زمان مطالعه: 2 دقیقه
کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت

کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت

کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت به گزارش آسمونی جواد جاویدنیا در خصوص ارسال پیامک‌های قطع...

کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت

کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت
کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت

به گزارش آسمونی جواد جاویدنیا در خصوص ارسال پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت به اشخاص و هدایت آن‌ها به سایت‌هایی برای ثبت نام اظهار کرد: متاسفانه جرائم رایانه در کشور افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: بخشی از این کلاهبرداری‌ ها مربوط به حساب بانکی و اطلاعات شخصی افراد است.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: متاسفانه در روز‌های گذشته پیامک‌ هایی به برخی افراد ارسال شده که در آن‌ها آمده این پیامک‌ها از طرف سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت است.

جاویدنیا ادامه داد: در این پیامک‌ها نوشته شده که یارانه یا سهام عدالت افراد قطع خواهد شد و مردم را به مراجعه به یک سایت خاص و ثبت اطلاعات خود تحریک می‌کنند.

به گزارش آسمونی وی افزود: اینگونه پیامک‌ ها قطعا جعلی هستند و اگر ارگان‌های دولتی قرار باشد در خصوص مسائلی مانند یارانه و یا سهام عدالت مطلبی را اطلاع رسانی کنند، حتما از رسانه‌هایی مانند صدا و سیما استفاده خواهند کرد و اینگونه نیست که به یکباره اشخاص از یک موضوع اجتماعی محروم شوند.

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه این پیامک‌ها افراد را به سایت‌ های فیشینگ هدایت و پس از گرفتن اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص، حساب آن‌ها را خالی می‌کنند، گفت: اگر کارت بانکی افراد خالی باشد از آن برای کلاهبراری‌ های آینده خود استفاده می‌کنند.

جاویدنیا تاکید کرد: مردم به پیامک‌های قطع یارانه و سهام عدالت اعتنا نکنند.

scam-with-sms
scam-with-sms

عاملان کلاهبرداری از طریق پیامک یارانه و سهام عدالت دستگیر شدند

به گزارش آسمونی سرهنگ حسین رمضانی، معاون امور بین‌الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از رسیدگی به دو پرونده‌ی کلاهبرداری پیامکی با همراهی وزارت ارتباطات خبر داد. در هر دو پرونده با ارسال پیامک انبوه از شهروندان خواسته شده بود با مراجعه به سامانه‌ی ذکرشده در پیامک اطلاعات حساب بانکی و رمز عبور خود را وارد کنند.

مورد اول پیامکی بود که به شهروندان اعلام کرده بود یارانه‌ی آن‌ها قطع شده و باید برای اعلام نیازمندی به سایت yaraneh.com مراجعه کنند. سپس از کاربران خواسته شده بود اطلاعات هویتی خود مانند کدملی سرپرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، میزان درآمد و همچنین اطلاعات کارت بانکی، شماره‌ی کارت، شماره‌ی حساب، رمز دوم، تاریخ انقضای کارت و CVV2 را وارد کنند. سپس با دریافت این اطلاعات اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده بودند.

مورد دوم نیز پیامک انبوهی بود که برای شهروندان ارسال شده و از آن‌ها خواسته بود برای دریافت سهام عدالت و 500 هزار تومان عیدی سال نو باید اطلاعات خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

گردانندگان این سایت‌ها در تعطیلات اقدام به راه‌اندازی آن کرده و تصور می‌کردند که در ایام تعطیلات کسی متوجه آنان نمی‌شود، درحالی‌که هر دو سامانه با پیگیری پلیس فتا و همکاری وزارت ارتباطات مسدود شد.

رمضانی همچنین از مردم خواست نسبت به این موارد دقت بیشتری داشته باشند و اطلاعات حساس خود را در هر سایتی وارد نکنند. وی اعلام کرد مردم باید اخبار مهم را فقط از سایت‌های رسمی سازمان‌ها پیگیری کنند.

معاون پلیس فتا ناجا در ادامه گفت به‌طور کلی تمام سایت‌های رسمی و خدماتی در داخل کشور به دامنه IR ختم می‌شوند و سایت‌هایی با دامنه COM. و... سایت‌های رسمی نیستند. همچنین هیچ نهاد رسمی از مردم تقاضای رمز دوم کارت و CVV2 نمی‌کند و سامانه‌ای که چنین مشخصاتی بخواهد قطعا جعلی است.

وی درنهایت بیان کرد شهروندان می‌توانند موارد مشکوک و غیرقانونی در فضای مجازی را طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.

نظر خود را درباره «کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کلاهبرداری با پیامک قطع یارانه و سهام عدالت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.