زمان مطالعه: 4 دقیقه
رازهای نهفته در پرچم کشورها

رازهای نهفته در پرچم کشورها

همانطور که می دانید پرچم کشورها براساس ویژگی های خاصی طراحی شده اند و رازهایی دارند. آسمونی در این بخش در...

همانطور که می دانید پرچم کشورها براساس ویژگی های خاصی طراحی شده اند و رازهایی دارند. آسمونی در این بخش در مورد رازهای نهفته در پرچم کشورها صحبت می کند.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

پرچم کشورهای جهان با نام و تصویر + فلسفه پرچم

همانند نام، پرچم و نشان هر کشور در شناخت آن کشور نقش مهمی دارد و نشان دهنده انگیزه ها، آرمان ها چگونگی نگرش سیاسی مذهب و فلسفه یک ملت و بیان کننده شرایط جغرافیایی فرهنگی و حوادث سرنوشت ساز در تاریخ یک ملت است.

هر کشور با ترکیبی از رنگ‌های مختلف، نمادی منحصر به فرد برای خود و مردمش ساخته است که به عنوان هویت آن کشور به شمار می‌رود. اما واقعا پشت این انتخاب رنگ‌ها مفهومی پنهان است یا مردم هر کشور به طور تصادفی آن‌ها را کنار هم قرار داده‌اند.

secret-countries-flag
secret-countries-flag

پرچم جمهوری اسلامی ایران

سبز، سفید و قرمزدر فرهنگ ایرانی سبز نشان‌دهنده‌ی رشد و شادی، سفید به معنای صلح و قرمز متناظر با شجاعت، آتش و عشق است. عبارت "الله اکبر" 22 بار روی این پرچم تکرار شده (11 بار بر روی قرمز و 11 بار بر روی سبز) که نماد روز 22 بهمن است. نماد وسط پرچم نیز طراحی زیبایی از کلمه‌ی الله به شمایل گل لاله است.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

فلسفه پرچم انگلستان

متشکل از صلیب قرمز سنت جورج (قدیس حامی انگلستان)، صلیب سنت پاتریک (قدیس حامی ایرلند) و صلیب ضربدری سنت اندرو (قدیس حامی اسکاتلند) است. با این که ویلز نیز جزئی از انگلستان است، اما در پرچم به آن اشاره‌ای نشده است، چرا که ویلز زمان طراحی پرچم، بخشی از خاک انگلیس بود.

secret-countries-flag
secret-countries-flag

فلسفه پرچم کانادا

قرمز و سفیدمدت زیادی نیست که علامت برگ چنار، روی پرچم رسمی کانادا قرار گرفته است. این پرچم در سال 1965 و پس از بحث‌های طولانی لِستر بی پیرسون (نخست وزیر وقت) طراحی شد. برگ چنار 11 گوشه‌ی پرچم چنان با کانادا عجین است که هر ساله روز ملی کانادا، پرچمی با همین شکل و شمایل ساخته می‌شود.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

فلسفه پرچم فرانسه

قرمز، سفید و آبیرنگ سفید پرچم فرانسه نشان‌دهنده‌ی پادشاه بوده و هم چنین رنگ خانه‌ی بربن (Bourbon) است که تا پیش از انقلاب فرانسه بر این کشور حکمرانی می‌کرد. قرمز و آبی نشان دهنده‌ی شهر پاریس هستند؛ این دو رنگ توسط انقلابیونی مورد استفاده قرار گرفته بود که در سال 1789 به سمت باستیل روانه شدند.

secret-countries-flag
secret-countries-flag

فلسفه پرچم آلمان

مشکی، قرمز و طلایی وابستگی آلمانی‌ها به این سه رنگ به سال 1840 بازمی‌گردد که پارلمان فرانکفورت مشکی، قرمز و طلایی را به عنوان رنگ‌های رسمی آلمان اعلام کرد. گفته می‌شود که این رنگ‌ها نشان‌دهنده‌ی دموکراسی هستند و شکل فعلی پرچم پس از اتحاد دو آلمان معرفی شد.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

