زمان مطالعه: 4 دقیقه
جاذبه های شهر رم ایتالیا

جاذبه های شهر رم ایتالیا

شهر زیبای رم که بسیاری آن را با لقب شهر ابدی می شناسند، بزرگترین و پر‌جمعیت ‌ترین شهر ایتالیاست که روزگاری...

جاذبه های شهر رم ایتالیا
جاذبه های شهر رم ایتالیا
شهر زیبای رم که بسیاری آن را با لقب شهر ابدی می شناسند، بزرگترین و پر‌جمعیت ‌ترین شهر ایتالیاست که روزگاری پایتخت جهان و قلب امپراطوری عظیم رم بوده است. شهر رم دارای جاذبه های ها فرهنگی و طبیعی و تاریخی و مذهبی فراوانی است که آسمونی در این بخش به معرفی شهر رم و جادبه های دیدنی که دارد می پردازد. از شما همراهان عزیز دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

شهر رم با تاریخچه 2500 ساله‌اش، بنا‌های تاریخی و موزه‌های بی‌نظیری که در خود جای داده، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقصد گردشگران ایتالیا و حتی قاره سبز اروپاست. مجسمه‌های زیبای بسیار زیاد رم را شاید نتوانید در هیچ جای دنیا به این شکل و در قالب یک کلکسیون بزرگ ببینید. این‌ها شاهکار‌های هنرمندان معروفی چون میکل آنژ و داوینچی‌‌ و در واقع اوج هنر مردم این گوشه‌ از دنیا هستند. آثار هنری و زیبایی‌های رم تمام‌نشدنی‌اند.

آب و هوا: 1°C، مسیر باد شمال با سرعت 3 km/h، رطوبت 100٪

زمان محلی: شنبه 08:49

جمعیت: 2٫627 میلیون (2012 م.) سازمان ملل متحد

وقتی پا به رم، پایتخت ایتالیا می گذارید، گویی به یک موزه بزرگ قدم گذاشته اید. رم شهری است دارای آثار دیدنی فراوان که سالانه تعداد زیادی از گردشگران علاقه مند از سراسر دنیا را به خود جذب می کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، رم از معدود شهرهایی در جهان است که یک کشور را در خود جای داده است. کشور کوچک واتیکان در دل شهر رم خودنمایی می کند.

rome-tourist-attraction
rome-tourist-attraction
موقعیت جغرافیایی

شهر رم بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور با 2.7 میلیون سکنه و همچنین مرکز ناحیه‌ی لاتزیو می‌باشد. این شهر در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است.

شرایط آب و هوایی

درفصل های پائیز و بهار رم  آب و هوایی معتدل و بارندگی مختصری دارد. این شهر درتابستان گرم و آفتابی و بارندگی درآن بسیار کم است. درماه های زمستان، هوای رم سرد است اما روزها معمولا صاف و آفتابی است.

اقتصاد رم

شهر رم از نظر اقتصادی شهری فعال است، به طوری که 8 درصد تولید ناخالص ملی کشور ایتالیا را تولید می کند. عمده فعالیتهای اقتصادی در رم به دو بخش کارهای دولتی و توریسم تقسیم می شود و اغلب مردم شهر در این دو بخش مشغول کار هستند. به طور کلی مهم ترین صنعت این شهر، توریسم است. صنعت توریسم باعث رونق صنایع زیادی در این شهر شده است.از دیگر صنایع مهم رم تولید انواع لباس، پارچه بافی، صنایع چاپ، صنایع غذایی، داروسازی، ماشین سازی و صنایع فلزی است. همچنین رم مرکز صنعت فیلم سازی ایتالیا است. از دیگر فعالیت های مهم اقتصادی رم بانکداری می باشد.

جاذبه های شهر رم ایتالیا
جاذبه های شهر رم ایتالیا
دیدنی‌های رم

  • کلوسئوم.

  • واتیکان، کلیسای کوچک سیسین ، میدان سن پیترو و موزه واتیکان.

  • پانتئون.

  • پله‌های اسپانیایی، میدان اسپانیا.

  • فواره تروی.

  • میدان ناوونا و آبشار چهار رودخانه.

  • فروم رومی.

  • قصر سنت آنجلو.

  • میدان ونیزی.

  • گالری برگز.

  • موزه کاپیتولینه.

  • پالاتینه و موزه پالاتینو.

  • بازیلیکای کوسما و دامیانوی مقدس.

  • بازارهای ترایانو.

  • کلیسای ماریای مقدس در اراکوئلی.

  • پلکان مقدس.

  • میدان امانوئل دوم (پایه گذار ایتالیای جدید).

  • کلیسای سن کلمنته.

rome-tourist-attraction
rome-tourist-attraction
10 جاذبه گردشگری رم

  1. کلوسئوم

کلوسئوم، مهمترین و شاید مشهورترین جاذبه‌ گردشگری رم است. این بنا، آمفی‌تئاتری است با معماری بی‌نظیر، که در واقع تجلی‌بخش هنر ایتالیایی‌ها و یادآور نبردهای گلادیاتورها در گذشته‌های دور است. این بنا که از سال 80 میلادی تاکنون صدمات زیادی دیده، همچنان نمادی از بزرگی و شکوه امپراطوری رم باقی مانده.

