زمان مطالعه: 8 دقیقه
بیوگرافی روشنک عجمیان

بیوگرافی روشنک عجمیان

روشنک عجمیان یکی از بازیگران سریال اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران است . وی در این سریال نقش گلچهره را برعهده داشت.
بیوگرافی روشنک عجمیان-Roshanak Ajamian
بیوگرافی روشنک عجمیان-Roshanak Ajamian
بیوگرافی روشنک عجمیان-Roshanak Ajamian

روشنک عجمیان بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین مجری می‌باشد. او از سریال کوچه اقاقیا به کارگردانی رضا عطاران که از شبکه تهران پخش شد توانست استعدادش در زمینه بازیگری را به اثبات برساند.

وی متولد 20 بهمن 1355 است . روشنک عجمیان در دوره لیسانس رشته بازیگری را انتخاب کرد و در دوره فوق لیسانس رشته کارگردانی تئاتر را برگزید. او متاهل است و نام همسرش مهریار حمیدی می‌باشد. وی و همسرش سال 1382 با یکدیگر ازدواج کرده و دختری به نام آروشا دارند. همسرش یکی از بازیگران کوچه اقاقیا بود.

دنیای بازیگری روشنک عجمیان
دنیای بازیگری روشنک عجمیان
دنیای بازیگری روشنک عجمیان

روشنک عجمیان کار تئاتر را با کلاس‌های بازیگری از سال 1372 شروع کرد و اولین کار تصویری او در سال 1377 بود. در سال 81 با برنامه چشم‌انداز اولین کار خود را به عنوان مجری تجربه کرده‌ است.

حضور موفق او در سریال کوچه اقاقیا رضا عطاران و جایزه بزرگ مهران مدیری و پس از آن در اجراهای تلویزیونی چند مسابقه پرمخاطب، چهره او را مشهور کرد.

مجری گری روشنک عجمیان
مجری گری روشنک عجمیان
مجری گری روشنک عجمیان

روشنک عجمیان در زمینه مجری گری اجرای مسابقه پلکان(سال 85)، همسران (سال 88)، چهار در چهار(سال 90)، برنامه های چشم انداز و جام جم در جام در شبکه جام جم، برنامه فرصت برابر را در شبکه آموزش، برنامه 10شب در شبکه نسیم و برنامه دست پختهای خودمونی در شبکه دو سیما بر عهده داشته است.

فیلم های سینمایی روشنک عجمیان
فیلم های سینمایی روشنک عجمیان
فیلم های سینمایی روشنک عجمیان
سال نام فیلم کارگردان نقش
1395 این زن حقش را می‌خواهد محسن توکلی
1387 سوگند شاپور قریب دوست سوگند
1387 کارناوال مرگ رضا اعظمیان -
1387 یک اشتباه کوچولو محسن دامادی زن همسایه
1387 کتاب قانون مازیار میری خواهر رحمان
1384 ابراهیم خلیل‌الله محمدرضا ورزی هاجر
1381 عشق فیلم ابراهیم وحیدزاده منشی


مجموعه های تلویزیونی روشنک عجمیان
مجموعه های تلویزیونی روشنک عجمیان
مجموعه های تلویزیونی روشنک عجمیان
سال نام سریال کارگردان نقش
1395 شهرک جیم علی شب خیز -
1394 شهر من شیراز محمد بنایی -
1394 حالت خاص افشین اربابی -
1392 لبخند خدا سیدمجید موسویان رضوانه
1391 سایه روشن یوسف مرادیان سایه
1390 راه در رو سعید آقاخانی سیمین
1389 تلنگر محمد درمنش -
1389 دانی و من ارژنگ امیر فضلی -
1388 مهمانپذیر سعادت 2 کریم سروبخش -
1387 طلاق در وقت اضافه محسن یوسفی -
1387 کارآگاهان حمید لبخنده -
1386 پاتوق شاهین باباپور -
1386 مرد هزار چهره مهران مدیری -
1386 یک وجب خاک علی عبدالعلی زاده -
1385 پنجره وحید حسینی -
1384 یک و نیم هفته جواد رضویان -
1384 پیله های پرواز حسین سهیلی زاده -
1383 هتل پاپلی تقی رنجبر -
1383 جایزه بزرگ مهران مدیری آرزو
1382 داغ عشق مهدی لباف -
1381 کوچه اقاقیا رضا عطاران گلچهره
1381 آتیه ارژنگ امیر فضلی -
1379 لحظه قاصدک ایرج حبشی -
1378 کاشانه قاسم جعفری -
1377 گوهر کمال عباس رنجبر -