فلسفه پرچم چین

قرمز و طلایی قرمز نشان‌دهنده‌ی انقلاب کمونیستی در چین و پنج ستاره‌ی طلایی و ارتباط آن‌ها نماد اتحاد مردم چین تحت رهبری حزب کمونیست این کشور (CPC) است. جهت ستاره‌ها (چهار ستاره‌ی کوچکتر در اطراف یک ستاره‌ی بزرگ) نشان‌دهنده‌ی اتحاد در کنار خوبی برتر است.

secret-countries-flag
secret-countries-flag

فلسفه پرچم آمریکا

پرچم رسمی دولت فدرال ایالات متحده آمریکا است. این پرچم از زمان طرح خود از زمان طراحی در سال 1775 تا به امروز 26 مرتبه تغییر و تحول پیدا کرده تا به شکل فعلی خود رسیده است. پرچم ایالات متحده در ابتدا مشابه پرچم کمپانی هند شرقی بریتانیا بود. این پرچم امروزه 13 باند (خط) سفید و قرمز دارد و پنجاه ستاره. 13 باند نشان 13 مستعمره ای است که برای اولین بار علیه بریتانیا قیام نمودند و منجر به استقلال آمریکا شدند. 50 ستاره سفید در یک زمینه آبی نیز نشان 50 ایالتی است که امروزه عضو ایالات متحده آمریکا می باشند. لازم به ذکر است که هر یک از 50 ایالات متحده خود بطور جداگانه پرچم رسمی ایالت خود را نیز دارند.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

فلسفه پرچم ترکیه

پرچم ترکیه مدرن از ماه و ستاره سفید رنگ و پیش زمینه سرخ رنگ تشکیل شده است. رنگ سرخ پرچم ترکیه نشان پیشرفت جمهوری ترکیه و رنگ سفید استفاده شده در ماه و ستاره نشان پاکیزگی مردم ترکیه است. ستاره امپراطوری عثمانی هشت گوشه بود که بعد از فروپاشی امپراطوری عثمانی ستاره هشت گوشه تبدیل به ستاره پنج گوشه گردید. ماه و ستاره در واقع نشانی از اسلام است. البته برخی تاریخ نگاران معتقدند که ماه نماد امپراتوری ساسانی ایران بوده و به گونه ای چشمگیر بر روی تاج شاهان آن نمود داشته است. لازم به ذکر است که این پرچم از قبل اسلام نیز در آسیای صغیر استفاده می شده است.

secret-countries-flag
secret-countries-flag

فلسفه پرچم هند

پرچم هند یک پرچم سه رنگ افقی است که از سه رنگ زعفرانی، سفید و سبز – رنگ زعفرانی پررنگ نماد میهن پرستی، رشادت و فداکاری، رنگ سفید نماد صلح و صفا، خلوص، پاکی و صداقت و رنگ سبز آن نشانه موفقیت، ایمان و سر سبزی کشور-که نماد "آشوکا چاکرا" (یک چرخ با 24 پره به رنگ سرمه ای بعنوان نماد قانون و به بیانی دیگر نماد حرکت آرام رو به جلو و تعامل با دیگران و دوری جستن از سکون و انزوا و انفعال) این پرچم در 22 ژوئیه 1947 تصویب شد.

رازهای نهفته در پرچم کشورها
رازهای نهفته در پرچم کشورها

فلسفه پرچم عربستان سعودی

پرچم عربستان سعودی برای اولین بار در 1973به رسمیت شناخته شد. این پرچم دارای زمینه سبز رنگ و با جمله عربی "لااله الا الله محمدرسول الله"، و یک شمشیر افقی که سمت چپ گرفته شده است، به عنوان نماد عدالت و نشان عبدالعزیز بن سعود به عنوان اولین پادشاه عربستان سعودی است. نکته جالب در مورد این پرچم این است که استفاده از آن تنها در مراسم های رسمی و یا اهداف رسمی مجاز است!

نظر خود را درباره «رازهای نهفته در پرچم کشورها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رازهای نهفته در پرچم کشورها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.