  1. موزه واتیکان

در حوالی کلیسای سنت پیتر، موزه واتیکان قرار دارد که یکی از بهترین موزه‌های دنیاست. مقبره‌ تمام پاپ‌های گذشته و کلیسای کوچک «سیستین» در این موزه قرا دارد. در کلیسای سیستین، به بالا که نگاه کنید، سقف و دیوارهایی اعجاب‌انگیز و پر از نقاشی‌های مذهبی معروفی مثل آفرینش آدم، داستان زندگی حضرت موسی و حضرت عیسی می‌بینید که همه از شاهکارهای میکل آنژ هستند.

  1. فواره تروی

تقریبا کسی نیست که به رم سفر کند و همان روز اول به دیدن فواره تروی نرود. این فواره که به چشمه‌ آرزوها شهرت دارد، در بین افسانه‌های قدیمی رمی جایگاه خاصی دارد. افسانه‌ها می‌گویند هر کس سکه‌ای در چشمه‌ آرزوها بیاندازد، باز هم گذرش به رم می‌افتد. اما، این تنها دلیل محبوبیت فواره‌ تروی نیست. بنای بسیار بزرگ و عظیم «پالازولی» با ستون‌های قطور، اسب‌ها و مجسمه‌های مرمری زیبایش، درست پشت فواره قرار گرفته.

  1. پانتئون

معبد پانتئون نزدیک به 2000 سال قدمت دارد و دست‌نخورده‌ترین ساختمانی است که از رم باستان بر جای مانده. بعد از دوره‌ رنسانس، از این معبد به عنوان آرامگاه بعضی از هنرمندان و نخبگان شهر از جمله رافائل نقاش و پادشاهان ایتالیا استفاده می‌شد.

جاذبه های شهر رم ایتالیا
جاذبه های شهر رم ایتالیا

  1. رومن فروم

«رومن فروم» یا میدان اصلی رم که روزگاری میدان اصلی و مرکز بازرگانی، سیاسی و مذهبی شهر رم محسوب می‌شده و محل برگزاری بیشتر جشن‌های روم باستان، نشست‌ها، جشنواره‌ها و مهمانی‌های رومی بوده. در اطرافش خرابه‌هایی از ساختمان‌های دولتی، طاق «سپتیموس سوروس»، معبد «ساترن»، طاق «تایتوس» و «خانه وستال‌ها» را دارد .

  1. میدان ناوونا

از بین میدان‌های با‌شکوه شهر که اطرافشان پر از مغازه‌، رستوران‌ و کافی‌شاپ است، «پیاتزا ناوونا» چیز دیگری است. این میدان بزرگ سه فواره زیبا دارد؛ مهمترینشان فواره‌ی وسطی است چون یکی از شاهکار‌های هنرمند معروف ایتالیا، «برنینی» است و مجسمه‌های رویش، نمادی از چهار قاره‌اند.

  1. موزه بورگزه

از بین موزه‌های هنری دنیا، «گالریا بورگزه» همچنان یکی از بهترین‌هاست؛ یکی از منحصر به فردترین مجموعه‌های نقاشی و مجسمه‌های ایتالیایی مربوط به قرون 16 تا 18 میلادی از هنرمندان معروفی مثل برنینی، کاراواجو، بوتیچلی و رافائل در این موزه هستند.

  1. پله‎های اسپانیایی

این پله‌ها، طولانی‌ترین و پهن‌ترین پله‌ها در کل اروپا هستند. مردم روی این پله‌ها می‌نشینند، بستنی و اسنک می‌خورند و از این بالا جنب‌و‌جوش مردمی که آن پایین، توی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کوچه و خیابان‌ها مشغول رفت‌و‌آمدند، را تماشا می‌کنند.

  1. قلعه سن آنجلو

قلعه سن آنجلو که بر روی رودخانه‌ بسیار زیبای شهر رم قرار گرفته، بنایی است عجیب و دایره ای شکل که ابتدا مقبره‌ امپراطور «هادریان» بوده ولی بعدها به گذرگاه مخفی پاپ و درنهایت به زندان تبدیل شد.

  1. کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر بزرگترین کلیسای دنیاست که آن را نه فقط به دلایل مذهبی، بلکه به این خاطر که یکی از شاهکارهای میکل‌آنژ است، می شناسند. این کلیسای مستقر در واتیکان، مجسمه‌ها و نقاشی‌های زیادی از هنرمندان معروف ایتالیایی دارد و بیشتر شبیه یک موزه گالری است.

rome-tourist-attraction
rome-tourist-attraction

 

نظر خود را درباره «جاذبه های شهر رم ایتالیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جاذبه های شهر رم ایتالیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.