یکی از مصاحبه های روشنک عجمیان
یکی از مصاحبه های روشنک عجمیان

یکی از مصاحبه های روشنک عجمیان

* روشنک عجمیان از زبان روشنک عجمیان :

من روشنک عجمیان متولد بیستم بهمن ماه 1355 هستم. فوق لیسانس کارگردانی تئاتر دارم.

کارم را در سال 1373 با تئاتر شروع کردم. سال 1377 اولین کار تصویری ام را انجام دادم و سال 1381 هم با « کوچه اقاقیا » شناخته شدم.

* شما تجربه اجرا هم داشته اید. در این خصوص برایمان بگویید و اینکه آیا اجرا دغدغه اصلی شما هست ؟

اجرای مسابقه « پلکان » را برعهده داشتم و همچنین مسابقه « همسران » را . کار اجرای دیگری هم به نام « چشم انداز » برای شبکه جهانی جام جم است که جزو برنامه های منتخب شبکه هم بود . برنامه ای زنده هست و ساختارش گفتگو با اهالی هنر است. خیلی دغدغه اجرا ندارم. فقط در حد تجربه دوست دارم که اجرا کنم ولی خب اون مسابقه برای من تجربه خیلی خوشایندی بود که اگر دوباره پیشنهاد بشود حتماً خواهم پذیرفت. در کل تمایل زیادی به اجرا ندارم و خیلی سخت اجرای یک برنامه را می پذیرم مگر اینکه برنامه هنری باشد.

* نقش تحصیلات آکادمیک را در موفقیت یک بازیگر چه اندازه می دانید ؟

من این نقش را صد درصد موثر می دانم. به نظرم حتی اگر کسی تحصیلات در رشته دیگری را دارد بهتر است ابتدا کلاس بازیگری برود و بعد وارد این کار بشود. من هیچ اعتقادی به افرادی که بدون عبور از این فیلترها وارد می شوند، ندارم. خیلی ها از بهروز وثوقی به عنوان کسی که بدون تحصیلات به اوج رسید نام می برند در حالیکه به این نکته توجه نمی کنند که آقای وثوقی چه زحماتی را برای درآوردن نقش هایشان متحمل شده اند. خیلی معدود هستند افرادی که صرفاً با تکیه بر استعداد توانسته اند در این حوزه به موفقیت برسند.

* دلیل دوری طولانی شما از تئاتر چیست ؟

من هم مانند بسیاری از کسانی که کار تصویری انجام می دهند مدت زیادی است که فرصت رسیدن به تئاتر را پیدا نکرده ام. یکی از کارهایم که پایان نامه فوق لیسانسم بود که هم کارگردانش بودم و هم در آن بازی داشتم، خیلی اذیت شدم و به همین خاطر تصمیم گرفتم مدتی از فضای تئاتر فاصله بگیرم.

* دغدغه فیلمسازی هم دارید ؟

چنین دغدغه ای فعلاً ندارم ولی اصلاً غیر ممکن نیست که در آینده بخواهم چنین تجربه ای داشته باشم… لیسانس من در رشته بازیگری است و دلیل تحصیلم در رشته کارگردانی در مقطع فوق لیسانس ،‌ متأسفانه نبود رشته بازیگری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور است.

