زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ شالکه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی شالکه ؛ آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ شالکه / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

شالکه ؛ آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد

تیم فوتبال شالکه 04 یکی از دو قطب فوتبال شهر گلزن کرشن است. شهری که پرچم آن سه نوار افقی سیاه، سفید و سبز دارد. گلزن کرشن هم بخشی از ایالت وستفالیا است که پرچم آن نیز از سه نوار سبز، سفید و قرمز تشکیل شده است ؛ چیزی شبیه به پرچم ایران. آسمونی ، با این شرایط جالب توجه است وقتی مشاهده می کنیم که خبری از این رنگها یا نمادهای ایالت و شهر در لباس شالکه دیده نمی شود. این تیم در روز 4 می 1904 با نام « وستفالیا شالکه » توسط گروهی دانش آوز مدرسه آغاز به کار کرد و در ابتدا از پیراهن زرد و قرمز استفاده می کرد. هشت سال بعد، این تیم با تیم« شالکر تورنفرین 1877 » ادغام شد ؛ تیمی که لوگوی آن دایره ای بود ابی با مرکز سفید که پرچمی آبی هم در آن قرار داشت و نام کامل تیم و سال تاسیس باشگاه در بخش های آبی رنگ نوشته شده بود.

schalke-logo-during-time
schalke-logo-during-time

در سال 1915 شالکه برای مدتی مستقل شد اما یک بار دیگر در سال 1919 دو باشگاه با هم ادغام شدند. حاصل این ادغام مجدد، طرح جدید لباس باشگاه بود که عبارت بود از آبی تیره ( موسوم به آبی سلطنتی ) و سفید. به این ترتیب چندی بعد باشگاه ملقب به Die Konigsblauen شود. لقبی که معنای آن « آبی های سلطنتی » بود. باشگاه لقب دیگری هم داشت که به خاطر بازیکنان و هواداران این تیم، به شالکه اطلاق می شد. آسمونی ، لغت قدیمی Die Knappen معنای « معدنچی ها » می داد و دلیلش هم این بود که بیشتر بازیکنان و هواداران این تیم را کارگران معدن زغال سنگ گلزن کرشن تشکیل می دادند. باشگاه در سال 1929 از دایره ای به عنوان لوگو استفاده کرد که داخل آن سه حرف S، F و C بود. حروفی که مخفف عبارت « باشگاه فوتبال شالکه » بودند و عدد 04 که یادآور سال تاسیس باشگاه یعنی 1904 بود. در سال 1945 لوگو مجدداً به دو رنگ ابی و سفید تغییر رنگ داد و این رنگها هم مثل رنگ لباس باشگاه دیگر تغییر نکرد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد

درون این نماد مدور، دو حرف S و G دیده می شدند و عدد همیشگی یعنی 04. S مخفف شالکه بود و G مخفف نام شهر ( گلزن کرشن ) که بخشی از نام کامل باشگاه را هم تشکیل می داد یعنی « فوتبال کلوب گلزن کرشن شالکه 04 ». در سال 1958 دو حرف G و S ضخیم تر شدند و شباهت زیادی به لوگوی امروزی پیدا کردند. این نماد به مدت دو دهه روی لباس شالکه باقی ماند تا این که در سال 1978 جای بخش های آبی و سفید تغییر کرد یعنی حروف و عدد سفید شدند و باقی قسمت های لوگو به آبی، تغییر رنگ داد. آخرین تغییر در نماد باشگاه در بوندسلیگا که در سال 1995 انجام شد، خیلی جزئی بود و لبه های دایره کاملا آبی شد. به این ترتیب شاالکه نزدیک 100 سال، کمترین تغییرات را در لباس و نماد خود ایجاد کرد تا لقب « آبی های سلطنتی» کاملا برازنده این تیم ابی پوش باشد. تیمی که تنها با دو حرف و یک عدد، تمام هویت خود را به تصویر کشیده است.   اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ شالکه ، آبی های سلطنتی ، دو حرف و یک عدد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.