زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله سنایی

محله سنایی

محله سنایی ، محله ای کوچک در مرکز تهرات است که نسبت به همسایه هایش محله ای آرام به شمار می آید و اکثرا بافت مسکونی دارد ، با این پخش از اطلاعات شهری آسمونی همر
نمای کلی محله سنایی (sanaee)
نمای کلی محله سنایی (sanaee)

نمای کلی محله سنایی (sanaee) نام محله : سنایی موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 6 شهرداری تهران ، ناحیه 1 بافت : نوساز و قدیمی محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه : ایرانشهر ، بهجت آباد ، ساعی، سهروردی ایستگاه های مترو : ندارد ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه هفت تیر قیمت هر متر مربع : 10 تا 18 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله سنایی

بافت محله سنایی
بافت محله سنایی

بافت محله سنایی بافت محله : محله سنایی غالبا مسکونی است و دارای خیابان های خلوت و پهن است . این محله نسبت به محله های اطراف خلوت تر است و ترافیک سبک تری دارد .اهالی این محله از قدیم ساکن این محله اند و خانه های قدیمی نیز در این محله در کنار آپارتمان های نوساز دیده می شود . تراکم جمعیتی : حدود 8 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله سنایی از 8 میلیون تومان شروع شده و به 18 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله سنایی

خیابان قائم مقام فرهانی
خیابان قائم مقام فرهانی

خیابان قائم مقام فرهانی همسایه های سنایی : محله سنایی از شمال به محله ساعی و خیابان مطهری راه دارد ، از جنوب به محله ایران شهر و خیابان کریم خان می رسد ، در غرب محله بهجت آباد قرار دارد و شرق این محله سهروردی است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های کریم خان، مطهری، فرهانی و میرزای شیرازی از خیابان های مهم این محله اند.

اماکن مهم محله سنایی

پارک هنرمندان
پارک هنرمندان

پارک هنرمندان بوستان ها و فضای سبز : پارک هنرمندان و پارک پرواز از پارک های مهم محله سنایی اند . حمل و نقل عمومی : ایستگاه مترو و اتوبوس هفت تیر از موارد حمل و نقل عمومی در محله سنایی هستند . پمپ بنزین ها : پمپ بنزین زرتشت در خیابان ولیعصر نزدیک ترین پمپ بنزین به این محله است. مراکز خرید و تجاری : محله سنایی محله ای بیش تر مسکونی است و مرکز خرید شاخصی در این محله وجود ندارد .

خانه هنرمندان
خانه هنرمندان

خانه هنرمندان سینماخانه هنرمندان دارای چند سالن تاتر هست که همه روزه اجرا های مختلفی در آن بر روی صحنه می رود . نزدیک ترین سینما در این محل سینما گلریز در خیابان اسد آبادی است . اماکن اداری : کارگزاری شماره 9 تامین اجتماعی در خیابان فراهانی ، اداره ثبت احوال واحد شمال ، بنیاد شهید و ایثارگران استان تهران و اداره مرکزی مهاجرت و گذرنامه در این محله قرار دارند .

بیمارستان تهران
بیمارستان تهران

بیمارستان تهران مراکز درمانی : بیمارستان تهران در خیابان سنایی و بیمارستان جم در خیابان جم نیاز اهالی را به مراکز درمانی بر طرف می کنند .

مسجد الرحمان
مسجد الرحمان

مسجد الرحمان مساجد : مسجد الرحمان واقع در خیابان قرنی تنها مسجد محله ایرانشهر است .

تاریخچه و نامگذاری

دلیل اصلی نامگذاری این محله حکیم سنایی شاعر و عارف قرن 6 بوده است . این محله بیشتر ارمنی نشین است و مغازه های قدیمی فروش آلات موسیقی در این محله دیده می شود.

نظر خود را درباره «محله سنایی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره محله سنایی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.