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان...

براساس مصوبه شماره 1، جلسه شماره 211، مورخ 1393/12/24 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دارنده پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت (.Servco) می‌تواند هرگونه خدمت ارتباطی، انتقال داده و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده به مشترک بر بستر شبکه موضوع پروانه اپراتور میزبان در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور ارایه نماید. در ادامه مطلب آسمونی، به معرفی پروانده servco، هزینه پروانه servco و مراحل دریافت آن می پردازیم.

Servco چیست؟

servco درواقع همان خدمات ارتباطی ثابت است. دارنده پروانه Servco (ارائه خدمات ارتباطی ثابت) از جانب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می تواند بر اساس موضوع پروانه نسبت به ارایه هر گونه خدمات ارتباطی، انتقال داده و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده به مشترک بر بستر شبکه اپراتور دارای شبکه فیزیکی ارتباطات ثابت در تمام یا بخشی از قلمرو سرزمین جمهوری اسلامی ایران اقدام نماید. مدت اعتبار پروانه 5 سال شمسی از تاریخ صدور است.

پروانه Servco (ارائه خدمات ارتباطی ثابت) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
پروانه Servco (ارائه خدمات ارتباطی ثابت) سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
  • جهت ورود به سامانه پروانه servco بر روی لینک زیر کلیک کنید و وارد بخش "ورود به سامانه" شوید:

https://www.cra.ir/Portal/View/Page.aspx?PageId=d6cb6cb1-4540-4d71-a86a-f8cd6ec1707e

مراحل دریافت پروانه servco

  1. ثبت درخواست صدور پروانه خدمات ارتباطی ثابت (.Servco) در درگاه ملی مجوزهای کشور (G4B) و دریافت کد رهگیری (در صورتیکه درخواست به صدور پروانه اولیه منجر می‌شود)
  2. ثبت‌ نام در پرتال سازمان و اخذ نام کاربری از طریق بخش "ثبت‌ نام پرتال سازمان" (در صورتی‌ که دارای نام کاربری می‌ باشید، نیاز به ثبت‌ نام مجدد نیست)
  3. مراجعه به سامانه مدیریت درخواست خدمات و تکمیل فرم "ثبت اطلاعات کاربر و احراز هویت" و بارگذاری معرفی نامه به همراه مدارک مورد نیاز با امضا بالاترین مقام و ممهور به مهر آن شخص حقوقی (در صورتی که قبلاً مراحل احراز هویت انجام شده، نیازی به احراز هویت مجدد نمی‌ باشد)
  4. ورود به سامانه مدیریت درخواست خدمات (پس از تکمیل فرایند احراز هویت و فعال شدن حساب کاربری)، تکمیل فرم "ثبت درخواست خدمت" و بارگذاری مدارک مورد نیاز
  5. بررسی درخواست توسط سازمان
  6. دریافت نتیجه درخواست خدمت (ورود به سامانه مدیریت درخواست خدمات و پیگیری درخواست از طریق کارتابل مربوطه)

مدارک مورد نیاز برای پروانه Servco

  • مدارک اختصاصی سِروکو

شامل اطلاعات و مستندات مورد نیاز مطابق با شرایط ذکر شده در مصوبه شماره 1 جلسه شماره 211 مورخ 1393/12/24 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به شرح ذیل:

  1. ارایه اطلاعات و اسناد لازم مبنی بر: غیردولتی بودن؛ ثبت شرکت در ایران؛ دارا بودن حداقل پنجاه و یک درصد (%51) سهام ایرانی؛ مرتبط بودن موضوع فعالیت اساسنامه با "ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات".
  2. ارایه اطلاعات و توضیحات لازم در خصوص "عدم وجود سهامداری مستقیم یا غیر مستقیم در سایر دارندگان پروانه مشابه و اپراتور میزبان.
  3. ارایه مستندات طرح تجاری و چارچوب فنی ارایه خدمات ( طبق بند 3-1-5 مصوبه شماره 1 جلسه شماره 211 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات).
  • مدارک و مستندات تشکیل پرونده سروکو

 توسط شخص حقوقی که پروانه به نام وی صادر می‌شود به شرح ذیل:

  1. درخواست متقاضی؛
  2. فرم تکمیل شده مشخصات فردی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
  3. فرم تکمیل شده مشخصات شرکت؛
  4. فرم تکمیل شده سهامداران شرکت به تعداد سهامداران؛
  5. تصویر کلیه صفحات اساسنامه، روزنامه رسمی حاوی آگهی تاسیس اولیه و نیز آگهی آخرین تغییرات در سهامداران و مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
  6. تصویر کلیه صفحات اساسنامه، روزنامه رسمی حاوی آگهی تاسیس اولیه و نیز آگهی آخرین تغییرات مربوط به شرکت‌هایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به عنوان سهامداران آن شرکت تلقی می‌گردند؛
  7. تصویر تمام صفحات شناسنامه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره؛
  8. تصویر کارت ملی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت؛
  9. عکس رنگی 4×3 مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره؛
  10. گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره مربوط به سه ماهه اخیر؛
  11. آدرس دقیق شرکت به همراه کدپستی، شماره تلفن، پست الکترونیکی و دورنگار جهت انجام مکاتبات؛
  12. گواهی عدم بدهی قطعی معوق بانکی مطابق قوانین و مقررات مربوط از سامانه سمات با مراجعه متقاضی به شعب بانک‌(های) عامل کشور.
  • مدارک تکمیلی سروکو

