زمان مطالعه: 2 دقیقه
ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک

ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک

هواداری که قهرمان فوتبال انگلیس را تغییر داد که بود؟

25 ژانویه 1995 یک روز تاریخی در لیگ برتر انگلیس بود. در این روز تمام اتفاقاتی که در یک مسابقه کلاسیک فوتبال می تواند رخ بدهد، اتفاق افتاد و برای سایر لیگها الگو شد؛ الگویی که چگونه باید با یک بازیکن متخلف برخورد کرد.

سه روز قبل از آن مسابقه، یونایتد میزبان بلکبرن، صدرنشین جدول لیگ بود و با تک گل اریک کانتونای فرانسوی صدر جدول را از بلکبرن گرفت. به نظر می آمد سال 1995 به بهترین شکل برای شیاطین سرخ شروع شده و آنها باز هم می توانند از قهرمانی خودشان تو لیگ برتر دفاع کنند.

فوتبال
فوتبال

اما یک هوادار در استادیوم سلهرست پارک کریستال پالاس، همه چیز، حتی جدول لیگ فوتبال انگلیس را به هم ریخت.

بازی تیمهای کریستال پالاس و منچستریونایتد(1-1) جریان داشت و به نظر می آمد شیاطین سرخ با این نتیجه، صدر جدول را از دست می دهند. در دقیقه 48 کانتونا به دنبال خطایی که روی «ریچارد شا» مداقع حریف کرد، از زمین اخراج شد. کانتونا در حال خروج از میدان بود که ناگهان یک هوادار 21 ساله پالاس به اسم« متیو سیمونز» به خانواده و کشور کانتونا توهین کرد و به او گفت که انگلیس را ترک کند.

پاسخ کانتونا حرکتی نبود که در فوتبال دیده شود. او از ضربات کونگ فو استفاده و خودش شخصا سیمونز را تأدیب کرد!

کاری که هرگز از آن پشیمان نشد و حتی دو دهه بعد هم گفت تنبیه آن هولیگان، بهترین کار زندگی اش بوده است!

ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک
ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک

هنوز رآی اتحادیه فوتبال انگلیس درباره این کار اعلام نشده بود که منچستریونایتد، اقدام به تنبیه کانتونا کرد. ستاره فرانسوی 20 هزار پوند جریمه شد و تا پایان فصل از بازی تو تیم اول منچستر محروم؛ بدون توجه به این که چنین تنبیهی می تواند شانس قهرمانی شیاطین سرخ را به شدت کاهش دهد.

کمی بعد اتحادیه فوتبال انگلیس جریمه کانتونا را اعلام کرد: محرومیت تا 30 سپتامبر آن سال. یعنی هشت ماه. علاوه بر آن، ستاره یاغی فرانسوی 10 هزار پوند جریمه شد و دو هفته زندان هم برای او در نظر گرفته شد. البته به جای حبس در زندان، کاری مفیدتر، جانشین شد: 120 ساعت کار عام المنفعه و آموزش فوتبال به کودکان شهر منچستر در عوض زندان.

کمی بعد « کینگ اریگ» در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و گفت:« وقتی مرغ دریایی قایق ماهیگیری را دنبال می کند، دلیلش این است که فکر می کند دریا ریخته می شوند.»

بعد با لبخند به ساعتش اشاره کرد. احتمالا می خواست 120 ساعت کار خود را هر چه سریع تر شروع کند.

selhurst-park-cantona
selhurst-park-cantona

بعدها موارد مشابهی در فوتبال انگلیس دیده شد. در سال 2002 تیمهای لیورپول و آرسنال در جام حذفی برابر هم قرار گرفتند. از زمانی که بازیهای فینال جام حذفی و جام اتحادیه تو ورزشگاه میلنیوم کاردیف برگزار می شد، لیورپول تمام جامها را برده بود و وقتی آنها در روز 26 ژانویه 2002 در حضور 38092 تماشاگر ورزشگاه هایبری از آرسنال عقب افتادند، فشار روی لیورپول لحظه به لحظه بیشتر شد. آنها نمی خواستند حضور در میلنیوم را از دست بدهند و لحظه به لحظه عصبی تر شدند. در نیمه دوم وقتی ایگور بیسکان می خواست اوتی پرتاب کند، یکی از طرفداران آرسنال آشغالی را به طرف او پرتاب کرد. بازیکن عصبی لیورپول هم آشغال را برداشت و به سمت همان هوادار انداخت. داور هم بلافاصله سر رسید و بیسکان رو اخراج کرد و لیورپول ده نفره سرانجام حذف شد.

ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک
ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک

در بالاترین سطح فوتبال حرفه ای دنیا در لیگ برتر، جریمه ها مشخص است. فرق نمی کند در چه شرایطی اتفاق بیفتد. کسی برای نامهای بزرگ سفارش های مخصوص نمی کند و طبیعتا جایی برای سوء استفاده نامهای بزرگ هم باقی نمی ماند.   

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ضربه کونگ فوی کانتونا در سلهرست پارک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.