* معیارهایتان برای پذیرش یک نقش چیست ؟

کلّیت فیلمنامه برایم خیلی مهم است و اینکه آیا فیملنامه به صورتی هست که نقش در آن دیده شود یا نه. طول نقش برایم اهمیت ندارد ولی دوست دارم نقشم تأثیرگذار و متفاوت باشد.

خیلی اهل کلاس گذاشتن و معطل کردن طرف مقابلم نیستم و معمولاً در همان دور نخست که فیلمنامه را می خوانم ،‌ به لحاظ حسی می توانم تصمیمم را بگیرم که نقش را خواهم پذیرفت یا نه.

* بیشتر مایل به حضور در چه جور آثاری هستید ؟

خیلی برایم فرقی نمی کند جدی باشد یا طنز. البته من کارهای جدی زیادی داشته ام ولی خب کارهای طنزم بهتر دیده شده است.

* نظرتان در مورد تله فیلم و بازی در تله فیلم چیست ؟

من حدوداً بیست و پنج تا سی تله فیلم بازی کرده ام. هم تله فیلم خوب داریم و هم تله فیلم بد. بعضی تله فیلم ها عرصه ای است برای تجربه کردن فیلمسازی برای کارگردانان جوان و تازه کاری که به واسطه داشتن آشنا دنبال زمینه سازی برای ساخت سریال های تلویزیونی و فیلم های بعدی شان هستند ولی به نظر من این تله فیلم ها می توانند اتفاق خوبی هم باشند چرا که باعث تأمین امنیت شغلی بازیگران و کمتر شدن مشکلات مالی شان می شود.

* شما هم تجربه همکاری با « مهران مدیری »‌ و هم تجربه همکاری با « رضا عطاران » را داشته اید ،‌ تفاوت این دو نفر در بازی گرفتن از بازیگران را به چه صورت می بینید ؟

آقای عطاران خیلی دست بازیگر را باز می گذارد. خیلی خونسرد است و خیلی خلاق. آقای مدیری هم واقعاً هنگام کار خیلی مدیر هستند. خیلی جدی هستند و اصولاً چون همه چیز خیلی خوب سرجایش است ،‌ خیلی کمتر پیش می آید که کارشان ناموفق از آب دربیاید.

* بهترین نقشی که بازی کرده اید و خیلی دوستش دارید ،‌ کدامست ؟

نقش « گلچهره » در سریال « کوچه اقاقیا » و نقشی که در فیلم سینمایی «‌ کتاب قانون » ایفا کردم. البته الآن در ایفای نقش « گلچهره » نقص های زیادی می بینم ولی خاطره انگیزترین و دوست داشتنی ترین نقشی است که بازی کرده ام. نقشم در سریال « طلاق در وقت اضافه » را نیز دوست داشتم که یک مهماندار هواپیما بودم.

* از نظر دستمزد تلویزیون خوش قول تر و خوش حساب تر از سینماست ؟

اصلاٌ اینطور نیست چون در تلویزیون هم متاسفانه تهیه کنندگان غیر حرفه ای و بدقول فراوانند.

اما در تلویزیون سیستم پیگیری و شکایت وجود دارد که این خودش یک امتیازه و من خودم تا الان از همین طریق دو تا از قراردادهایم را گرفته ام.

* مردم هنوز هم شما را با خانم « الهام پاوه نژاد » ‌اشتباه می گیرند ؟

خیلی … هنگام پخش « کوچه اقاقیا » یکی از نشریات زرد نوشته بود که من با خانم پاوه ن‍ژاد خواهر دو قلو هستیم و از اینجا به بعد این اشتباه گرفتن ها دو چندان شده است. اتفاقاً خود ایشان هم به من می گفتند که من را با ایشون اشتباه می گیرند. البته خانم پاوه نژاد هنرمند توانا و بسیار دوست داشتنی هستند.

* سقف آرزوهایتان در بازیگری چیست ؟

یک مدینه فاضله برای بازیگری. اینکه بتوانم با آرامش و احترام یک نقش را بازی کنم که واقعاً خودم دوستش داشته باشم.