برای حائزین شرایط به شرح ذیل:

  1. پرداخت مبلغ اولیه حق امتیاز پروانه حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از اعلام سازمان (توضیح: مبلغ حق امتیاز صدور پروانه ارایه خدمات ارتباطی ثابت،بیست میلیارد (20,000.000.000) ریال می‌باشد که 20% آن در زمان صدور پروانه و مابقی آن در اقساط مساوی در ابتدای هر سال قراردادی از سال دوم به بعد سالانه به میزان 20% مبلغ حق امتیاز اخذ می‌شود.)؛
  2. ارایه ضمانت نامه به ازاء مابقی حق امتیاز و اقساط باقی مانده قابل تمدید به دفعات بدون قید و شرط، حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از اعلام سازمان؛
  3. ارایه ضمانت نامه بانکی حسن انجام تعهدات به مبلغ 3 (سه) میلیارد ریال به نام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قابل تمدید به دفعات بدون قید و شرط، حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از اعلام سازمان؛
  4. ارایه اقرارنامه محضری عدم وجود سهامداری مستقیم یا غیر مستقیم در سایر دارندگان پروانه مشابه و اپراتور میزبان، حداکثر ظرف مدت 60 روز پس از اعلام سازمان؛
  5. ارسال موافقت‌نامه پروانه امضاء شده توسط صاحبان امضاء مجاز و ممهور به مهر شرکت درصورت احراز بندهای 1 تا 4، حداکثر ظرف مدت 10 روز پس از اعلام سازمان.
  • استعلامات سروکو

  1. تاییدیه استعلام صلاحیت فردی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره (وزارت اطلاعات)
  2. تاییدیه تأمین الزامات پیوست امنیتی (وزارت اطلاعات) - (این تاییدیه حداکثر ظرف مدت 60 روز از تاریخ انجام استعلام، ارایه شود)
  3. گواهی عدم بدهی مالیاتی از سازمان امور مالیاتی- (این گواهی حداکثر ظرف مدت 60 روز از تاریخ انجام استعلام، ارایه شود)
  4. گواهی عدم بدهی بیمه‌ای از سازمان تامین اجتماعی- (این گواهی حداکثر ظرف مدت 60 روز از تاریخ انجام استعلام، ارایه شود)

مدت زمان ارایه پروانه servco

150 روز کاری  از زمان تکمیل مدارک

هزینه ارایه پروانه servco

  • مبلغ حق امتیاز پروانه

صدور پروانه سروکو مبلغ بیست میلیارد ریال است که بیست درصد (20%) آن در زمان صدور پروانه و مابقی آن در اقساط مساوی در ابتدای هر سال قراردادی از سال دوم به بعد، سالانه به میزان بیست درصد (20%) مبلغ حق امتیاز اخذ می‌شود.

  • مبلغ اقساط

دارنده پروانه موظف است به ازاء اقساط باقی مانده حق امتیاز، ضمانت نامه معتبر درچارچوب آییننامه تضمین معاملات دولتی به سازمان تسلیم کند که در ازای پرداخت هر یک از اقساط، ضمانت نامه معادل آن آزاد خواهد شد.

  • ضمانت نامه ها

ضمانت نامه حسن انجام تعهدات، ضمانت نامه بانکی در چارچوب آیین نامه تضمین معاملات دولتی و قابل تمدید به دفعات بوده و مبلغ آن به میزان سه (3) میلیارد ریال است.

  • تسهیم درآمد

دارنده پروانه باید 3 درصد از درآمد ناخالص سالیانه خود را که به تایید حسابرس رسمی رسیده است، به عنوان تسهیم درآمد سالیانه در انتهای هر سال قراردادی به سازمان پرداخت کند.

  • مبلغ تسهیم درآمد تضمین شده

برای سال اول، هفتصد (700) میلیون ریال است. برای سال‌های آتی و تا پایان اعتبار پروانه، این مبلغ سالانه به میزان 15 درصد نسبت به سال قبل افزایش خواهد یافت. این مبلغ باید حداکثر تا دو ماه پس از پایان سال قراردادی از طریق سازمان وصول و به حساب خزانه پرداخت شود.

  • سایر مبالغ

دارنده پروانه باید کلیه هزینه‌ها، کمک ها و مخارج دیگری را که در هر زمان طبق مقررات و قوانین جاری کشور لازم التادیه بوده و یا لازم التادیه می شود را به سازمان بپردازد.
متقاضیان می توانند پس از دریافت صورتحساب از طریق پست یا مراجعه حضوری نسبت به پرداخت مبالغ از طریق دستگاه کارتخوان (POS)، تلفنبانک (Telbank)، دستگاه خودپرداز (ATM) و بخش بانکداری الکترونیکی سایت بانک ملی ایران اقدام نمایند.

نظر خود را درباره «پروانه Servco» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره پروانه Servco فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.