در ادامه می توانید مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " در مورد جاذبه های کیش به ویژه ساحل مرجان ، کشتی یونانی و بازدید از شهر زیرزمینی کاریز  و ... تهیه شده است را بخوانید.

 

هفت مورد از دیدنی های جزیره کیش
هفت مورد از دیدنی های جزیره کیش

 

شهر حریره بازمانده تمدن و فرهنگ هشت قرن پیش شهر حریره که در قسمت تاریخی مهم کیش و در شمال آن قرار دارد زمانی شهری بزرگ و وسیع با تمدنی پیشرفته و فرهنگی غنی در دوران خود به حساب می‎آمد .امروزه خرابه ها و آثار باستانی بسیاری از آن بدست آمده که هنوز هم در دست بررسی و تحقیق میباشد .بخش عمده ی خرابه ها مربوط به خانه هایی است که نشان میدهد چه جمعیت زیادی در این شهر زندگی می‎کرده اند. از بناهای تقریبا سالم این شهر که در گذر زمان محفوظ مانده میتوان به خانه های ثروتمندان شهر و کارگاه های وابسته به صنعت دریا نوردی اشاره کرد .همچنین معماری و بافت خانه ها از حیث مواد و مصالح به کار رفته در آن بسیار مورد توجه است و گفته میشود کاشی ها و زینت کاری های این عمارت ها از جاهای مختلف منتقل شده است.

به گزارش سفر باتو ، با توجه به اینکه شغل اصلی مردم در گذشته وابسته به دریا و ماهیگیری و کارهایی مانند صید صدف و مروارید بوده ، کارگاه هایی دارای معماری های عجیب غریب  و راهرو های زیرزمینی متصل به هم در آن کشف شده که نشان میدهد برای حفاظت از شغل و ناشناخته ماندن از دید دشمنان این گونه ساخت شده بود و از این رو همچنان تحقیقات باستان شناسی در این منطقه ادامه دارد و علاوه بر این کار ها صنایع کوچک محلی مانند شیره خرما و تهیه محصولات دیگر در این کارگاه ها رواج داشت که به صورت کاملا هوشمندانه و حساب شده طراحی و ساخته شده بود .بازدید از این کارگاه ها یکی از جالب ترین کارهایی است که هر کس در سفر خود به کیش میتواند انجام دهد، خصوصا آن هایی که به تاریخ و فرهنگ گذشتگان علاقه دارند. در بخش دیگر شهر تاریخی حریره مجموعه حمامی وجود دارد که باز راز و رمز های معماری و اسرار خود را دارد و ساخت و طراحی آن اعجاب آور است . در کل بازدید از شهر حریره برای هر کسی میتواند بسیار جالب و مفید باشد و نکات جالبی را در ارتباط با فرهنگ و تکنولوژی زمان گذشته روشن سازد .

ساحل مرجان

این منطقه  در تور کیش ارزان در امتداد دریا با نام ساحل مرجانی احداث شده و دارای آلاچیق و استراحتگاه های متعددی در امتداد نوار ساحلیست .یکی از بهترین جاها برای لذت بردن و پیاده روی در کنار دریاست .در این محدوده امکانات رفاهی خوب و درجه یکی مانند باشگاه های متنوع وجود دارد .افراد زیادی برای تماشای غروب آفتاب به این ساحل می آیند و  صدف ها و مرجان های زیبایش از داخل آب بخاطر شفافیت و زلال بودن این منطقه قابل رویت میباشند . میتوانید در ساحل مرجانی انواع و اقسام آبزیان را مانند شقایق های دریایی و مرجان ها را در داخل آب تماشا کرده و ساعت ها در این منطقه بدون اینکه حوصله تان سر برود به تفریحات مشغول باشید .

کشتی یونانی کشتی یونانی کیش که معروف ترین دیدنی جزیره به حساب می آید زمانی در حدود پنجاه سال پیش از کشور یونان به سمت خلیج فازس در حرکت بود ، بخاطر شرایط ناپایدار و نامساعد جوی و کاهش دید این کشتی در سواحل کیش به گل نشست و تلاش های کشور یونان برای بیرون کشیدنش به سرانجام نرسید .حال این کشتی با گذشت سال ها به یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل گشته و منظره ی زیبایی را در هنگام طلوع  وغروب آفتاب بوجود آورده .به علاوه در کنار این کشتی میتوان غواصی نیز نمود و با کمی آموزش در زمینه غواصی که توسط مربیان حرفه ای خواهید دید میتوانید در زیر آب تا عمق چندین متری قسم تهای مختلف کشتی را ببینید و با آبزیان و ماهی هایی که به صورت گروهی در قسمت پروانه کشتی زندگی میکنند آشنا شوید . در ضمن مراقب سفره ماهی های بازیگوش باشید .

بازدید از شهر زیرزمینی کاریز

در گذشته های دور همواره برای تامین آب قابل شرب در شهر ها از قنات ها استفاده میکردند .به خصوص در شهری مانند کیش این قنات ها بسیار اصولی و پیشرفته ساخته شده بود و این قنات ها به هم در عمق زمین متصل میشدند . از این رو این مجموعه امروزه به کاریز کیش مشهور شده و با رفتن به آنجا میتوانید در دل زمین شاهد تمام لایه های پوشیده شده از فسیل ها سنگواره های مرجانی با قدمت ماقبل تاریخ باشید . حداکثر عمق این هشر زیرزمینی به شانزده متر رسیده  و در آن قسمت های مختلفی مانند رستوران ، موزه ، نمایشگاه آثار صنایع دستی و هنری ، فروشگاه های کوچک و ... در آن اضافه شده و یکی از جاهاییست که بسیار مورد استقبال گردشگران خارجی میباشد . به علاوه حالو هوای این شهر زیرزمینی بسیار متفاوت از خود کیش میباشد و خنک نیز هست .

گذر هنرمندان یکی از جاهای جدید و مدرن کیش است که در آن تندیس مشاهیر فرهنگ و ادب ایرانی قرار داده شده و با پیاده روی در مسیری جالب میتوان از میان تندیس ها گذر کرد و به ساحل مرجان رسید .هم جواری گذر هنرمندان در کنار ساحل مرجان باعث شده تا افراد بسیاری از این گذرگاه زیبا عبور کنند .

خانه بومیان یکی از خانه هاییست که قدمت آن به دو قرن پیش باز میگردد و با حفظ آن به یک مجموعه زیبا دل نشین و جذاب جهت بازدید مسافران تبدیل گشته .این خان در اصل متعلق به یکی از بازرگانان کیش بود ، وی در زمینه صید مرواید و صادرات آن فعالیت داشت در سال های اخیر با همت میئولان این خانه به جاذبه دیدنی کیش تبدیل شد و در آن قسمت های مختلفی از قبیل اتاق ها حیاط ها و وسایل زندگی مردم و وسایل صیادی قابل بازدید میباشد و مجموعه ای کامل و غنی برای شناخت فرهنگ و رسوم مردم مهمان نواز کیش به شمار می رود.

در آخر پارک دلفین ها را برایتان معرفی خواهیم کرد ، این پارک علاوه بر دلفین محل زندگی و آموزش حیوانات دریایی دیگری مانند شیر دریایی و گراز دریایی نیز بوده و میتوانید با رزرو بلیط از نمایش و رقص دلفین ها و شیر های دریایی و بازدید از سایر قسمت های پارک لذت ببرید .  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هفت مورد از دیدنی های جزیره کیش» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هفت مورد از دیدنی های جزیره کیش فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.