* اگر بازیگر نمی شدید، چه شغلی را انتخاب می کردید ؟

من چون همیشه دوست داشتم متفاوت و تأثیرگذار باشم ،  اگر بازیگر نمی شدم یک شغل متفاوت را انتخاب می کردم. مثل: خلبانی،‌ مهمانداری، توریست می شدم یا گلفروشی راه می انداختم. کاری که خیلی کم خانم ها توی آن دست داشته باشند.

* خاطره انگیزترین فیلمی که دیده اید کدامست ؟

فیلم «جاده» (فدریکو فلینی) ‌تأثیرگذارترین فیلمی بود که من دیدم و همیشه هم آرزو داشتم که نقش زن این فیلم را بازی کنم.

* بازیگر مورد علاقه شما کیست و در بازیگری الگویی هم دارید ؟

الگو که ندارم ولی علاقه زیادی به سینمای کلاسیک دارم. فیلم هایی مثل : «‌ در بارنداز » من عاشق « مارلون براندو » ،‌« کلارک گیبل » و « اینگرید برگمن » هستم.

روشنک عجمیان در کنار همسر و دخترش
روشنک عجمیان در کنار همسر و دخترش
روشنک عجمیان در کنار همسر و دخترش

* خانواده شما با بازیگر شدنتان موافق بودند ؟ همسرتان با این قضیه مشکلی ندارد ؟

خانواده ام صد درصد موافق بودند و خوشبختانه همسرم هم مشکلی با این موضوع ندارد. اولین جرقه های بازیگری را پدرم در من به وجود آورد. یک روز یک آگهی از ارشاد آورد و گفت که بازیگر نیاز دارند و چون جای معتبری است اگر دوست داری برو و توی کلاس هایشان شرکت کن. از من قول گرفت که اگر خواستم ادامه بدهم حتماً به دانشگاه بروم و به دنبال شهرت هم نباشم. معلم ما در ارشاد هم خانم « رویا افشار » بودند.

روشنک عجمیان و دخترش آروشا
روشنک عجمیان و دخترش آروشا

روشنک عجمیان و دخترش آروشا

* اگر «آروشا» بخواهد بازیگر بشود ،  به او اجازه خواهید داد ؟

تصمیم با خودش است ولی من واقعاً موافق نیستم و به هیچکس پیشنهاد نمی کنم در ایران وارد بازیگری بشود. سعی می کنم راه درست را به او نشان بدهم و به مخالفت کورکورانه نپردازم ولی تصمیم نهایی را به خودش واگذار خواهیم کرد. مثل پدر و مادر خودم بهش خواهم گفت که باید درس بخواند ، کلاس برود و اگر بتواند سختی هایش را تحمل کند وارد این حرفه شود. یکی از دلایلی که من تأکید دارم حتماً به کلاس بروند این است که با سختی های کار آشنا شوند و ببینند که می توانند این کار را تحمل کنند یا خیر.

* در آخر حرف خاصی دارید ؟

آرزو می کنم که سینما و تلویزیون ما به جای خیلی خوبی برسد. امیدوارم که همه چیز پول نباشد. به خاطر پایین آوردن هزینه ها نیاییم از بازیگری استفاده کنیم که به ازای بازی اش پول پرداخت می کند. از بازیگر ارزان، از عکاس،‌ فیلمبردار،‌ طراح صحنه و کسانی که متخصص این کار نیستند صرفاً برای کم کردن هزینه ها در این عرصه استفاده نکنیم. امیدوارم واقعاً همه چیز سر جای خودش قرار بگیرد.

روشنک عجمیان در سفر خارجی
روشنک عجمیان در سفر خارجی
روشنک عجمیان در سفر خارجی

روشنک عجمیان در کنار مهران غفوریان و همسرش
روشنک عجمیان در کنار مهران غفوریان و همسرش
روشنک عجمیان در کنار مهران غفوریان و همسرش
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی روشنک عجمیان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی روشنک عجمیان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.